نوشته شده توسط : نت ویر

همه چیز در مورد (PBN) شبکه وبلاگ خصوصی

 

شبکه وبلاگ خصوصی یا Private Blog Networks شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها است که صرفا برای لینک دادن به سایت‌های دیگر و بهبود نرخ سرچ ارگانیک آن‌ها ساخته شده‌اند. ایده پشت طراحی این وبلاگ‌ها افزایش ارزش لینک به سایت اصلی است. در واقع این شبکه به عنوان تغذیه کننده باعث افزایش اعتبار و در نتیجه قدرت رتبه‌بندی سایت اصلی می‌شود.

استفاده از PBNها، یک نوع دستکاری و دور زدن الگوریتم محسوب می‌شود. طبیعی است که گوگل چنین اقدامی را به رسمیت نشناسد و آن را به عنوان یک طرح لینک‌سازی در نظر بگیرد. در واقع این روش، یکی از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو است.

بیشتر بدانید: سئو کلاه سیاه چیست؟

PBNها چطور کار می‌کنند؟

 

بک‌لینک، لینکی است که از سایت‌های دیگر به سایت شما وارد می‌شود. یعنی سایت‌های دیگر صفحات یا محتواهای شما را تایید کرده و برای اعتبار دادن به مطالب خود، صفحات شما را مرجع معرفی می‌کنند. لینک‌هایی که به طور طبیعی و کاملا معتبر به سایت شما برگشت داده می‌شوند، لینک‌های ارزشمندی هستند و گوگل برای سایت‌هایی که چنین لینک‌هایی دریافت می‌کنند، ارزش بیشتری قائل می‌شود.

بیشتر بدانید: کاربرد بک‌لینک در سئو

اما PBNها ایجاد می‌شوند تا به وب‌سایت‌های دیگر به طور غیرطبیعی اعتبار ببخشند. در واقع شبکه وبلاگ خصوصی در ازای دریافت پول، به صفحات دیگر رای اعتماد مصنوعی یا بهتر است بگوییم غیر طبیعی می‌فروشد. هدف از ایجاد این شبکه هم دور زدن گوگل و افزایش رتبه صفحات در SERP است.

واقعیت ماجرا در فضای فعالیت وب این است که گوگل هزینه زیادی را صرف مبارزه با لینک‌های غیرطبیعی کرده و مدام هوش مصنوعی و الگوریتم‌های خود را آپدیت می‌کند.  با این حال، شواهد نشان می‌دهند که در مورد بعضی از وب‌سایت‌ها، استفاده از PBN مشکلی برای سایت به وجود نمی‎‌آورد و حتی باعث بهبود رتبه برخی از صفحات هم شده است.

“مهمترین ماموریت سازندگان شبکه وبلاگ خصوصی، از بین بردن ردپا و نشانه‌های ساختگی بودن لینک‌ها است. “

چرا افراد از Private Blog Networks استفاده می‌کنند؟

 

ساختن PBN پرخطر، پر هزینه و البته زمان‌بر است. اما دو دلیل مهم وجود دارد که این ترفند برای دریافت بک‌لینک هنوز هم استفاده می‌شود:

  1. فرآیند لینک‌بیلدینگ، فرآیند سختی است.

در یک دنیای کاملا ایده‌آل، همه می‌توانند با کمک تکنیک‌های کلاه سفید مثل تعامل با بلاگرها، بک‌لینک‌های ارگانیک کسب کند. اما متاسفانه، این تکنیک‌ها همیشه آن طور که ما می‌خواهیم نتیجه نمی‌دهند.

مهم هم نیست که چقدر تلاش می‌کنید و تا چه اندازه محتوای عالی و قابل استنادی ایجاد می‌کنید. در هر صورت باید به صاحبان وب‌سایت‌های دیگر اعتماد کنید و نمی‌توانید روی لینک آن‌ها حساب کنید. در واقع نتیجه اصلا تضمین شده نیست.

حتی ممکن است روزها را صرف راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و ارسال کردن صدها ایمیل کنید، اما همچنان موفق به دریافت بک‌لینک‌های جدید نشوید.

  • انکر تکست‌ها را می‌توان دستکاری کرد.

دلیل دیگری که مردم از PBN استفاده می‌کنند این است که می‌توانند انکر تکست‌های بک‌لینک خود را کنترل کنند. از این جهت این موضوع بسیار مهم است که خود انکر تکست به گوگل کمک می‌کند تا کرولرهای بدانند صفحه مورد نظر در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند.  در واقع با این کار گوگل به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که این صفحه برای تطبیق‌پذیری با کدام کلمات کلیدی مناسب است.

مثلا در نظر بگیرید که گوگل می‌خواهد صفحات را برای کلمه کلیدی ” بهترین پودر قهوه ترک” رتبه‌بندی کند. به نظر شما کدام نمونه از بین انکر تکست‌های زیر موثرتر خواهد بود؟

  1. بزرگترین فروشنده قهوه ترک در ایران
  2. اینجا کلیک کنید
  3. بزرگترین مرکز مشاوره روانشناسی ایران

مسلما گزینه اول پاسخ درست سوال ما است. این پاسخ به گوگل می‌گوید که موضوع صفحه لینک شده پودر قهوه ترک است. گزینه دوم اصلا هیچ اشاره‌ای به موضوع سایت ندارد و سومی آنقدر بی‌ربط است که به احتمال زیاد گوگل لینک آن را نادیده بگیرد.

به همین دلیل هم بسیاری از متخصصان سئو برای دریافت لینک‌هایی با انکر تکست غنی درخواست می‌دهند. این متخصصان، به طور ویژه روی تاثیر عبارت جستجوی هدف برای کسب رتبه بالاتر در گوگل تمرکز دارند. معمولا کنترل انکرتکست لینک از طریق دسترسی غیرممکن است و کاملا تحت نظر مالک سایت است. اما با کمک شبکه وبلاگ خصوصی امکان‌پذیر است.

 



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سه نکته کلیدی در الگوریتم پاندا:

  1. بک‌لینک‌ها واجبند:

حیاتی‌ترین بخش استراتژی سئو، ساختن حداقل یک بک‌لینک عالی برای محتوا است. پاندا هم نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند. در واقع صفحاتی را که تعداد زیادی منابع خارجی به آن‌ها لینک شده‌اند را به صفحاتی که محتوای مرتبط و با کیفیت دارند، ترجیح می‌دهد. بک‌لینک‌های مثبت و مرتبط ثابت می‌کنند که وب‌سایت شما یک منبع معتبر است و ارزش بیشتری در دید مخاطب پیدا خواهید کرد. پاندا شدیدا روی لینک‌های اسپم حساسیت دارد، بنابراین سعی کنید اصلا از اسپم‌ها استفاده نکنید.

  1. نظرات کاربران را می‌خواند:

این الگوریتم بخش نظرات کاربران را بررسی می‌کند. سعی کنید به کاربران و مشتریان خود این فرصت را بدهید تا عملکرد و کیفیت محصول و خدمات شما را ارزیابی کنند. یکی از قالب‌هایی که گوگل به سرعت آن‌ها را تشخیص می‌دهد، قالب ارزش‌دهی 5 ستاره است. با کمک این قالب موتور جستجو می‌تواند کیفیت خدمات شما و از آن مهمتر تجربه کاربری شما را تشخیص دهد.

