نوشته شده توسط : نت ویر

بخش‌های مختلف SEO

آموزش سئو به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود؛ سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی. این سه بخش مثل چرخ‌دنده‌های موتور ساعت عمل می‌کنند و اگر هر بخش به درستی کار نکند، روی عملکرد بخش‌های دیگر و البته عملکرد کلی سئو اثر منفی می‌گذارد. حتی اگر به عنوان یک علاقه‌مند یا فرد تازه‌کار در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به SEO  نگاه کنید، متوجه خواهید شد که علت وابستگی این سه بخش چیست. فقط کافی است کمی در مورد آن‌ها مطالعه کنید.

سئو داخلی سایت

 

سئو داخلی شامل تمام اقدامات لازم برای بهینه‌سازی صفحات وب و محتوای موجود در آن‌ها است. این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

  • بهینه‌سازی URLها
  • کلمات کلیدی
  • تهیه محتوای متنی
  • انتخاب عنوان
  • بهینه‌سازی عنوان‌ها
  • بهینه‌سازی تگ‌ها
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • بهینه‌سازی ویدئو

سئو داخلی را در اصطلاح با نام on-page SEO معرفی می‌کنیم. تمامی اقداماتی که در این بخش از سئو انجام می‌شود، مستقیما روی عوامل داخلی صفحات اثرگذاری دارند. اصلا به همین دلیل هم به آن سئو داخلی گفته می‌شود. بیایید در ادامه نگاهی به برخی از عناصر موثر ور رایج در این بخش از سئو بیندازیم.

بیشتر بخوانیدسئو داخلی چیست؟

URLها

  • به عنوان اولین بخش از آموزش سئو به صورت عملی، تاکید می‌کنیم که کلمه کلیدی اصلی محتوای خود را در URL صفحه به کار ببرید. از این طریق هم موتورهای جستجو و هم کاربران به راحتی موضوع صفحه شما را تشخیص می‌دهند.
  • برای جدا کردن کلمات از خط فاصله استفاده کنید. یادتان باشد که در بخش URL صفحه نمی‌توانید از فاصله استفاده کنید و گوگل برای جدا کردن کلمات در این بخش توصیه می‌کند که از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید.
  • از کلمات و حروفی مثل و، یا، یک و نمونه‌های دیگری که مشابه این‌ها هستند،چه در URLهای فارسی و چه انگلیسی استفاده نکنید چون آدرس صفحه شما را نامرتب و ناخوانا می‌کنند. در ضمن با این کار آدرس صفحه شما هم کوتاه‌تر می‌شود که قطعا به نفع شما خواهد بود.

کلمه کلیدی

  • قبل از شروع نوشتن محتوای پست وبلاگ خود، از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. اصطلاحا در آموزش سئو به فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، کیورد ریسرچ می‌گوییم. شما از این طریق می‌توانید متوجه شوید که مردم چه عباراتی را در مورد یک موضوع جستجو می‌کنند و کدام عبارات بیشتر استفاده می‌شوند.
  • برای تعبیه کلمات کلیدی خود استراتژی داشته باشید. خوانندگان و گوگل برای اینکه متوجه اهمیت موضوع مورد نظر شما شوند، باید کلمات کلیدی اصلی را در بخش‌هایی مثل عنوان‌ها، پاراگراف اول و تگ عنوان مشاهده کنند.
  • Keyword stuffing یا پرکردن کلمات کلیدی، یعنی استفاده کاذب از کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف محتوا. چگالی کلمه کلیدی، تعداد دفعاتی است که شما باید از کلمات کلیدی خود در محتوا استفاده کنید و به طول محتوای شما بستگی دارد. استفاده مکرر و پشت سر هم از کلیدواژه‌ها باعث می‌شود کیفیت پست وبلاگ شما کاهش پیدا کند. حتی گوگل با حساسیت زیاد خود روی این مسئله، ممکن است روی صفحه شما پنالتی دستی اعمال کند. این تکنیک عملا اسپم است و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

محتوای نوشتاری

  • محتوایی که شما می‌نویسید باید برای کاربر قابل درک و ساده باشد. سعی کنید از پاراگراف‌های کوتاه، لیست‌های نقطه‌ای یا گلوله‌ای، نمودارها و نقل قول‌ها در محتوای خود استفاده کنید.
  • یادتان باشد که مخاطب معمولا برای اینکه جواب سوال خود را پیدا کند وارد فضای وب شده و صفحه شما را پیدا می‌کند. بنابراین سعی کنید پاسخ سوال را در بخشی از محتوا بدهید که به اندازه کافی مورد توجه کاربر قرار بگیرد. مثلا اگر در مورد قیمت یک کالا صحبت می‌کنید، سعی کنید این قیمت در بخش ابتدایی محتوا ذکر شود تا مخاطب سریعا پاسخ خود را دریافت کند.
  • قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوا کنید، در مورد موضوعی که قرار است آن را شرح دهید، کمی تحقیق کنید. سایت رقبای خود را آنالیز کنید و ببینید کدام موارد را بررسی کرده‌اند. اگر مسئله‌ای وجود داشت که به آن اشاره نکرده بودند، حتما آن را در مقاله خود ذکر کنید و در مورد آن بنویسید. یادتان باشد سرچ کردن کلمه کلیدی انتخابی شما در گوگل و آنالیز رقبا، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد اما نتیجه فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند.

هدرها

 

  • برای جداسازی بخش‌های مختلف محتوای خود، از هدرها استفاده کنید. هر چه تعداد این هدرها بیشتر باشد، سازماندهی مطالب هم بیشتر می‌شود و محتوای شما برای گوگل اعتبار بیشتری خواهد داشت.
  • تگ‌های H1، H2 و H3 در محتوای خود استفاده کنید. این عنوان‌های فرعی می‌کنند خوانایی صفحات طولانی برای مخاطب بیشتر شود. از تگ H2 برای بخش‌های اصلی، H3 برای نقاط پشتیبانی یا توضیحات تکمیلی و H4 برای مطالب جزئی استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی اصلی را در هدرهای استفاده کنید. با این کار موتورهای جستجو و کاربران خیلی سریع متوجه می‌شوند که شما درباره چه موضوعی تولید محتوا کرده‌اید.

تگ‌های عنوان

  • تگ‌های عنوان خود را به اختصار و کوتاه بنویسید. گوگل عنوانی که بیش از 70 کاراکتر داشته باشد را نصفه نمایش می‌دهد. اگر یک عنوان با 50 الی 60 کاراکتر بنویسید، می‌توانید مطمئن باشید که گوگل آن را نصفه و نیمه نمایش نمی‌دهد. باید اطلاعات مرتبط با موضوع را در این تعداد کاراکتر درج کنید تا مخاطب قانع شود صفحه شما را باز کند.
  • نه خودتان را گول بزنید و نه گوگل را. لطفا عنوان متفاوتی برای محتوای خود ننویسید. وقت مخاطب ارزشمند است و نباید از آن سواستفاده کنید. حتما عنوان شما مطابق با موضوع محتوای شما باشد. یادتان باشد که گوگل روی تجربه کاربری و رضایت مخاطب بسیار حساس است و شما را با اولین اشتباه در این خصوص جریمه می‌کند. در ادامه مطلب آموزش سئو جریمه‌های گوگل را خواهیم کرد که بدانید با رعایت نکردن این مورد چه تاثیر مخربی روی سایت خود اعمال می‌کنید.
  • توضیحات متای شما هم باید کاملا با موضوع محتوا مطابقت داشته باشد. آنچه که در نتایج سرچ گوگل بسیار اثرگذار است، توضیحات متای دقیق و درست در مورد مبحث اصلی محتوا است. مخاطب را گیج نکنید و برای نوشتن این توضیحات زمان صرف کنید.
  • اصلا دلیلی ندارد که شما همه کلمات کلیدی خود را در عنوان درج کنید. در حالت طبیعی، جایی برای درج دو یا سه کلمه کلیدی وجود ندارد اما حتی اگر هم بود، نباید از این کلمات استفاده کنید. فقط کلمه کلیدی اصلی محتوای خود را در عنوان به کار ببرید تا مخاطب سریعا محتوای شما را پیدا کند.

