نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی لثه در زمانی که بافت اطراف دندان‌ها دچار بیماری شده و با روش‌های غیر جراحی هم قابل‌ترمیم و اصلاح نیست انجام می‌شود. با دکتر علیرضا خدیوی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ارتودنسی دندان، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.

انواع جراحی‌های لثه

جراحی فلپ / عمل جراحی برای کاهش پاکت لثه

این عمل جراحی برای از بین بردن جرم‌های زیر لثه و کاهش فاصله بین لثه و دندان‌ها به کار برده می‌شود. عمل جراحی فلپ برای کاهش رشد باکتری‌های مضر و پیشگیری از بیماری‌ها و عوارض بعدی ازجمله درمان بوی بد دهان در کودکان و بزرگسالان انجام می‌گردد. در برخی موراد خاص ممکن است استخوان‌های آسیب دیده برای کاهش فضای رشد باکتری‌های مضر صاف شود.

جراحی پیوند لثه

در مواردی که لثه بسیار عقب رفته یا خیلی نازک شود از این عمل جراحی برای درمان آن استفاده می‌شود. بافت پیوندی از کام دهان برداشته و سپس در محل ناحیه آسیب دیده بخیه می‌شود. با انجام این پیوند، بافت قوس دندانی بازسازی شده و زیبایی ظاهری لثه در اطراف دندان افزایش می‌یابد.

عمل جراحی بازسازی هدایت شده بافتی

زمانی که استخوان نگهدارنده دندان تخریب شده و از بین برود این عمل جراحی برای درمان آن انجام می‌شود. هدف از انجام این عمل تحریک استخوان و بافت لثه به رشد است. در این عمل که معمولاً همراه عمل فلپ انجام می‌شود، یک قطعه شبکه‌ای کوچک بین استخوان و بافت لثه قرار داده می‌شود تا از رشد بافت در نواحی که استخوان باید باز تولید شود جلوگیری می‌کند. با این کار استخوان و بافت همبند رشد کرده و می‌تواند دندان‌ها را در لثه نگه ‌دارد.

عمل جراحی روی استخوان

معمولاً عمل جراحی روی استخوان پس از عمل فلپ انجام می‌شود. با انجام این عمل استخوان به گونه‌ای تغییر شکل داده می‌شود که فضاهایی که برای رشد و تجمع باکتری‌ها ایجاد شده از بین برود.

عمل جراحی برای افزایش طول تاج دندان

وقتی که هنگام لبخند، لثه شما قابل مشاهده است، ترمیم لبخند لثه‌ای می‌تواند انجام شود؛ زیرا در این حالت دندان‌های شما کوتاه به نظر می‌رسند.

بهتر است بدانید



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()