  1. لینک‌های خارجی برای دامنه به عنوان مرجع لازم است:

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به موتورهای جستجو و Google Panda ثابت کنید اطلاعات قابل اعتمادی را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار داده‌اید، ارجاع دادن به منابع شناخته شده و معتبر است. گوگل تلاش شما برای نشر دادن اطلاعات درست و دقیق را از این طریق می‌بیند و صد در صد آن را تحسین می‌کند. پاداش فعالیت درست شما هم افزایش میزان بازدید و رتبه گرفتن خواهد بود.

چطور بفهمیم الگوریتم پاندا روی وب‌سایت ما تاثیر منفی گذاشته است یا نه؟

 

یکی از علائم فعالیت پاندا، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. شاید هم رتبه شما در بین سرچ‌های گوگل افت داشته باشد. اگر تیم سئو شما دائما در حال آنالیز صفحات باشند، متوجه می‌شوند که در چه بازه زمانی این اتفاقات رخ داده است. اگر این بازه کوتاه باشد، به احتمال زیاد الگوریتم پاندا به شما ضربه زده است. فقط به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی روی ترافیک و رتبه وب‌سایت تاثیرگذارند و باید همه جوانب را در نظر بگیرید.

روش ریکاوری وب‌سایت از الگوریتم پاندا

 

پاندا، آپدیتی است که ریکاوری از آن کار دشواری خواهد بود. اما از آنجایی که کیفیت وب‌سایت و محتوا روی الگوریتم پاندا اثرگذاری زیادی دارد، می‌توان امیدوار بود که با انجام یک سری اقدامات اصلاحی، ریکاوری انجام شود. این اقدامات عبارتند از:

  1. کنار گذاشتن روش افزایش بازدید از طریق ایجاد مزرعه محتوا
  2. بازنگری از جنبه‌هایی مانند نسبت تعداد آگهی به محتوا یا لینک به محتوا، به صورتی که صفحات وب‌سایت غالبا بر پایه تبلیغات و یا لینک‌های اسپم نباشند.
  3. بازنگری محتوا از جنبه‌های کیفیت، مفید بودن، مرتبط بودن، قابل استناد بودن و اعتبار
  4. چک کردن تطبیق‌پذیری محتوا و درخواست کاربران
  5. حذف و یا ویرایش محتواهای تکراری

آیا الگوریتم پاندا گوگل در حال حاضر هم موثر است؟

 

تاثیر الگوریتم پاندا روی سئو سایت تا به امروز و در سال 2023 ادامه دارد. این الگوریتم در طی گذشت سال‌های اخیر، فقط درگیر سه تغییر بزرگ و اساسی شده است. این سه تغییر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • E-A-T: مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. E-A-T به دنبال مزرعه محتوا است. گوگل همیشه می‌خواهد سایت‌هایی که محتوای باکیفیتی دارند و کارشناسان متخصص آن را تایید می‌کنند، پاداش دهد. دستورالعمل‌هایی مثل E-A-T که به عنوان دستورالعمل ارزیابی کیفیت هم شناخته می‌شود، راهنمای نهایی برای مزرعه حیوانات نبودن سایت شما هستند. در واقع این راهنما، بار کیفیت محتوا را از دوش پاندا algorithm برداشته است.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا، تا قبل از به وجود آمدن پاندا، واقعا اصطلاح کاربردی و به درد بخوری نبود. اگر در google Trends عبارت content marketing را سرچ کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که قبل از سال 2011 این اصطلاح تقریبا در دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌شد. در سال 1996 این مفهوم به وجود آمد و می‌توانیم بگوییم قدمت آن به اندازه قدمت بازاریابی است اما بازاریابی محتوایی که تخصصی و موثر باشد، بعد به وجود آمدن الگوریتم پاندا گوگل معنا پیدا کرد.

 

  • متمایز باش یا بمیر: شاید بزرگترین درسی که الگوریتم پاندا به سئوکاران داده باشد این باشد که هرگز تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهند. این توصیه فقط مربوط به گوگل نیست. یعنی شما باید در تمام بخش‌های تجارت خود طراحی ویژه‌ای برای دور شدن از ریسک‌ها داشته باشید. سرمایه‌گذاری متمرکز روی یک بخش، یک قمار است.

هرگز خودتان را در اختیار هیچ کانال یا پلتفرمی قرار ندهید. چون نمی‌توانید روی شخص سوم تسلط و کنترلی داشته باشید. اگر یک تغییر الگوریتم بتواند کل شرکت شما را یک شبه از بین ببرد، ریسک بزرگ و خطرناکی را به جان می‌خرید.

نتیجه

 

الگوریتم پاندا می‌تواند هم در نقش جایزه عمل کند و هم جریمه. وب‌سایت‌هایی که محتوای باکیفیت منتشر می‌کنند و به طور هوشمندانه‌ای آنالیز قدم‌های بعدی خود را انجام می‌دهند، با قوانین و سیاست‌های موتورهای جستجو هم مطابقت دارند، پس این آپدیت کمک می‌کند رقبای ضعیف آن‌ها حذف شوند و رتبه‌ی بالاتری کسب کنند. در واقع از رقابت ناعادلانه و بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند.

از طرفی هم، افرادی که محتواهای بی‌کیفیت و ضعیف تولید می‌کنند و نسبت به سیاست‌های گوگل پایبند نیستند، مستحق جریمه هستند و خب این جریمه را پاندا algorithm به آن‌ها تقدیم خواهد کرد.

“یادتان باشد محتوای باکیفیت، همیشه و همیشه نتیجه گرفتن شما را تضمین می‌کند و کلید اثربخشی در فضای وب برای مدت زمان طولانی است. شما با یک محتوای خوب، شبیه فشنگ در دراز مدت از کسانی که با کمک مزرعه محتوا رشد کرده‌اند عبور می‌کنید.”

بیشتر بدانید: الگوریتم پنگوئن چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

Google Panda چه مواردی را شناسایی می‌کند؟

 

تعدادی از پدیده‌های مشکل‌ساز در SERP هستند که توسط پاندا شناسایی می‌شوند. این پدیده‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

  1. محتوای ضعیف (Thin content):

صفحاتی که متن و منابع کمی در مورد یک موضوع دارند، صفحات ضعیفی در گوگل شناخته می‌شوند. اصطلاحا محتوای آن‌ها را Thin content می‌نامند.

  1. محتوای تکراری (Duplicate content) :

محتوای تکراری به محتوایی گفته می‌شود که بیش از یک وب‌سایت یا صفحه آن را منتشر کرده باشد. اگر در وب‌سایت شما چند محتوای تکراری که شباهت آن‌ها به دیگر صفحات زیاد باشد، وجود دارد، قطعا پاندا آن‌ها را شناسایی می‌کند. مثلا شاید یک شرکت، 10 صفحه‌ی مختلف برای معرفی یک محصول در شعب مختلف خود ایجاد کرده و توضیحات آن را صرفا با تغییر نام شهر یا شعبه عوض کند.الگوریتم پپاندا این شرایط را نمی‌پذیرد و مطمئن باشید که محتواهای شما به سرعت از صفحه سرچ خارج شده و یا رتبه‌ی خیلی پایینی دریافت می‌کنند.