تصاویر

یادتان باشد که تصاویر و کلا المان‌های بصری می‌توانند تاثیر زیادی روی خوانایی و انتقال مطالب شما داشته باشند. اصلا پست‌هایی که تصاویر و اینفوگرافیک ندارند، کمتر ترافیک ارگانیک جذب می‌کنند و سریعا مخاطب آن‌ها از خواندن مطلب خسته می‌شود. اما چه نکاتی را باید زمان استفاده از تصاویر رعایت کنیم؟

  • از تعداد زیادی تصویر و اینفوگرافیک در محتوای خود استفاده کنید. خیلی از کاربران حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را ندارند. اگر درحال آموزش مرحله به مرحله به کاربران هستید، حتما از تصاویر استفاده کنید. به این ترتیب شما علاوه‌بر راهنمای متنی، یک راهنمای تصویری قوی هم در اختیار مخاطبان صفحه خود قرار داده‌اید.
  • Alt تصاویر به گوگل کمک می‌کند متوجه شود تصویر درج شده چه چیزی را نشان می‌دهد. همچنین کاربران هم از طریق سرچ در تصاویر ممکن است به صفحه و مطالب شما علاقه‌مند شوند و از آن دیدن کنند.
  • استفاده از فایل‌های تصویری بزرگ و پرحجم می‌تواند سرعت صفحه شما را کاهش دهد. کند بودن صفحه هم باعث ایجاد تجربه کاربری ضعیف می‌شود. شما می‌توانید با کمک ابزارهای رایگانی مثل Tiny PNG و Image Optim تصاویر خود را فشرده و کم حجم کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همه چیز در مورد آموزش سئو(SEO) و مراحل آن

 

SEO یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ است. در واقع سئو یکی از مهارت‌هایی است که تقاضای آن در تجارت الکترونیک روز به روز بیشتر می‌شود. تقریبا تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک، برای بقای خود به این مهارت نیاز دارند. بنابراین طبیعی است که علاقه‌مندان به بازاریابی و فضای آنلاین با شوق زیادی بخواهند این مهارت را بیاموزند. شاید به نظر برسد که آموزش سئو یک فرآیند پیچیده، سخت و البته زمان‌بر است، اما وابستگی بین اجزای مختلف سیستم کمک می‌کند تا با رعایت اصول اولیه، بتوانید پیشرفت قابل توجهی در سئو داشته باشید.

به هر حال اگر شما علاقه‌مند به یادگیری و کسب مهارت SEO هستید، مقاله‌ی پیش‌رو را تا انتها بررسی کنید تا دیدگاه کلی اما دقیقی از فرآیند آموزش SEO بدست آورید. مطابق با اصول آموزشی هر مهارتی، بهتر است ابتدا از تعریف و توضیح مفاهیم اولیه شروع کنیم.

تعریف سئو

 

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization، به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این فرآیند بهینه‌سازی در واقع برای دیده شدن صفحات و محتوای شما در فضای وب انجام می‌شود. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، با هدف دریافت نامحدود مخاطب و مشتری وارد فضای اینترنت شده‌اند. اگر صفحات وبلاگ یا محصولات آن‌ها به راحتی در دسترس کاربران قرار نگیرد، عملا فعالیت بیهوده‌ای در این فضا دارند. کاربران برای دریافت پاسخ سوالات خود و همچنین پیدا کردن محصول و خدمات مورد نیازشان، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند.

ادمین سایت وظیفه دارد که در دوره‌های آموزش سئو شرکت کند و مهارت‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را بیاموزد. هدف اصلی یک کارشناس یا ادمین SEO، جذب ترافیک ارگانیک برای سایت است.

“ترافیک ارگانیک به معنای جذب مخاطب بدون انجام تبلیغات و صرف هزینه برای ارتباط با کاربر است.”

البته جذب ترافیک از طریق تبلیغات مستقیم هم یکی از وظایف مدیر سایت است، اما SEO روی ترافیک رایگان تمرکز بیشتری دارد.

اهمیت سئو

 

دلایل زیادی برای شرح اهمیت سئو وجود دارد ولی آنچه که باید در پروسه آموزش سئو در نظر بگیرید، چند دلیل اصلی مهم بودن این پروسه است. این دلایل تاثیر زیادی روی رشد کسب وکار دیجیتال و همچنین پرزنت خدمات شما دارند.

  1. سئو باعث ایجاد تعامل بین کاربر، فروشنده و متخصصان می‌شود. به همین دلیل ترافیک بسیاری زیادی به سمت سایت جریان پیدا می‌کند. ترافیک بیشتر هم اغلب منجر به فروش بیشتر خواهد شد.
  2. SEO فرآیند مطلوبی برای ایجاد اعتبار و جلب اعتماد مخاطبان است. اگر اصول سئو را به درستی انجام دهید، فیدبک‌های مناسبی هم از کسب و کارهای معتبر و بزرگ دریافت خواهید کرد. همچنین مخاطبان شما به صورت دومینو عمل می‌کنند و اثر مثبتی که از سایت شما دریافت کرده‌اند را به نفرات بعدی منتقل خواهند کرد. پس قطعا اعتبار بیزنس شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. از طریق سئو می‌توانید خواسته‌های مشتری خود را بهتر درک کنید. در واقع تنها راه شنیدن صدای مشتری در دنیای وب، سئو است. در حین آموزش SEO بیشتر در مورد روش‌های ارتباط و درک مشتری صحبت خواهد شد. اما در کل در نظر داشته باشید که فروش زمانی اتفاق می‌افتد که شما سفر مشتری را به خوبی بررسی کنید و سئو بهترین روش برای محقق کردن آن است. شما باید همواره نتایج جستجو SERP را آنالیز کنید و سیگنال‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید.
  4. مهمترین اصل بازاریابی، تجربه کاربری است که سئو برای بهبود همین اصل طراحی شده است. اگر می‌خواهید سایت خود را در رتبه بالاتری قرار دهید، باید بدانید که تجربه کاربری بخش بزرگی از این فرآیند است. یادتان باشد که گوگل روی مخاطبان خود بسیار حساس است و تمام الگوریتم‌های خود را برای راحتی همین کاربران کدنویسی کرده است. مهمترین عوامل بهبود تجربه کاربری، سرعت بالای صفحه و کاهش تعداد دفعات کلیک برای رسیدن به هدف است.
  5. سئو محلی کمک می‌کند خدمات محلی در سطح گسترده‌تری به کاربران معرفی شوند. با کمک این نوع سئو کاربران می‌توانند در سریعترین زمان ممکن، خدمات و محصولات نزدیک به محل اقامت خود را بدست بیاورند. این یکی از بهترین راه‌‌های برندسازی است.
  6. سئو تاثیر مستقیمی روی چرخه فروش کسب و کار شما دارد. تقریبا همه افراد برای پیدا کردن جواب سوال خود و همچنین محصول و خدمات مورد نیاز خود، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند. حالا تصور کنید که محتوای شما به صورت حرفه‌ای برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند. قطعا شانس اینکه مخاطب شما به مشتری بالقوه شما تبدیل شود، افزایش پیدا می‌کند. یادتان باشد که بیش از 80 درصد از مشتری‌ها قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند. پس باید برای رویارویی با این حجم از مشتری، آمادگی داشته باشید.
  7. فرآیند SEO اگر مطابق با اصول و قوانین موتورهای جستجو انجام شود، بازدهی بسیار فوق‌العاده‌ای برای یک کسب و کار آنلاین خواهد داشت. از طرفی هزینه‌ای که صرف دریافت خدمات سئو می‌شود، در برابر نرخ بازگشت آن بسیار ناچیز است. بهینه‌‌سازی موتورهای جستجو، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت سودآور است.