  1. محتوایی با کیفیت پایین:

بعضی صفحات، محتواهایی را با کاربران به اشتراک می‌گذارند که اطلاعات عمیق و قابل استنادی ندارند. یعنی عملا هیچ ارزشی برای زمان و نیاز مخاطب خود قائل نیستند. طبیعی است که الگوریتم پاندا با آن‌ها قاطع برخورد کند. زیرا پاندا روی احترام به مخاطبین گوگل بسیار حساس است.

  1. عدم اعتبار یا معتمد بودن وب‌سایت:

اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید شرایط لازم برای جلب اعتماد مخاطب را بدست آورید. پاندا با هدف حفظ امنیت کاربران، هر کاری می‌کند تا یک وب‌سایت بدون اعتبار نامطئن را شناسایی و جریمه کند. پس حتما تائیدیه‌های لازم را از منابع قانونی و مورد اعتماد کاربران دریافت کنید.

  1. مزرعه محتوا ( Content Farming):

اگر تعداد زیادی صفحه که کیفیت پائینی دارند و محتوای آن‌ها از وب‌سایت‌های دیگر جمع‌آوری شده‌اند داشته باشید، وب‌سایت شما به عنوان مزرعه محتوا شناخته می‌شود. یعنی موضوع مشترکی بین طیف گسترده‌ای از محتواهای شما وجود نداشته باشد. در زبان عامیانه فارسی می‌توانیم بگوییم که گوگل وب‌سایتی که شبیه به چهارشنبه بازار است را به سرعت شناسایی می‌کند.

پس از هر موضوعی محتوا تولید نکنید و روی تخصص خود تمرکز کنید. در غیر اینصورت الگوریتم پاندا وارد عمل می‌شود و جریمه‌های مربوط به محتوا را روی وب‌سایت شما اعمال می‌کند. بیخودی اعتبار و ارزش فعالیت خود را از دید گوگل و مخاطب کاهش ندهید.

  1. محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پائین (UGC):

این محتواها اغلب در بخش پست‌های وبلاگ مهمان مشاهده می‌شوند. این پست‌ها اغلب پر از غلط املایی، نگارشی و تکنیکی هستند. بنابراین از نظر گوگل کم ارزش و ضعیف تلقی می‌شوند.

  1. بالا بودن تعداد تبلیغات نسبت به محتوا:

بعضی از وب‌سایت‌ها بیشتر از اینکه محتوای مفید روی صفحه خود داشته باشند، تبلیغات پولی دارند.

  1. محتواهایی که با کیفیت پائین و وابسته به لینک‌ها:

محتواهایی که به برنامه‌های پولی وابسته اشاره می‌کنند.

  1. وب‌سایت‌هایی که کاربران مسدود کرده‌اند:

بعضی از وب‌سایت‌ها را خود کاربران بلاک کرده یا گزارش می‌دهند چون محتوای بی‌کیفیت و بی‌ارزشی در آن‌ها منتشر شده است.

  1. عدم تطابق عبارت جستجو با محتوا:

صفحاتی که قول می‌دهند با کلیک کردن روی آن‌ها پاسخ‌های مرتبط با موضوع سرچ ارائه دهند، توسط Google Panda شناسایی می‌شوند.


بیشتر بدانید: الگوریتم پنگوئن چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

الگوریتم پاندا چیست و چه تاثیری روی SEO سایت دارد؟

 

الگوریتم پاندا در اوایل سال 2011 راه‌اندازی شد. این الگوریتم یک فیلتر قوی و هوشمند برای مقابله با انتشار محتواهای ضعیف (Thin content) و بی‌کیفیت است. در واقع می‌شود گفت که گوگل به طور رسمی فرآیند کنترل کیفیت محتواها را با رونمایی از این فیلتر اعمال کرد. Google Panda باعث می‌شود SERP شامل محتواهایی باشد که کامل هستند و بالاترین سطح را دارند.

هدف اصلی این الگوریتم تشویق و حمایت وب‌سایت‌هایی است که برای تولید محتوا و وقت مخاطبان خود ارزش زیادی قائل هستند. شاید جالب باشد بدانید که اسم اولیه این الگوریتم، الگوریتم کشاورز بود.بعد از مدتی نام آن را برای ادای احترام به کارمند وفادار و فعال گوگل، Navneet Panda، پاندا گذاشتند. همان چند ماه ابتدایی راه‌اندازی این سیستم، 12 درصد از نتایج سرچ به زبان انگلیسی تحت تاثیر فیلترینگ آن قرار گرفتند.

به محض راه‌اندازی الگوریتم پاندا، این الگوریتم به یکی از سیگنال‌های اصلی رتبه‌بندی گوگل تبدیل شد. گوگل هر روز تلاش می‌کند تا عملکرد آن را توسعه دهد و در واقع پیچیدگی فرمولاسیون به کار رفته در طراحی آن با بالا رفتن تعداد متغیرها و المان‌ها باعث می‌شود دقت کار فیلتر بیشتر شود.

الگوریتم پاندا چطور طراحی شده است؟

 

فرآیند فیلترینگ پاندا کاملا علمی و مطابق فرمول‌های حساس و دقیق ریاضی است. محققان گوگل برای اینکه پاندا تا حدی شبیه به ذهن انسان عمل کند و سریعا کیفیت یک محتوا را تشخیص دهد، مجموعه‌ای دقیق از سوالات را طراحی کرده‌اند تا بر اساس آن‌ها بتوانند دامنه‌ها بررسی کنند.

آزمایش‌کنندگان تیم تحقیقاتی گوگل به این سوالات پاسخ می‌دهند و بر اساس پاسخ آن‌ها مجموعه‌ای از سیگنال‌های رتبه‌بندی ابداع می‌شود. این سیگنال‌ها معرف محتواهای بی‌کیفیت هستند. با توجه به آمارها و نتایجی که از تجربه کاربران و تحقیقات تیم گوگل بدست می‌آید، الگوریتم پاندا مدام در حال تغییر و بهبود یافتن است.


بیشتر بدانیدسئو چیست؟


Google Panda چه مواردی را شناسایی می‌کند؟

تعدادی از پدیده‌های مشکل‌ساز در SERP هستند که توسط پاندا شناسایی می‌شوند. این پدیده‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

  1. محتوای ضعیف (Thin content):

صفحاتی که متن و منابع کمی در مورد یک موضوع دارند، صفحات ضعیفی در گوگل شناخته می‌شوند. اصطلاحا محتوای آن‌ها را Thin content می‌نامند.

  1. محتوای تکراری (Duplicate content) :

محتوای تکراری به محتوایی گفته می‌شود که بیش از یک وب‌سایت یا صفحه آن را منتشر کرده باشد. اگر در وب‌سایت شما چند محتوای تکراری که شباهت آن‌ها به دیگر صفحات زیاد باشد، وجود دارد، قطعا پاندا آن‌ها را شناسایی می‌کند. مثلا شاید یک شرکت، 10 صفحه‌ی مختلف برای معرفی یک محصول در شعب مختلف خود ایجاد کرده و توضیحات آن را صرفا با تغییر نام شهر یا شعبه عوض کند.الگوریتم پپاندا این شرایط را نمی‌پذیرد و مطمئن باشید که محتواهای شما به سرعت از صفحه سرچ خارج شده و یا رتبه‌ی خیلی پایینی دریافت می‌کنند.

  1. محتوایی با کیفیت پایین:

بعضی صفحات، محتواهایی را با کاربران به اشتراک می‌گذارند که اطلاعات عمیق و قابل استنادی ندارند. یعنی عملا هیچ ارزشی برای زمان و نیاز مخاطب خود قائل نیستند. طبیعی است که الگوریتم پاندا با آن‌ها قاطع برخورد کند. زیرا پاندا روی احترام به مخاطبین گوگل بسیار حساس است.

  1. عدم اعتبار یا معتمد بودن وب‌سایت:

اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید شرایط لازم برای جلب اعتماد مخاطب را بدست آورید. پاندا با هدف حفظ امنیت کاربران، هر کاری می‌کند تا یک وب‌سایت بدون اعتبار نامطئن را شناسایی و جریمه کند. پس حتما تائیدیه‌های لازم را از منابع قانونی و مورد اعتماد کاربران دریافت کنید.

  1. مزرعه محتوا ( Content Farming):

اگر تعداد زیادی صفحه که کیفیت پائینی دارند و محتوای آن‌ها از وب‌سایت‌های دیگر جمع‌آوری شده‌اند داشته باشید، وب‌سایت شما به عنوان مزرعه محتوا شناخته می‌شود. یعنی موضوع مشترکی بین طیف گسترده‌ای از محتواهای شما وجود نداشته باشد. در زبان عامیانه فارسی می‌توانیم بگوییم که گوگل وب‌سایتی که شبیه به چهارشنبه بازار است را به سرعت شناسایی می‌کند.

پس از هر موضوعی محتوا تولید نکنید و روی تخصص خود تمرکز کنید. در غیر اینصورت الگوریتم پاندا وارد عمل می‌شود و جریمه‌های مربوط به محتوا را روی وب‌سایت شما اعمال می‌کند. بیخودی اعتبار و ارزش فعالیت خود را از دید گوگل و مخاطب کاهش ندهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بخش‌های مختلف SEO

آموزش سئو به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود؛ سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی. این سه بخش مثل چرخ‌دنده‌های موتور ساعت عمل می‌کنند و اگر هر بخش به درستی کار نکند، روی عملکرد بخش‌های دیگر و البته عملکرد کلی سئو اثر منفی می‌گذارد. حتی اگر به عنوان یک علاقه‌مند یا فرد تازه‌کار در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به SEO  نگاه کنید، متوجه خواهید شد که علت وابستگی این سه بخش چیست. فقط کافی است کمی در مورد آن‌ها مطالعه کنید.

سئو داخلی سایت

 

سئو داخلی شامل تمام اقدامات لازم برای بهینه‌سازی صفحات وب و محتوای موجود در آن‌ها است. این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

  • بهینه‌سازی URLها
  • کلمات کلیدی
  • تهیه محتوای متنی
  • انتخاب عنوان
  • بهینه‌سازی عنوان‌ها
  • بهینه‌سازی تگ‌ها
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • بهینه‌سازی ویدئو

سئو داخلی را در اصطلاح با نام on-page SEO معرفی می‌کنیم. تمامی اقداماتی که در این بخش از سئو انجام می‌شود، مستقیما روی عوامل داخلی صفحات اثرگذاری دارند. اصلا به همین دلیل هم به آن سئو داخلی گفته می‌شود. بیایید در ادامه نگاهی به برخی از عناصر موثر ور رایج در این بخش از سئو بیندازیم.

بیشتر بخوانیدسئو داخلی چیست؟

URLها

  • به عنوان اولین بخش از آموزش سئو به صورت عملی، تاکید می‌کنیم که کلمه کلیدی اصلی محتوای خود را در URL صفحه به کار ببرید. از این طریق هم موتورهای جستجو و هم کاربران به راحتی موضوع صفحه شما را تشخیص می‌دهند.
  • برای جدا کردن کلمات از خط فاصله استفاده کنید. یادتان باشد که در بخش URL صفحه نمی‌توانید از فاصله استفاده کنید و گوگل برای جدا کردن کلمات در این بخش توصیه می‌کند که از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید.
  • از کلمات و حروفی مثل و، یا، یک و نمونه‌های دیگری که مشابه این‌ها هستند،چه در URLهای فارسی و چه انگلیسی استفاده نکنید چون آدرس صفحه شما را نامرتب و ناخوانا می‌کنند. در ضمن با این کار آدرس صفحه شما هم کوتاه‌تر می‌شود که قطعا به نفع شما خواهد بود.

کلمه کلیدی

  • قبل از شروع نوشتن محتوای پست وبلاگ خود، از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. اصطلاحا در آموزش سئو به فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، کیورد ریسرچ می‌گوییم. شما از این طریق می‌توانید متوجه شوید که مردم چه عباراتی را در مورد یک موضوع جستجو می‌کنند و کدام عبارات بیشتر استفاده می‌شوند.
  • برای تعبیه کلمات کلیدی خود استراتژی داشته باشید. خوانندگان و گوگل برای اینکه متوجه اهمیت موضوع مورد نظر شما شوند، باید کلمات کلیدی اصلی را در بخش‌هایی مثل عنوان‌ها، پاراگراف اول و تگ عنوان مشاهده کنند.
  • Keyword stuffing یا پرکردن کلمات کلیدی، یعنی استفاده کاذب از کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف محتوا. چگالی کلمه کلیدی، تعداد دفعاتی است که شما باید از کلمات کلیدی خود در محتوا استفاده کنید و به طول محتوای شما بستگی دارد. استفاده مکرر و پشت سر هم از کلیدواژه‌ها باعث می‌شود کیفیت پست وبلاگ شما کاهش پیدا کند. حتی گوگل با حساسیت زیاد خود روی این مسئله، ممکن است روی صفحه شما پنالتی دستی اعمال کند. این تکنیک عملا اسپم است و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

محتوای نوشتاری

  • محتوایی که شما می‌نویسید باید برای کاربر قابل درک و ساده باشد. سعی کنید از پاراگراف‌های کوتاه، لیست‌های نقطه‌ای یا گلوله‌ای، نمودارها و نقل قول‌ها در محتوای خود استفاده کنید.
  • یادتان باشد که مخاطب معمولا برای اینکه جواب سوال خود را پیدا کند وارد فضای وب شده و صفحه شما را پیدا می‌کند. بنابراین سعی کنید پاسخ سوال را در بخشی از محتوا بدهید که به اندازه کافی مورد توجه کاربر قرار بگیرد. مثلا اگر در مورد قیمت یک کالا صحبت می‌کنید، سعی کنید این قیمت در بخش ابتدایی محتوا ذکر شود تا مخاطب سریعا پاسخ خود را دریافت کند.
  • قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوا کنید، در مورد موضوعی که قرار است آن را شرح دهید، کمی تحقیق کنید. سایت رقبای خود را آنالیز کنید و ببینید کدام موارد را بررسی کرده‌اند. اگر مسئله‌ای وجود داشت که به آن اشاره نکرده بودند، حتما آن را در مقاله خود ذکر کنید و در مورد آن بنویسید. یادتان باشد سرچ کردن کلمه کلیدی انتخابی شما در گوگل و آنالیز رقبا، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد اما نتیجه فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند.