روش‌های کسب درآمد از سئو

 

SEO بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ در دنیای مدرن است و مناسب افرادی است که می‌خواهند به صورت آنلاین کسب درآمد داشته باشند. یادگیری مهارت سئو سطوح مختلفی دارد که باید پله پله این سطوح را طی کنید.

سوال اصلی تمامی کسانی که می‌خواهند وارد حوزه SEO شوند این است که آیا سئو می‌تواند ما را میلیونر کند یا نه؟ در واقع پاسخ به این سوال برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد چون کسب درآمد از سئو کاملا به مهارت و توانایی فرد در مقیاس کاری که انجام می‌دهد بستگی دارد. اگر مهارت شما به قدری باشد که بتوانید پروژه‌های اندک اما بزرگ و با کیفیت بگیرید، قطعا درآمد بسیار بالایی خواهید داشت.

اینکه از چه راه‌هایی می‌توانید سئو را به عنوان یک مهارت پولساز ببینید را در ادامه بررسی می‌کنیم. در واقع لیست زیر، انواع راه‌های کسب درآمد از سئو است:

  1. می‌توانید در یک آژانس تخصصی سئو مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید.
  2. برای خود یک سایت خدمات یا فروش محصول بسازید و با کمک سئو تجارت خود را راه بیاندازید.
  3. یک سایت مخصوص Dropshipping ایجاد کنید و از طریق سئو به دیده شدن محصول افراد دیگر در سایت خودتان و فروش آن‌ها کمک کنید.
  4. می‌توانید به عنوان یک مشاور خدمات سئو فعالیت کنید.
  5. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و از طریق تبلیغات و معرفی شرکت‌های وابسته، کسب درآمد کنید.
  6. می‌توانید خدمات سئوی خود را زیر نظر برند و آژانس دیگر ارائه دهید. یعنی شما جای خالی تخصص را در یک شرکت دیگر پر می‌کنید ولی کارمند آن شرکت نیستید.
  7. پروژه‌های سئو برای متخصصان دیگر بگیرید و از این طریق درصدی از هزینه پرداختی کارفرما را دریافت کنید.
  8. دوره‌های آنلاین آموزش سئو تهیه کنید و آن‌ها را در سایت خود به فروش برسانید.
  9. سمینارهای آموزشی یا بهبود دانش سئو برگزار کنید.
  10. 10.  صرفا به عنوان ارائه دهنده خدمات نویسندگی وبلاگ یا شرح محصول فعالیت کنید.
  11. 11.  به عنوان ارائه دهنده خدمات لینک‌سازی، سئو تکنیکال و حتی کیورد ریسرچ فعالیت کنید.

هر کدام از موارد موجود در لیست قابلیت بسط دادن و گسترش دارند، حتی می‌توانید در هر مورد تیم‌سازی هم انجام دهید. مطمئن باشید اگر نظم، علاقه به یادگیری و تعهد کاری داشته باشید، به سرعت رقم‌های بسیار بالایی در این حوزه کسب می‌کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع پنالتی‌های گوگل

 

  • لول کلمه کلیدی
  • لول URL یا دایرکتوری
  • لول Hostname (زیر دامنه)
  • Domain-wide
  • Delisting

نقش الگوریتم‌ها در ایجاد پنالتی‌های گوگل

 

  • الگوریتم پاندا : این الگوریتم به طور خیلی دقیقی روی محتوای سایت متمرکز است. یعنی اگر محتوای شما بی‌کیفیت باشد، سایت شما به سرعت جریمه می‌شود. گوگل خیلی روی زمان کاربران خود حساس است و دوست ندارد محتوای بی‌ارزش را به آن‌ها نمایش دهد. پس به همین دلیل این الگوریتم را فعال کرده است تا از انتشار محتواهای بی‌کیفیت جلوگیری کند. برای این بخش پنالتی‌های گوگل در لول‌های مختلفی طراحی شده است. الگوریتم پاندا یکی از اصلی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که روی رتبه شما در صفحه سرچ گوگل تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم پاندا چیست؟

  • الگوریتم پنگوئن: برای رتبه‌بندی گوگل، بعد از محتوا بک لینک‌ها هستند که خیلی موثر هستند. این الگوریتم روی کیفیت بک‌لینک‌ها توجه دارد و اسپم‌ها را شناسایی و جریمه می‌کند. هدف اصلی الگوریتم پنگوئن، هم نظارت بر لینک‌سازی سایت‌ها و جلوگیری از به کارگیری تکنیک‌های کلاه سیاه در این حوزه است. پس مراقب Google penalty برای لینک‌سازی باشید. چون سختگیرانه و سنگین خواهند بود.
  • الگوریتم دزدان دریایی: الگوریتم دزدان دریایی برای بالا بردن امنیت محتواهای وب‌سایت شما به وجود آمده است. یعنی اگر کسی محتوای شما را بدون ذکر منبع و اجازه از شما در سایت دیگری منتشر کند، گوگل صفحه‌ی آن فرد را جریمه می‌کند و کپی رایت را روی وب‌سایت قانون‌شکن اعمال می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: سئو کلاه سفید چیست؟


چطور پنالتی گوگل را برطرف کنیم؟

 

رفع جریمه‌های گوگل همیشه هم امکان‌پذیر یا آسان نیست. بستگی دارد که چه نوع گوگل پنالتی دریافت کرده باشید: دستی یا الگوریتمی. ما هر دو مورد را بررسی می‌کنیم.

  • دستی: پنالتی دستی را یکی از کارمندان Google صادر می‌کنند. زمانی چنین پنالتی شامل وضعیت وب‌سایت شما می‌شود که کارمندان گوگل ببینند شما کاری خلاف قوانین خدمات گوگل انجام داده‌اید. مثلا اگر محتوای ویروسی داشته باشید، محتوا یا لینکی را پنهان کرده باشید یا سابقه خرید لینک برای شما ثبت شود، جریمه دستی دریافت می‌کنید. وقتی جریمه دستی اعمال می‌شود، می‌توانید برای گوگل درخواست تجدید نظر ارسال کنید تا وب‌سایت شما مجددا در لیست رتبه‌بندی قرار گیرد. با این کار مجددا در بین نتایج سرچ کاربران قابل نمایش خواهد بود.
  • الگوریتمی: پنالتی الگوریتمی به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم کارمندان گوگل اتفاق می‌افتد. بیشتر این پنالتی‌ها زمانی رخ می‌دهند یکی از الگوریتم‌های طراحی شده‌ی گوگل تغییر کند و سئو شما دچار نقص شود. به این ترتیب گوگل نمی‌داند که چطور شما را در رتبه‌بندی نتایج سرچ قرار دهد. پنالتی‌های الگوریتمی مثل پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار ممکن است روی محتواهای تکراری یا صفحاتی که کمبود لینک دریافتی دارند تاثیر بگذارند. اگر وب‌سایت شما در چنین شرایطی جریمه شود، از لیست سرچ‌ها حذف نخواهد شد و فقط جایگاه آن نزول پیدا می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پنالتی گوگل چیست؟ بررسی انواع گوگل پنالتی

 

پنالتی گوگل  (Google penalty) اثر منفی است که به دلایل مختلفی رشد و پیشروی یک وب‌سایت را کند و یا حتی متوقف می‌کند. جریمه یا گوگل پنالتی زمانی اتفاق می‌افتد که استراتژی وب‌سایت با آپدیت‌های الگوریتم گوگل و به طور کلی قوانین اصلی فعالیت در موتورهای جستجو سازگار نباشد.

پنالتی گوگل چیست؟

 

قبلا هم گفته بودیم به کارگیری تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین و الگوریتم گوگل هستند را اصطلاحا سئو کلاه سیاه می‌نامیم. به طور مفصل هم بررسی کردیم که چه کارهایی را نباید انجام دهید تا درگیر پنالتی‌های گوگل نشوید. منظور از جریمه همان پنالتی بود. در این بخش هم به طور خلاصه در مورد نکات کلی سئو کلاه سیاه صحبت می‌کنیم. در واقع برای اینکه انواع پنالتی‌ها را بشناسید باید استراتژی سئو خود را بررسی کنید.

پنالتی‌های گوگل چطور با اسپم‌ها مبارزه می‌کنند؟

 

گوگل ماموریت دارد که بهترین نتایج را به کاربرانش ارائه دهد. دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌ها هم کیفیت این نتایج را تعیین می‌کنند و نشان می‌دهند که چه انتظاراتی از صفحات هر سایت دارند. هر نوع تلاش و استراتژی برای دستکاری کردن عوامل رتبه‌بندی یا سواستفاده از الگوریتم‌های کیفی گوگل، اسپم شناخته می‌شود.

گوگل هر روز حدود 40 میلیارد صفحه اسپم را شناسایی می‌کند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم برای اینکه از درگیری با پنالتی‌های اسپم جلوگیری کنید، راهکارهای مبارزه با این شرایط را مورد بررسی قرار دهیم.

گوگل سیستم‌هایی دارد که می‌توانند اسپم‌ها را در مرحله کرول کردن شناسایی کنند. در نتیجه، تعداد زیادی از صفحاتی که به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شوند، حتی به SERP هم نمی‌رسند. محتوای موجود در فهرست اسپم‌های کرولرها، مجدد بررسی می‌شوند.  چنین محتواهای بی‌کیفیتی را شاید بتوانید در نتایج جستجو پیدا کنید، اما رتبه‌بندی آن در صفحه SERP بسیار پایین خواهد بود.

خود گوگل اعلام کرده است که این سیستم‌های خودکار با هوش مصنوعی خود صفحات را در برابر 99% از اسپم‌ها محافظت می‌کنند. 1% باقی‌مانده مربوط به اقدامات دستی است که در موارد خاص وارد بازی می‌شوند. گوگل یک ارتش بزرگ و آموزش‌دیده از بازبین‌های انسانی دارد که می‌توانند اقدامات دستی روی وب‌سایت‌ها اعمال کنند. در سال 2020، این ارتش 2.9 میلیون پیام مربوط به اقدامات دستی اسپم را برای ادمین‌ها و صاحبان سایت‌ها در گوگل سرچ کنسول ارسال کردند.

چه عاملی باعث تشدید پنالتی‌های حال حاضر می‌شود؟

 

متاسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد سهم جریمه‌های مختلف از طرف گوگل وجود ندارد، پس ما هم در کمپین‌های وب‌مستر و توییتر کمی جستجو کردیم و متداول‌ترین اقدامات دستی که مدیران سایت در حال حاضر به آن‌ها اهمیت می‌دهند را پیدا کردیم. طبق نتایج بدست آمده، مشخص شد که این عوامل کاملا مربوط به تلاش‌ ادمین‌ها برای دستکاری و دور زدن قوانین Google است. این مسئله شاید تصادفی باشد، اما این جریمه‌ها در لیست مجازات دستی هم در کنار هم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: مزرعه لینک چیست؟

عوامل دریافت پنالتی دستی عبارتند از:

  • لینک‌های غیرطبیعی به سایت شما
  • لینک‌های غیرطبیعی از سایت شما
  • محتوای ضعیف که ارزش افزوده کمی دارند یا اصلا ارزشی ندارند.

یکی از کارشناسان گوگل عنوان کرده است که:

” من می‌توانم کاملا شفاف بگویم که تقریبا انواع گوگل پنالتی در حال حاضر بیشتر برای صفحاتی صادر می‌شوند که بیش از اندازه تلاش می‌کنند گوگل را دستکاری کنند. پنج یا شش سال پیش این جریمه‌ها برای سایت‌هایی صادر می‌شد که کارشناسان سئو ضعیفی استخدام کرده بودند یا از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کردند تا لینک‌های غیرطبیعی بسازند. به این ترتیب، اگر پنالتی مربوط به لینک دریافت می‌کنید، احتمالا مستحق آن بوده‌اید.”

از کجا بفهمیم سایت ما پنالتی گرفته است یا نه؟

 

برای اینکه مطمئن شوید که سایت شما پنالتی گوگل دریافت کرده است یا نه ، چک کنید ببینید که شامل موارد زیر نباشد:

  1. نرم‌افزارهای جاسوسی (Spyware) ، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (Adware) یا ویروس‌ها
  2. لینک یا متن‌های مخفی
  3. Cloaking (نمایش نسخه متفاوتی از یک صفحه وب به روبات‌های گوگل)
  4. Deceptive redirects (وقتی کاربر به طور خودکار و بدون کلیک کردن روی چیزی به صفحه دیگری منتقل می‌شود.)
  5. بارگذاری صفحاتی که کلمه کلیدی آن‌ها با محتوا و قوانین تطابق ندارد.
  6. پر کردن کلمات کلیدی
  7. وجود مقدار قابل توجهی محتوای تکراری

“هر کدام از این اقدام‌ها مستحق مجازات شدن از سمت گوگل هستند. بنابراین اگر در استراتژی شما وجود دارند، آن‌ها را حذف کرده و با تکنیک‌های کلاه سفید جایگزین کنید.”


بیشتر بدانیدالگوریتم پاندا چیست؟


چند نوع پنالتی گوگل وجود دارد؟

 

همانطور که گفته شد، پنالتی‌های گوگل برای مجازات وب‌سایت‌هایی است که دستورالعمل‌های وب مستر خود را نقض می‌کنند. یک پنالتی می‌تواند سطوح مختلفی را شامل شود که هر کدام به طور متفاوتی روی وب‌سایت شما تاثیر داشته باشند. یعنی بین جریمه‌ای که برای زیاد بودن یا نامرتبط بودن کلمه کلیدی، نقض قوانین URL یا دایرکتوری تعیین می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد و به نسبت با شرایط مختلفی جایگاه شما تغییر می‌کند.

این نوع پنالتی‌ها شما را از دایره رقابت حذف نمی‌کنند اما نوع دیگری از پنالتی وجود دارد که  روی حذف کل وب‌سایت از Google-Index تمرکز دارد. این پنالتی با عنوان Delisting شناخته می‌شود. جدا از همه‌ی این‌ها، پنالتی‌ها به دو دسته‌ی کلی دستی و الگوریتمی تقسیم می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

 

مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش‌ بیش‌تر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده می‌شود. ایجاد وب‌سایت‌، ایمیل، کاتالوگ، لینک  نمونه‌هایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وب‌سایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.