هدرها

 

  • برای جداسازی بخش‌های مختلف محتوای خود، از هدرها استفاده کنید. هر چه تعداد این هدرها بیشتر باشد، سازماندهی مطالب هم بیشتر می‌شود و محتوای شما برای گوگل اعتبار بیشتری خواهد داشت.
  • تگ‌های H1، H2 و H3 در محتوای خود استفاده کنید. این عنوان‌های فرعی می‌کنند خوانایی صفحات طولانی برای مخاطب بیشتر شود. از تگ H2 برای بخش‌های اصلی، H3 برای نقاط پشتیبانی یا توضیحات تکمیلی و H4 برای مطالب جزئی استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی اصلی را در هدرهای استفاده کنید. با این کار موتورهای جستجو و کاربران خیلی سریع متوجه می‌شوند که شما درباره چه موضوعی تولید محتوا کرده‌اید.

تگ‌های عنوان

  • تگ‌های عنوان خود را به اختصار و کوتاه بنویسید. گوگل عنوانی که بیش از 70 کاراکتر داشته باشد را نصفه نمایش می‌دهد. اگر یک عنوان با 50 الی 60 کاراکتر بنویسید، می‌توانید مطمئن باشید که گوگل آن را نصفه و نیمه نمایش نمی‌دهد. باید اطلاعات مرتبط با موضوع را در این تعداد کاراکتر درج کنید تا مخاطب قانع شود صفحه شما را باز کند.
  • نه خودتان را گول بزنید و نه گوگل را. لطفا عنوان متفاوتی برای محتوای خود ننویسید. وقت مخاطب ارزشمند است و نباید از آن سواستفاده کنید. حتما عنوان شما مطابق با موضوع محتوای شما باشد. یادتان باشد که گوگل روی تجربه کاربری و رضایت مخاطب بسیار حساس است و شما را با اولین اشتباه در این خصوص جریمه می‌کند. در ادامه مطلب آموزش سئو جریمه‌های گوگل را خواهیم کرد که بدانید با رعایت نکردن این مورد چه تاثیر مخربی روی سایت خود اعمال می‌کنید.
  • توضیحات متای شما هم باید کاملا با موضوع محتوا مطابقت داشته باشد. آنچه که در نتایج سرچ گوگل بسیار اثرگذار است، توضیحات متای دقیق و درست در مورد مبحث اصلی محتوا است. مخاطب را گیج نکنید و برای نوشتن این توضیحات زمان صرف کنید.
  • اصلا دلیلی ندارد که شما همه کلمات کلیدی خود را در عنوان درج کنید. در حالت طبیعی، جایی برای درج دو یا سه کلمه کلیدی وجود ندارد اما حتی اگر هم بود، نباید از این کلمات استفاده کنید. فقط کلمه کلیدی اصلی محتوای خود را در عنوان به کار ببرید تا مخاطب سریعا محتوای شما را پیدا کند.

تصاویر

یادتان باشد که تصاویر و کلا المان‌های بصری می‌توانند تاثیر زیادی روی خوانایی و انتقال مطالب شما داشته باشند. اصلا پست‌هایی که تصاویر و اینفوگرافیک ندارند، کمتر ترافیک ارگانیک جذب می‌کنند و سریعا مخاطب آن‌ها از خواندن مطلب خسته می‌شود. اما چه نکاتی را باید زمان استفاده از تصاویر رعایت کنیم؟

  • از تعداد زیادی تصویر و اینفوگرافیک در محتوای خود استفاده کنید. خیلی از کاربران حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را ندارند. اگر درحال آموزش مرحله به مرحله به کاربران هستید، حتما از تصاویر استفاده کنید. به این ترتیب شما علاوه‌بر راهنمای متنی، یک راهنمای تصویری قوی هم در اختیار مخاطبان صفحه خود قرار داده‌اید.
  • Alt تصاویر به گوگل کمک می‌کند متوجه شود تصویر درج شده چه چیزی را نشان می‌دهد. همچنین کاربران هم از طریق سرچ در تصاویر ممکن است به صفحه و مطالب شما علاقه‌مند شوند و از آن دیدن کنند.
  • استفاده از فایل‌های تصویری بزرگ و پرحجم می‌تواند سرعت صفحه شما را کاهش دهد. کند بودن صفحه هم باعث ایجاد تجربه کاربری ضعیف می‌شود. شما می‌توانید با کمک ابزارهای رایگانی مثل Tiny PNG و Image Optim تصاویر خود را فشرده و کم حجم کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همه چیز در مورد آموزش سئو(SEO) و مراحل آن

 

SEO یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ است. در واقع سئو یکی از مهارت‌هایی است که تقاضای آن در تجارت الکترونیک روز به روز بیشتر می‌شود. تقریبا تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک، برای بقای خود به این مهارت نیاز دارند. بنابراین طبیعی است که علاقه‌مندان به بازاریابی و فضای آنلاین با شوق زیادی بخواهند این مهارت را بیاموزند. شاید به نظر برسد که آموزش سئو یک فرآیند پیچیده، سخت و البته زمان‌بر است، اما وابستگی بین اجزای مختلف سیستم کمک می‌کند تا با رعایت اصول اولیه، بتوانید پیشرفت قابل توجهی در سئو داشته باشید.

به هر حال اگر شما علاقه‌مند به یادگیری و کسب مهارت SEO هستید، مقاله‌ی پیش‌رو را تا انتها بررسی کنید تا دیدگاه کلی اما دقیقی از فرآیند آموزش SEO بدست آورید. مطابق با اصول آموزشی هر مهارتی، بهتر است ابتدا از تعریف و توضیح مفاهیم اولیه شروع کنیم.

تعریف سئو

 

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization، به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این فرآیند بهینه‌سازی در واقع برای دیده شدن صفحات و محتوای شما در فضای وب انجام می‌شود. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، با هدف دریافت نامحدود مخاطب و مشتری وارد فضای اینترنت شده‌اند. اگر صفحات وبلاگ یا محصولات آن‌ها به راحتی در دسترس کاربران قرار نگیرد، عملا فعالیت بیهوده‌ای در این فضا دارند. کاربران برای دریافت پاسخ سوالات خود و همچنین پیدا کردن محصول و خدمات مورد نیازشان، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند.

ادمین سایت وظیفه دارد که در دوره‌های آموزش سئو شرکت کند و مهارت‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را بیاموزد. هدف اصلی یک کارشناس یا ادمین SEO، جذب ترافیک ارگانیک برای سایت است.

“ترافیک ارگانیک به معنای جذب مخاطب بدون انجام تبلیغات و صرف هزینه برای ارتباط با کاربر است.”

البته جذب ترافیک از طریق تبلیغات مستقیم هم یکی از وظایف مدیر سایت است، اما SEO روی ترافیک رایگان تمرکز بیشتری دارد.