وظیفه کپی رایتر چیست؟

کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.

بهترین محتوایی که کپی رایتر می‌تواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیش‌تر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.

کپی رایتر می‌تواند در آژانس‌های بازاریابی، رونامه‌ها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد استراتژی محتوا

استراتژی‌های کپی رایتینگ

 

داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.

این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.

1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را  جلب کند.

2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغ‌کننده داشته باشید.

3) اصلی‌ترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.

علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژی‌های مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژی‌ها ذکر شده است.

تحقیق و Research

یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمی‌شود و فقط زمانی می‌توان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی می‌توانید یک محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.

هدف

برای انتشار پست‎ها در وب‌سایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وب‌سایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.

انحصاری بودن

اگر مقالات وب‌سایت شما در آدرس‌های دیگر به راحتی یافت می‌شود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید می‌کنید.

 

برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وب‌سایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.

بهینه‌سازی

باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل

کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وب‌سایت به اتمام نمی‌رسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیک‌های که استفاده کرده‌اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.

بیشتنر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مراحل کمپین SEO

قدم اول: نقاط ضعف محتواهای صفحات دیگر را پیدا کنید.

 

وب‌سایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وب‌سایت‌ها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاه‌هایی را پوشش داده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و در نهایت چطور می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

یکی از طبیعی‌ترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید که دیگران از آن‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند. برای آنالیز رقبا می‌توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار می‌توانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحه‌ای که مقابل شما باز می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آن‌ها را به خوبی ببینید.

در بخش Top SEO Pages هم می‌توانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید به ترتیب از محبوب‌ترین صفحه تا ضعیف‌ترین صفحه را نشان می‌دهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبه‌بندی می‌شوند و برای چه کلماتی رتبه‌بندی نمی‌شوند. حتی می‌توانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص می‌شوند و می‌توانید روی موضوعاتی که کار نکرده‌اید تمرکز کنید.

به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخش‌های محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آن‌ها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما می‌دانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.

در مورد تولید محتوا می‌توانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحه‌ی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چه جزئیاتی را از قلم انداخته‌اند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.

” هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم می‌توانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”

قدم دوم: پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی داخلی

 

برای این کار می‌توانید از دو ابزار خیلی حرفه‌ایGoogle Search Console  و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحه‌ی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید.  10 صفحه‌ی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب می‌کنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آن‌ها لینک داخلی می‌دهید.

باید بررسی کنید که :

  • این صفحات چند لینک داخلی دارند؟
  • تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند یا نه؟

با این کار شما کمک می‌کنید این پست‌ها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینک‌های داخلی

قدم سوم: استفاده از محتواها و داده‌های موجود برای رشد

 

در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان می‌دهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبه‌بندی کرده‌اید. موضوعات مختلفی که برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده‌اید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهره‌وری بیشتری داشتند.

ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگ‌های عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آن‌ها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه می‌شوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث می‌شود بدون انجام پروسه‌ی سخت و پیچیده‌ای و حتی بدون لینک‌سازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

قدم چهارم: طراحی تقویم محتوایی منسجم

 

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پست‌های وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمی‌گردید و البته بیشتر از 90 روز طول می‌کشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟

قدم پنجم: استفاده از شاخه‌های محتوا

 

برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب می‌شو. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخه‌های محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.

تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه داده‌اید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل می‌پرسند.

بعد می‌توانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمت‌ها و جزئیات کار خودتان را پوشش می‌دهید و همیشه لینک‌های داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.

تمام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به شما است.

 



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

تمام کسانی که وارد صنعت SEO می‌شوند، می‌خواهند یک کمپین سئو موثر و کارآمد را اجرا کنند. کمپین SEO معمولا بخش مهمی از یک استراتژی بلند مدت بوده و شامل بخش‌های متحرک بسیاری مثل کیورد ریسرچ، ممیزی محتوا، آنالیز سئو، سئو داخلی، لینک بیلدینگ و بسیاری از موارد دیگر است. هدف اصلی این کمپین هم بهبود رتبه صفحات و سایت در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو است.

بیش از 60 درصد بازاریابان کمپین‌های موثر و قدرتمند سئو را ایجاد می‌کنند تا بتوانند به طور همزمان به چندین شاخص عملکرد کلیدی (KPI) مثل افزایش ترافیک، کمک به رتبه‌بندی سایت برای کلمات کلیدی مرتبط، بهبود نرخ تبدیل و موارد دیگر کمک کنند. بزرگترین جذابیت این کمپین‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها است، چون همزمان چندین هدف بازاریابی را پوشش می‌دهند.

ویژگی‌های یک کمپین سئو تاثیرگذار

 

برای اینکه بتوانید استراتژی موثری را در کمپین خود داشته باشید، حتما مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم را در این مسیر استفاده کنید.

سلامت وب‌سایت:

حتما چک کنید که سایت و دامنه شما درگیر مشکلات مختلفی مثل broken linkها و تصاویر بدون alt نباشند. شناخت این مشکلات کمک می‌کند تا هدف یا اولویت کمپین سئو خود را مشخص کنید.

کیورد ریسرچ:

مبحث کیورد ریسرچ نکات بسیار حساس و زیادی دارد و توصیه می‌کنیم برای دریافت این نکات حتما مقاله کیورد ریسرچ چیست؟” را مطالعه کنید. ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در صفحات خاص بسیار حیاتی است.

تولید محتوای با کیفیت:

 بعد از این که کلمات کلیدی قدرتمند و مناسب خود را انتخاب کردید، باید محتوای قانع‌کننده‌‌ای تولید کنید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. فقط از طریق چنین محتوایی می‌توانید ترافیک سایت خود را بیشتر کنید. یادتان باشد که محتوای شما باید کاملا با کلمات کلیدی انتخابی شما تطابق داشته باشد تا مخاطب به مشتری بالقوه شما تبدیل شود.

سئو داخلی:

فرآیند سئو داخلی برای بهینه‌سازی عناصر داخلی صفحات وب است و باعث می‌شود که کاربرهای شما راحت‌تر به محتوا دسترسی پیدا کنند. در واقع سئو داخلی مسیر کرول کردن موتورهای جستجو را می‌سازد. این بخش از سئو بسیار حیاتی است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم چک لیست سئو داخلی را با دقت بررسی کنید. عناصر مهم سئو داخلی عبارتند از:

  • تگ‌های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ‌های H1
  • چگالی کلمات کلیدی

لینک‌سازی هدفمند:

بک‌لینک اعتبار سایت را نشان می‌دهد و در حالت ایده‌آل وجود بک‌لینک‌های زیاد، باعث افزایش رتبه صفحات شما می‌‌شود. به عنوان یک متخصص سئو، مهمترین و کارآمدترین نکته‌ای شاید بتوانیم به شما بگوییم این است که

” کیفیت بک‌لینک‌ها بسیار مهمتر از کمیت آن‌ها است. کیفیت را فدای کمیت نکنید.”

لینک‌های اسپم برای سایت شما به احتمال خیلی زیاد مشکل‌ساز می‌شوند، بنابراین از پناه ببرید از شر این نوع لینک‌های رانده شده به لینک‌های تعاملی و باکیفیت تا نتیجه قابل قبولی در محیط رقابتی بگیرید.