اهمیت سئو

 

دلایل زیادی برای شرح اهمیت سئو وجود دارد ولی آنچه که باید در پروسه آموزش سئو در نظر بگیرید، چند دلیل اصلی مهم بودن این پروسه است. این دلایل تاثیر زیادی روی رشد کسب وکار دیجیتال و همچنین پرزنت خدمات شما دارند.

  1. سئو باعث ایجاد تعامل بین کاربر، فروشنده و متخصصان می‌شود. به همین دلیل ترافیک بسیاری زیادی به سمت سایت جریان پیدا می‌کند. ترافیک بیشتر هم اغلب منجر به فروش بیشتر خواهد شد.
  2. SEO فرآیند مطلوبی برای ایجاد اعتبار و جلب اعتماد مخاطبان است. اگر اصول سئو را به درستی انجام دهید، فیدبک‌های مناسبی هم از کسب و کارهای معتبر و بزرگ دریافت خواهید کرد. همچنین مخاطبان شما به صورت دومینو عمل می‌کنند و اثر مثبتی که از سایت شما دریافت کرده‌اند را به نفرات بعدی منتقل خواهند کرد. پس قطعا اعتبار بیزنس شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. از طریق سئو می‌توانید خواسته‌های مشتری خود را بهتر درک کنید. در واقع تنها راه شنیدن صدای مشتری در دنیای وب، سئو است. در حین آموزش SEO بیشتر در مورد روش‌های ارتباط و درک مشتری صحبت خواهد شد. اما در کل در نظر داشته باشید که فروش زمانی اتفاق می‌افتد که شما سفر مشتری را به خوبی بررسی کنید و سئو بهترین روش برای محقق کردن آن است. شما باید همواره نتایج جستجو SERP را آنالیز کنید و سیگنال‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید.
  4. مهمترین اصل بازاریابی، تجربه کاربری است که سئو برای بهبود همین اصل طراحی شده است. اگر می‌خواهید سایت خود را در رتبه بالاتری قرار دهید، باید بدانید که تجربه کاربری بخش بزرگی از این فرآیند است. یادتان باشد که گوگل روی مخاطبان خود بسیار حساس است و تمام الگوریتم‌های خود را برای راحتی همین کاربران کدنویسی کرده است. مهمترین عوامل بهبود تجربه کاربری، سرعت بالای صفحه و کاهش تعداد دفعات کلیک برای رسیدن به هدف است.
  5. سئو محلی کمک می‌کند خدمات محلی در سطح گسترده‌تری به کاربران معرفی شوند. با کمک این نوع سئو کاربران می‌توانند در سریعترین زمان ممکن، خدمات و محصولات نزدیک به محل اقامت خود را بدست بیاورند. این یکی از بهترین راه‌‌های برندسازی است.
  6. سئو تاثیر مستقیمی روی چرخه فروش کسب و کار شما دارد. تقریبا همه افراد برای پیدا کردن جواب سوال خود و همچنین محصول و خدمات مورد نیاز خود، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند. حالا تصور کنید که محتوای شما به صورت حرفه‌ای برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند. قطعا شانس اینکه مخاطب شما به مشتری بالقوه شما تبدیل شود، افزایش پیدا می‌کند. یادتان باشد که بیش از 80 درصد از مشتری‌ها قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند. پس باید برای رویارویی با این حجم از مشتری، آمادگی داشته باشید.
  7. فرآیند SEO اگر مطابق با اصول و قوانین موتورهای جستجو انجام شود، بازدهی بسیار فوق‌العاده‌ای برای یک کسب و کار آنلاین خواهد داشت. از طرفی هزینه‌ای که صرف دریافت خدمات سئو می‌شود، در برابر نرخ بازگشت آن بسیار ناچیز است. بهینه‌‌سازی موتورهای جستجو، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت سودآور است.

روش‌های کسب درآمد از سئو

 

SEO بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ در دنیای مدرن است و مناسب افرادی است که می‌خواهند به صورت آنلاین کسب درآمد داشته باشند. یادگیری مهارت سئو سطوح مختلفی دارد که باید پله پله این سطوح را طی کنید.

سوال اصلی تمامی کسانی که می‌خواهند وارد حوزه SEO شوند این است که آیا سئو می‌تواند ما را میلیونر کند یا نه؟ در واقع پاسخ به این سوال برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد چون کسب درآمد از سئو کاملا به مهارت و توانایی فرد در مقیاس کاری که انجام می‌دهد بستگی دارد. اگر مهارت شما به قدری باشد که بتوانید پروژه‌های اندک اما بزرگ و با کیفیت بگیرید، قطعا درآمد بسیار بالایی خواهید داشت.

اینکه از چه راه‌هایی می‌توانید سئو را به عنوان یک مهارت پولساز ببینید را در ادامه بررسی می‌کنیم. در واقع لیست زیر، انواع راه‌های کسب درآمد از سئو است:

  1. می‌توانید در یک آژانس تخصصی سئو مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید.
  2. برای خود یک سایت خدمات یا فروش محصول بسازید و با کمک سئو تجارت خود را راه بیاندازید.
  3. یک سایت مخصوص Dropshipping ایجاد کنید و از طریق سئو به دیده شدن محصول افراد دیگر در سایت خودتان و فروش آن‌ها کمک کنید.
  4. می‌توانید به عنوان یک مشاور خدمات سئو فعالیت کنید.
  5. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و از طریق تبلیغات و معرفی شرکت‌های وابسته، کسب درآمد کنید.
  6. می‌توانید خدمات سئوی خود را زیر نظر برند و آژانس دیگر ارائه دهید. یعنی شما جای خالی تخصص را در یک شرکت دیگر پر می‌کنید ولی کارمند آن شرکت نیستید.
  7. پروژه‌های سئو برای متخصصان دیگر بگیرید و از این طریق درصدی از هزینه پرداختی کارفرما را دریافت کنید.
  8. دوره‌های آنلاین آموزش سئو تهیه کنید و آن‌ها را در سایت خود به فروش برسانید.
  9. سمینارهای آموزشی یا بهبود دانش سئو برگزار کنید.
  10. 10.  صرفا به عنوان ارائه دهنده خدمات نویسندگی وبلاگ یا شرح محصول فعالیت کنید.
  11. 11.  به عنوان ارائه دهنده خدمات لینک‌سازی، سئو تکنیکال و حتی کیورد ریسرچ فعالیت کنید.