تعامل در سوشال مدیا:

اشتراک‌گذاری محتوا از طریق صفحات سوشال مدیا می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه صفحات شما شود. اغلب این پلتفرم‌ها ابزارهای آنالیز و ثبت گزارش عملکرد صفحات خود را دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تعامل مخاطبان خود را با محتواهای خود بسنجید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

 

مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش‌ بیش‌تر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده می‌شود. ایجاد وب‌سایت‌، ایمیل، کاتالوگ، لینک  نمونه‌هایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وب‌سایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.

وظیفه کپی رایتر چیست؟

 

کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.

بهترین محتوایی که کپی رایتر می‌تواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیش‌تر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.

کپی رایتر می‌تواند در آژانس‌های بازاریابی، رونامه‌ها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانیدهمه چیز در مورد استراتژی محتوا

استراتژی‌های کپی رایتینگ

 

داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.

این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.

1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را  جلب کند.

2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغ‌کننده داشته باشید.

3) اصلی‌ترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.

علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژی‌های مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژی‌ها ذکر شده است.

تحقیق و Research

یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمی‌شود و فقط زمانی می‌توان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی می‌توانید یک محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.

هدف

برای انتشار پست‎ها در وب‌سایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وب‌سایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.

انحصاری بودن

اگر مقالات وب‌سایت شما در آدرس‌های دیگر به راحتی یافت می‌شود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید می‌کنید.

 

برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وب‌سایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.

بهینه‌سازی

باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل

کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وب‌سایت به اتمام نمی‌رسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیک‌های که استفاده کرده‌اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تغییر قالب وردپرس چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

قالب سایت از دو بخش هسته و پوسته ساخته شده است. هسته بخشی است که به مدیر و کارشناس سئو امکان اعمال تغییرات اساسی و تکنیک‌های فنی، خارجی و داخلی سئو را می‌دهد. پوسته هم ظاهر و بخشی است که مخاطب شما آن را می‌بیند و با آن در لحظات اول ارتباط اولیه را برقرار می‌کند.

قبلا مفصل در مقاله “رابطه بین تجربه کاربری و سئو” در مورد وابستگی این دو بخش صحبت کرده‌ایم. اما در این بخش هم لازم است دوباره به صورت کوتاه آن را بررسی کنیم.

به طور کلی فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی هر دو بخش اثرگذار باشند. هر کدام از این فاکتورها باعث ایجاد تغییراتی در نحوه کرول کردن و بازدید صفحات می‌شوند. این فاکتورها عبارتند از:

1.     ممکن است سرعت بارگذاری صفحات سایت کاهش پیدا کند.

 

موضوع سایت و همچنین تم انتخابی شما تعیین‌کننده سرعت سایت شما هستند. موضوع سایت شما مشخص می‌کند که چه تعداد از بازدیدهای سایت شما به اسکریپت تبدیل می‌شود. به همین دلیل هم تغییر قالب سایت شما می‌تواند سرعت صفحات را کاهش یا افزایش دهد.

اینکه شما هدف اصلی سایت خود را پیدا کنید و موضوعی را انتخاب نمایید که تا حد زیادی برای بارگزاری آن نیاز به اعمال سیستم‌های خاصی نباشد، یک قاعده کلی در انتخاب قالب سایت است.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم که اگر موضوعات انتخابی شما نیاز به افزونه‌ها یا سفارشی‌سازی صفحات داشته باشند، عموما زمان بارگذاری صفحه افزایش پیدا می‌کند. حتی ممکن است این سفارشی‌سازی‌ها با تم کلی شما ناسازگار باشد و باعث کند شدن شدید طرح زمینه فعلی شما شوند. پیشنهاد ما این است که قبل از اعمال تغییرات، از یک کارشناس سئو تکنیکال پرس و جو کنید و با تجربه‌ی یک فرد حرفه‌ای تم سایت خود را عوض کنید.

2.     ممکن است طراحی و UX سایت شما بدتر شود.

 

قالب وردپرس شما، روی یکی از مهمترین و قوی‌ترین فاکتورهای مدرن سئو سایت، یعنی طراحی و ساختار سایت شما اثرگذار است. از بعد روانشناسی، استفاده از موضوع و طراحی شرایطی که شما را راضی می‌کند، باعث می‌شود مزه‌ی لذت زیر دندانتان برود و به راحتی از سایتی که فرآیند کوتاه و ساده‌ای دارد استفاده کنید.

اما چیزی که بسیار مهم تلقی می‌شود، دیدگاه کاربران شما نسبت به طراحی سایت است. تجربه کاربری در نرخ تبدیل و سئو موثر واقع می‌شود، بنابراین ممکن است انتخاب یک قالب اشتباه سایت، سئو را بهبود ببخشد یا رو به نابودی ببرد.

تقریبا در تمام موارد، زمانی که موضوع و ساختار یک سایت تغییر می‌کند، باعث سردرگم شدن کاربران در ابتدای کار می‌شود. این سردرگمی تا زمانی که دوباره به این ساختار جدید عادت کنند. این یک واکنش ذهنی از طرف مخاطب است و نمی‌توانیم از قبل چیزی را دقیق پیش‌بینی کنیم.

برخی عوامل عینی هم وجود دارند که می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایجاد تغییرات، ساختار سایت خود را به طور موثر آنالیز کنید. برای این کار می‌توانید نکات اساسی و موثر در UX را بررسی کنید.

3.     می‌تواند روی عملکرد جستجوی سایت شما تاثیر بگذارد.

 

برخی از تم‌ها می‌توانند عملکرد سرچ سایت شما را حذف کنند. قبل از اجرای قالب سایت جدید، مطمئن شوید که همه قسمت‌های سایت به خوبی کار می‌کنند. اگر در حال حاضر از نوار جستجو استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا موضوعات جدید هم از آن پشتیبانی می‌کنند یا نه. اگر هم از این نوار استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم آن را در قالب جدید و روی سایت خود پیاده کنید.

انجام این کار به کاربران این امکان را می‌دهد پیمایش بهتری در سایت شما داشته باشند. در واقع با این کار شما از طریق ردیابی سرچ سایت، قسمت‌های جذابی که بازدیدکنندگان به آن‌ها علاقه‌مند هستند را دنبال کنید. به علاوه، عملکرد سرچ سایت را هم می‌توانید گسترش دهید که تعدادی قالب سایت هستند که می‌توانند به این روند کمک کنند.

به طور پیش فرض، زمانی که کاربران از طریق نوار جستجو سایت شما به دنبال اطلاعات هستند، وردپرس مطابقت، عنوان پست و محتوای پست را بررسی می‌کند. اگر افراد نتایج نامربوطی ببینند، این اشتباه یکی از اشتباهاتی می‌شود که در دسته تاثیر قالب سایت روی سئو قرار می‌گیرد و ممکن است به رتبه‌بندی شما آسیب بزند.

4.     قالب‌بندی محتوای خود را تغییر دهید.

 

تم‌های مختلف می‌توانند بر قالب عناصر ضروری HTML هم تاثیر بگذارند. یکی از اتفاقات رایج، تکرار تگ‌های عنوان است. این کار باعث گیج شدن گوگل و سردرگمی کاربران سایت می‌شود، چون هر دو انتظار دارند سلسله مراتب منظم و مناسبی از عناصر برای آن‌ها وجود داشته باشد.