هر کدام از موارد موجود در لیست قابلیت بسط دادن و گسترش دارند، حتی می‌توانید در هر مورد تیم‌سازی هم انجام دهید. مطمئن باشید اگر نظم، علاقه به یادگیری و تعهد کاری داشته باشید، به سرعت رقم‌های بسیار بالایی در این حوزه کسب می‌کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع پنالتی‌های گوگل

 

  • لول کلمه کلیدی
  • لول URL یا دایرکتوری
  • لول Hostname (زیر دامنه)
  • Domain-wide
  • Delisting

نقش الگوریتم‌ها در ایجاد پنالتی‌های گوگل

 

  • الگوریتم پاندا : این الگوریتم به طور خیلی دقیقی روی محتوای سایت متمرکز است. یعنی اگر محتوای شما بی‌کیفیت باشد، سایت شما به سرعت جریمه می‌شود. گوگل خیلی روی زمان کاربران خود حساس است و دوست ندارد محتوای بی‌ارزش را به آن‌ها نمایش دهد. پس به همین دلیل این الگوریتم را فعال کرده است تا از انتشار محتواهای بی‌کیفیت جلوگیری کند. برای این بخش پنالتی‌های گوگل در لول‌های مختلفی طراحی شده است. الگوریتم پاندا یکی از اصلی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که روی رتبه شما در صفحه سرچ گوگل تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم پاندا چیست؟

  • الگوریتم پنگوئن: برای رتبه‌بندی گوگل، بعد از محتوا بک لینک‌ها هستند که خیلی موثر هستند. این الگوریتم روی کیفیت بک‌لینک‌ها توجه دارد و اسپم‌ها را شناسایی و جریمه می‌کند. هدف اصلی الگوریتم پنگوئن، هم نظارت بر لینک‌سازی سایت‌ها و جلوگیری از به کارگیری تکنیک‌های کلاه سیاه در این حوزه است. پس مراقب Google penalty برای لینک‌سازی باشید. چون سختگیرانه و سنگین خواهند بود.
  • الگوریتم دزدان دریایی: الگوریتم دزدان دریایی برای بالا بردن امنیت محتواهای وب‌سایت شما به وجود آمده است. یعنی اگر کسی محتوای شما را بدون ذکر منبع و اجازه از شما در سایت دیگری منتشر کند، گوگل صفحه‌ی آن فرد را جریمه می‌کند و کپی رایت را روی وب‌سایت قانون‌شکن اعمال می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: سئو کلاه سفید چیست؟


چطور پنالتی گوگل را برطرف کنیم؟

 

رفع جریمه‌های گوگل همیشه هم امکان‌پذیر یا آسان نیست. بستگی دارد که چه نوع گوگل پنالتی دریافت کرده باشید: دستی یا الگوریتمی. ما هر دو مورد را بررسی می‌کنیم.

  • دستی: پنالتی دستی را یکی از کارمندان Google صادر می‌کنند. زمانی چنین پنالتی شامل وضعیت وب‌سایت شما می‌شود که کارمندان گوگل ببینند شما کاری خلاف قوانین خدمات گوگل انجام داده‌اید. مثلا اگر محتوای ویروسی داشته باشید، محتوا یا لینکی را پنهان کرده باشید یا سابقه خرید لینک برای شما ثبت شود، جریمه دستی دریافت می‌کنید. وقتی جریمه دستی اعمال می‌شود، می‌توانید برای گوگل درخواست تجدید نظر ارسال کنید تا وب‌سایت شما مجددا در لیست رتبه‌بندی قرار گیرد. با این کار مجددا در بین نتایج سرچ کاربران قابل نمایش خواهد بود.
  • الگوریتمی: پنالتی الگوریتمی به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم کارمندان گوگل اتفاق می‌افتد. بیشتر این پنالتی‌ها زمانی رخ می‌دهند یکی از الگوریتم‌های طراحی شده‌ی گوگل تغییر کند و سئو شما دچار نقص شود. به این ترتیب گوگل نمی‌داند که چطور شما را در رتبه‌بندی نتایج سرچ قرار دهد. پنالتی‌های الگوریتمی مثل پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار ممکن است روی محتواهای تکراری یا صفحاتی که کمبود لینک دریافتی دارند تاثیر بگذارند. اگر وب‌سایت شما در چنین شرایطی جریمه شود، از لیست سرچ‌ها حذف نخواهد شد و فقط جایگاه آن نزول پیدا می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پنالتی گوگل چیست؟ بررسی انواع گوگل پنالتی

 

پنالتی گوگل  (Google penalty) اثر منفی است که به دلایل مختلفی رشد و پیشروی یک وب‌سایت را کند و یا حتی متوقف می‌کند. جریمه یا گوگل پنالتی زمانی اتفاق می‌افتد که استراتژی وب‌سایت با آپدیت‌های الگوریتم گوگل و به طور کلی قوانین اصلی فعالیت در موتورهای جستجو سازگار نباشد.

پنالتی گوگل چیست؟

 

قبلا هم گفته بودیم به کارگیری تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین و الگوریتم گوگل هستند را اصطلاحا سئو کلاه سیاه می‌نامیم. به طور مفصل هم بررسی کردیم که چه کارهایی را نباید انجام دهید تا درگیر پنالتی‌های گوگل نشوید. منظور از جریمه همان پنالتی بود. در این بخش هم به طور خلاصه در مورد نکات کلی سئو کلاه سیاه صحبت می‌کنیم. در واقع برای اینکه انواع پنالتی‌ها را بشناسید باید استراتژی سئو خود را بررسی کنید.

پنالتی‌های گوگل چطور با اسپم‌ها مبارزه می‌کنند؟

 

گوگل ماموریت دارد که بهترین نتایج را به کاربرانش ارائه دهد. دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌ها هم کیفیت این نتایج را تعیین می‌کنند و نشان می‌دهند که چه انتظاراتی از صفحات هر سایت دارند. هر نوع تلاش و استراتژی برای دستکاری کردن عوامل رتبه‌بندی یا سواستفاده از الگوریتم‌های کیفی گوگل، اسپم شناخته می‌شود.

گوگل هر روز حدود 40 میلیارد صفحه اسپم را شناسایی می‌کند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم برای اینکه از درگیری با پنالتی‌های اسپم جلوگیری کنید، راهکارهای مبارزه با این شرایط را مورد بررسی قرار دهیم.

گوگل سیستم‌هایی دارد که می‌توانند اسپم‌ها را در مرحله کرول کردن شناسایی کنند. در نتیجه، تعداد زیادی از صفحاتی که به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شوند، حتی به SERP هم نمی‌رسند. محتوای موجود در فهرست اسپم‌های کرولرها، مجدد بررسی می‌شوند.  چنین محتواهای بی‌کیفیتی را شاید بتوانید در نتایج جستجو پیدا کنید، اما رتبه‌بندی آن در صفحه SERP بسیار پایین خواهد بود.

خود گوگل اعلام کرده است که این سیستم‌های خودکار با هوش مصنوعی خود صفحات را در برابر 99% از اسپم‌ها محافظت می‌کنند. 1% باقی‌مانده مربوط به اقدامات دستی است که در موارد خاص وارد بازی می‌شوند. گوگل یک ارتش بزرگ و آموزش‌دیده از بازبین‌های انسانی دارد که می‌توانند اقدامات دستی روی وب‌سایت‌ها اعمال کنند. در سال 2020، این ارتش 2.9 میلیون پیام مربوط به اقدامات دستی اسپم را برای ادمین‌ها و صاحبان سایت‌ها در گوگل سرچ کنسول ارسال کردند.

چه عاملی باعث تشدید پنالتی‌های حال حاضر می‌شود؟

 

متاسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد سهم جریمه‌های مختلف از طرف گوگل وجود ندارد، پس ما هم در کمپین‌های وب‌مستر و توییتر کمی جستجو کردیم و متداول‌ترین اقدامات دستی که مدیران سایت در حال حاضر به آن‌ها اهمیت می‌دهند را پیدا کردیم. طبق نتایج بدست آمده، مشخص شد که این عوامل کاملا مربوط به تلاش‌ ادمین‌ها برای دستکاری و دور زدن قوانین Google است. این مسئله شاید تصادفی باشد، اما این جریمه‌ها در لیست مجازات دستی هم در کنار هم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: مزرعه لینک چیست؟

عوامل دریافت پنالتی دستی عبارتند از:

  • لینک‌های غیرطبیعی به سایت شما
  • لینک‌های غیرطبیعی از سایت شما
  • محتوای ضعیف که ارزش افزوده کمی دارند یا اصلا ارزشی ندارند.