مثلا اگر موضوع فعلی شما نیاز داشته باشد که تگ‌های H1 را به صورت دستی اضافه کنید، ممکن است برای سایت مشکل ساز شود. تعدادی قالب سایت جدید وجود دارد که می‌توانند این ویژگی را به صورت خودکار داشته باشند که برای حذف عناصر اضافی، صفحات قدیمی مجددا مشاهده شوند.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

 

5.     یک قالب سایت خوب از عملکرد بومی وردپرس استفاده می‌کنند.

 

اگر در مورد استفاده از یک قالب تصمیم گرفته باشید، احتمالا قابلیت‌های ارائه شده توسط آن را هم کشف خواهید کرد. لازم نیست در حال حاضر خودتان یک متخصص فنی باشید، اما قبل از هر تغییری باید تم‌های مدرن خوبی را پیدا کنید که با عملکرد بومی وردپرس ارائه می‌شوند. شاید در این شرایط ویژگی‌های سفارشی بسیار زیاد را از دست بدهید اما مطمئن هستید که قالب سایت شما تاثیر مخرب روی سئو ندارد.

وقتی وردپرس عملکردهای اصلی خود را آپدیت می‌کند، هر چیزی که به صورت سفارشی ساخته می‌شود، ممکن است آسیب ببیند. با این حال، فرض کنید قالب شما از عملکرد بومی استفاده می‌کند. در این صورت، شانس اینکه ویژگی‌های سایت تخریب شوند، کمتر خواهد بود چون توسعه‌دهندگان وردپرس در مورد ویژگی‌های مورد تایید خود حساس عمل می‌کنند.

قالب سایت وردپرس برای سئو مفید است یا نه؟

 

قالب‌های وردپرس ذاتا برای سئو بد و غیرمفید نیستند. تم شما به محتوای شما اجازه می‌دهد به روشی منحصر به فرد نمایش داده شود. خود این تفاوت هم می‌تواند تجربه کاربری و برند شما را تقویت کند. با این حال، تم وردپرسی هم داریم که نسبت به سایر تم‌ها برای سئو ضعیف‌تر عمل کند یا انتخاب درستی برای رقابت در SERP نباشد.

” بسیاری از قالب‌های سایت توسط توسعه دهندگانی که تجربه موفقی در سئو ندارند و یا حتی چیز زیادی از این صنعت نمی‌دانند ساخته می‌شوند.”

البته برای تشخیص این تم‌ها می‌توانیم ادعا کنیم قالب‌هایی که قدیمی هستند و آپدیت نشدند، جزو این دسته قالب‌های سایت هستند. شاید تمپلیت قدیمی و ضعیفی را ببینید که بسیار زیبا و عالی به نظر برسد، اما عملکرد و قابلیت استفاده آن‌ها هم سو با اهداف SEO نباشد و به طور غیر مستقیم روی نتیجه اثر منفی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بررسی تاثیر قالب سایت روی سئو و رتبه‌بندی

 

در چرخه عمر هر وب‌سایتی زمانی برای تغییر فرا می‌رسد. در اغلب موارد، پیشرفت‌های ما کوچک و پراکنده هستند. حتما برای شما هم پیش آمده است که هر چند وقت یکبار، ایده تغییر کلی تم را دریافت کرده باشید. این تغییر زمانی که در حد یک تئوری است، بسیار عالی و تاثیرگذار خواهد بود. به نظر می‌رسد با ایجاد تغییر، رضایت کاربران شما هم بیشتر می‌شود. اما در لا به لای نکات فنی و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو، نمی‌توانیم دلیل محکمی برای اثبات تاثیر قالب سایت روی سئو پیدا کنیم.

اگر سایت شما در مرحله‌ای است که ترافیک زیادی دریافت نمی‌کند، می‌توانید ظاهر و قالب سایت خود را بدون در نظر گرفتن تغییرات سئو، آپدیت کنید. اما زمانی که بخش بزرگی از ترافیک شما به موتورهای جستجو وابسته باشد، باید در مورد تاثیر قالب سایت روی سئو تحقیق کنید و در صورت فراهم بودن امکان اعمال تغییرات، این پیشنهاد را اجرا کنید. در این بخش از وبلاگ امین محتوا، قرار است بررسی کنیم که تم سایت چه تاثیری روی SEO دارد.

” قالب وردپرس سایت شما، می‌تواند تا حد بسیار زیادی روی رتبه‌بندی و سئو اثر گذار باشد.”

تم سایت می‌تواند بر عوامل و بخش‌های مهمی از سئو مثل ثبات، سرعت صفحات، نحوه ارائه محتوا و نمایه‌سازی اثر داشته باشد. در حقیقت زمانی اثرگذاری این تغییر تم مثبت خواهد بود که شما به درستی آن را انجام دهید و بهترین گزینه برای سایت خود را انتخاب کنید. این کار حساس، هزینه‌بر و نیازمند تجربه و دانش کافی است پس هیجانی تصمیم نگیرید.

برای تصمیم‌گیری بهتر، باید عوامل تاثیرگذار سئو و وابسته به قالب را مطرح و جداگانه بررسی کنیم. ما برخی از این نکات و عوامل مهم را در این بخش مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تغییر قالب وردپرس چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

قالب سایت از دو بخش هسته و پوسته ساخته شده است. هسته بخشی است که به مدیر و کارشناس سئو امکان اعمال تغییرات اساسی و تکنیک‌های فنی، خارجی و داخلی سئو را می‌دهد. پوسته هم ظاهر و بخشی است که مخاطب شما آن را می‌بیند و با آن در لحظات اول ارتباط اولیه را برقرار می‌کند.

قبلا مفصل در مقاله “رابطه بین تجربه کاربری و سئو” در مورد وابستگی این دو بخش صحبت کرده‌ایم. اما در این بخش هم لازم است دوباره به صورت کوتاه آن را بررسی کنیم.

به طور کلی فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی هر دو بخش اثرگذار باشند. هر کدام از این فاکتورها باعث ایجاد تغییراتی در نحوه کرول کردن و بازدید صفحات می‌شوند. این فاکتورها عبارتند از:

1.     ممکن است سرعت بارگذاری صفحات سایت کاهش پیدا کند.

 

موضوع سایت و همچنین تم انتخابی شما تعیین‌کننده سرعت سایت شما هستند. موضوع سایت شما مشخص می‌کند که چه تعداد از بازدیدهای سایت شما به اسکریپت تبدیل می‌شود. به همین دلیل هم تغییر قالب سایت شما می‌تواند سرعت صفحات را کاهش یا افزایش دهد.

اینکه شما هدف اصلی سایت خود را پیدا کنید و موضوعی را انتخاب نمایید که تا حد زیادی برای بارگزاری آن نیاز به اعمال سیستم‌های خاصی نباشد، یک قاعده کلی در انتخاب قالب سایت است.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم که اگر موضوعات انتخابی شما نیاز به افزونه‌ها یا سفارشی‌سازی صفحات داشته باشند، عموما زمان بارگذاری صفحه افزایش پیدا می‌کند. حتی ممکن است این سفارشی‌سازی‌ها با تم کلی شما ناسازگار باشد و باعث کند شدن شدید طرح زمینه فعلی شما شوند. پیشنهاد ما این است که قبل از اعمال تغییرات، از یک کارشناس سئو تکنیکال پرس و جو کنید و با تجربه‌ی یک فرد حرفه‌ای تم سایت خود را عوض کنید.

2.     ممکن است طراحی و UX سایت شما بدتر شود.

 

قالب وردپرس شما، روی یکی از مهمترین و قوی‌ترین فاکتورهای مدرن سئو سایت، یعنی طراحی و ساختار سایت شما اثرگذار است. از بعد روانشناسی، استفاده از موضوع و طراحی شرایطی که شما را راضی می‌کند، باعث می‌شود مزه‌ی لذت زیر دندانتان برود و به راحتی از سایتی که فرآیند کوتاه و ساده‌ای دارد استفاده کنید.