یکی از کارشناسان گوگل عنوان کرده است که:

” من می‌توانم کاملا شفاف بگویم که تقریبا انواع گوگل پنالتی در حال حاضر بیشتر برای صفحاتی صادر می‌شوند که بیش از اندازه تلاش می‌کنند گوگل را دستکاری کنند. پنج یا شش سال پیش این جریمه‌ها برای سایت‌هایی صادر می‌شد که کارشناسان سئو ضعیفی استخدام کرده بودند یا از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کردند تا لینک‌های غیرطبیعی بسازند. به این ترتیب، اگر پنالتی مربوط به لینک دریافت می‌کنید، احتمالا مستحق آن بوده‌اید.”

از کجا بفهمیم سایت ما پنالتی گرفته است یا نه؟

 

برای اینکه مطمئن شوید که سایت شما پنالتی گوگل دریافت کرده است یا نه ، چک کنید ببینید که شامل موارد زیر نباشد:

  1. نرم‌افزارهای جاسوسی (Spyware) ، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (Adware) یا ویروس‌ها
  2. لینک یا متن‌های مخفی
  3. Cloaking (نمایش نسخه متفاوتی از یک صفحه وب به روبات‌های گوگل)
  4. Deceptive redirects (وقتی کاربر به طور خودکار و بدون کلیک کردن روی چیزی به صفحه دیگری منتقل می‌شود.)
  5. بارگذاری صفحاتی که کلمه کلیدی آن‌ها با محتوا و قوانین تطابق ندارد.
  6. پر کردن کلمات کلیدی
  7. وجود مقدار قابل توجهی محتوای تکراری

“هر کدام از این اقدام‌ها مستحق مجازات شدن از سمت گوگل هستند. بنابراین اگر در استراتژی شما وجود دارند، آن‌ها را حذف کرده و با تکنیک‌های کلاه سفید جایگزین کنید.”


بیشتر بدانیدالگوریتم پاندا چیست؟


چند نوع پنالتی گوگل وجود دارد؟

 

همانطور که گفته شد، پنالتی‌های گوگل برای مجازات وب‌سایت‌هایی است که دستورالعمل‌های وب مستر خود را نقض می‌کنند. یک پنالتی می‌تواند سطوح مختلفی را شامل شود که هر کدام به طور متفاوتی روی وب‌سایت شما تاثیر داشته باشند. یعنی بین جریمه‌ای که برای زیاد بودن یا نامرتبط بودن کلمه کلیدی، نقض قوانین URL یا دایرکتوری تعیین می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد و به نسبت با شرایط مختلفی جایگاه شما تغییر می‌کند.

این نوع پنالتی‌ها شما را از دایره رقابت حذف نمی‌کنند اما نوع دیگری از پنالتی وجود دارد که  روی حذف کل وب‌سایت از Google-Index تمرکز دارد. این پنالتی با عنوان Delisting شناخته می‌شود. جدا از همه‌ی این‌ها، پنالتی‌ها به دو دسته‌ی کلی دستی و الگوریتمی تقسیم می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

 

مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش‌ بیش‌تر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده می‌شود. ایجاد وب‌سایت‌، ایمیل، کاتالوگ، لینک  نمونه‌هایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وب‌سایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.

وظیفه کپی رایتر چیست؟

کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.

بهترین محتوایی که کپی رایتر می‌تواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیش‌تر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.

کپی رایتر می‌تواند در آژانس‌های بازاریابی، رونامه‌ها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد استراتژی محتوا

استراتژی‌های کپی رایتینگ

 

داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.

این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.

1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را  جلب کند.

2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغ‌کننده داشته باشید.

3) اصلی‌ترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.

علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژی‌های مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژی‌ها ذکر شده است.

تحقیق و Research

یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمی‌شود و فقط زمانی می‌توان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی می‌توانید یک محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.

هدف

برای انتشار پست‎ها در وب‌سایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وب‌سایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.

انحصاری بودن

اگر مقالات وب‌سایت شما در آدرس‌های دیگر به راحتی یافت می‌شود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید می‌کنید.

 

برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وب‌سایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.

بهینه‌سازی

باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل

کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وب‌سایت به اتمام نمی‌رسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیک‌های که استفاده کرده‌اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.

بیشتنر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مراحل کمپین SEO

قدم اول: نقاط ضعف محتواهای صفحات دیگر را پیدا کنید.

 

وب‌سایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وب‌سایت‌ها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاه‌هایی را پوشش داده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و در نهایت چطور می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

یکی از طبیعی‌ترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید که دیگران از آن‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند. برای آنالیز رقبا می‌توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار می‌توانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحه‌ای که مقابل شما باز می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آن‌ها را به خوبی ببینید.

در بخش Top SEO Pages هم می‌توانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید به ترتیب از محبوب‌ترین صفحه تا ضعیف‌ترین صفحه را نشان می‌دهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبه‌بندی می‌شوند و برای چه کلماتی رتبه‌بندی نمی‌شوند. حتی می‌توانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص می‌شوند و می‌توانید روی موضوعاتی که کار نکرده‌اید تمرکز کنید.

به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخش‌های محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آن‌ها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما می‌دانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.

در مورد تولید محتوا می‌توانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحه‌ی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چه جزئیاتی را از قلم انداخته‌اند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.

” هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم می‌توانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”

قدم دوم: پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی داخلی

 

برای این کار می‌توانید از دو ابزار خیلی حرفه‌ایGoogle Search Console  و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحه‌ی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید.  10 صفحه‌ی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب می‌کنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آن‌ها لینک داخلی می‌دهید.

باید بررسی کنید که :

  • این صفحات چند لینک داخلی دارند؟
  • تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند یا نه؟

با این کار شما کمک می‌کنید این پست‌ها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینک‌های داخلی

قدم سوم: استفاده از محتواها و داده‌های موجود برای رشد

 

در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان می‌دهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبه‌بندی کرده‌اید. موضوعات مختلفی که برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده‌اید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهره‌وری بیشتری داشتند.

ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگ‌های عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آن‌ها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه می‌شوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث می‌شود بدون انجام پروسه‌ی سخت و پیچیده‌ای و حتی بدون لینک‌سازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

قدم چهارم: طراحی تقویم محتوایی منسجم

 

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پست‌های وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمی‌گردید و البته بیشتر از 90 روز طول می‌کشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟

قدم پنجم: استفاده از شاخه‌های محتوا

 

برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب می‌شو. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخه‌های محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.

تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه داده‌اید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل می‌پرسند.

بعد می‌توانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمت‌ها و جزئیات کار خودتان را پوشش می‌دهید و همیشه لینک‌های داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.

تمام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به شما است.

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()