اما چیزی که بسیار مهم تلقی می‌شود، دیدگاه کاربران شما نسبت به طراحی سایت است. تجربه کاربری در نرخ تبدیل و سئو موثر واقع می‌شود، بنابراین ممکن است انتخاب یک قالب اشتباه سایت، سئو را بهبود ببخشد یا رو به نابودی ببرد.

تقریبا در تمام موارد، زمانی که موضوع و ساختار یک سایت تغییر می‌کند، باعث سردرگم شدن کاربران در ابتدای کار می‌شود. این سردرگمی تا زمانی که دوباره به این ساختار جدید عادت کنند. این یک واکنش ذهنی از طرف مخاطب است و نمی‌توانیم از قبل چیزی را دقیق پیش‌بینی کنیم.

برخی عوامل عینی هم وجود دارند که می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایجاد تغییرات، ساختار سایت خود را به طور موثر آنالیز کنید. برای این کار می‌توانید نکات اساسی و موثر در UX را بررسی کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو منفی چیست و چرا باید مراقب سئو منفی در وب سایت خود باشیم

 

همه‌ی کارهای لازم برای افزایش رتبه سایت در SERP انجام داده‌اید، تکنیک کلاه سیاهی به کار نبرده‌اید و بهترین محتوای ممکن را به اشتراک گذاشته‌اید، اما با کاهش ترافیک و رتبه مواجه شده‌اید؛ همه‌ی این‌ها نشان‌دهنده درگیر شدن شما با سئو منفی هستند.

متاسفانه در هر نوعی از بازاریابی که پا بگذارید، می‌توانید با رقبایی که صرفا به دنبال جاه‌طلبی هستند و دیگران را با روش‌های غیراخلاقی زیر پا می‌گذارند مواجه شوید. سئو و دیجیتال مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. ما در این مقاله قرار است در مورد SEO منفی، نحوه عملکرد آن و اقدامات لازم برای محافظت در مقابل آن صحبت کنیم.

همین که مشغول مطالعه این مقاله هستید، نشان می‌دهد که می‌دانید بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO چیست و چرا در دیجیتال مارکتینگ تا این اندازه اهمیت دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری بدست آورید، می‌توانید دو مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید. در این مقالات ما به طور خلاصه و مفید، در مورد سئو و دلایل اهمیت آن در بازاریابی نوین صحبت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانیدسئو چیست؟

سئو نیاز اصلی یک کسب و کار موفق در عصر دیجیتال است، چون فقط از این طریق می‌توانیم مطمئن باشیم مشتریان به محصولات، خدمات و محتوای ما دسترسی پیدا می‌کنند. اما جنبه سئو هم جنبه تاریکی دارد که اگر با آن آشنا نباشید ممکن است ضررهای زیادی به کسب و کار شما وارد کند.

” سئو منفی، یک تکنیک تهاجمی است که دیجیتال مارکترهای کله خراب از آن برای تخریب سیستم کاری رقبای خود استفاده می‌کنند.”

سئو منفی چیست؟

ما از سئو استاندارد برای اینکه اعتبار سایت بیشتر شود و رتبه بهتری دریافت کند استفاده می‌کنیم. در واقع منظور ما از سایت، همان دامنه خاصی است که هر کسب و کار برای فعالیت در فضای وب آن را ایجاد می‌کند.

سئو استاندارد با هدف افزایش اعتبار و کسب رتبه عالی یک دامنه خاص انجام می‌شود.

در حالت کلی، استراتژی‌های SEO شامل تولید محتوا، کیورد ریسرچ، بازاریابی از طریق سوشال مدیا و ایجاد بک‌لینک است. اگر این مراحل به درستی و با دقت انجام شوند، دامنه هدف رتبه بالاتری در SERP بدست می‌آورد و به طبع ترافیک بیشتری هم کسب می‌کند. افزایش ترافیک در اکثر مواقع باعث بهتر شدن نرخ تبدیل و قدرتمندتر شدن برند می‌شود.

بیشتر بخوانیدچرا سئو اهمیت دارد؟

سئو منفی، دقیقا نقطه مقابل این سیستم است. negative SEO شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های مخربی است که باعث کاهش رتبه، ترافیک و اعتبار یک دامنه یا شرکت می‌شوند. دامنه‌ای که اقدام به تخریب سایت شما می‌کند اغلب متعلق به رقیب شما است، اما ممکن است برخی از ارائه دهندگان خدمات سئو کلاه سیاه هم در ازای دریافت هزینه اقدام به انجام چنین کاری کنند.

یک نوع تکنیک SEO منفی

رقبای شما در حالت عادی و در اکثر موارد، به سایت شما دسترسی ندارند. پس حملات سئو منفی آن‌ها بیشتر روی استراتژی‌های خارجی تمرکز دارند. مثلا سعی می‌کنند بک‌لینک‌های اسپم به سایت شما هدایت کنند یا محتوای شما را کپی کنند.

در حملات تهاجمی‌تر هم ممکن است سعی کنند وب‌سایت شما را هک کنند و محتوای شما را مستقیما تغییر دهند تا از نظر گوگل اسپم شناخته شوند و حتی پنالتی دریافت کنید. ما در این بخش رایج‌ترین تکنیک‌های خارجی و داخلی را بررسی می‌کنیم تا بدانید سایت شما چرا عقب‌گرد می‌کنند.

 هک مستقیم وب‌سایت

هک وب‌سایت یکی از تکنیک‌های سئو منفی است

هک وب‌سایت بسیار سخت و پرهزینه است ولی خب برخی از این روش برای آسیب رساندن به کسب و کار رقیب استفاده می‌کنند و هر کاری که برای کاهش رتبه صفحات از دستشان برمی‌آید را انجام می‌دهند.

برای بهبود سئو، باید همیشه تغییرات مثبت در محتوا و سایت ایجاد کنید، تا صفحات شما برای موتورهای جستجو خوانا و جذاب‌تر شوند. پس بهترین و ساده‌ترین روش برای آسیب رساندن به سئوی سایت رقیب ایجاد تغییرات منفی در سئو صفحات است.

یک هکر از سئو منفی استفاده می‌کند تا قبل از اینکه شما متوجه تغییرات شوید، آسیب‌های جدی به سایت شما وارد شود. می‌توانند فایل robots.txt شما را طوری تغییر دهند که ربات‌های کرولر گوگل به طور کلی سایت شما را نادیده بگیرند.

حتی می‌توانند محتوای شما را طوری تغییر دهند که رتبه گوگل شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند یا لینک‌های مخرب داخلی در صفحات ایجاد کنند تا کرولرها نتوانند به هدف اصلی سرچ برسند.

بیشتر بخوانید: روش‌های افزایش امنیت سایت

 



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟

 

کسانی که دوست دارند درآمد خوبی از سئو داشته باشند و البته به این حوزه از دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارند، حتما باید در مورد مدیر سئو بیشتر بدانند. اگر یک نگاه ساده به روش‌های بازاریابی بیاندازیم می‌بینیم که بازاریابی و تبلیغات از فضای سنتی خارج شده است و در حال پیشروی در پلتفرم‌های دیجیتال هستند. خب در این شرایط نیاز به چه پوزیشن شغلی زیاد می‌شود؟ مسلما هر شغلی که به دیجیتال مارکتینگ مربوط باشد و  البته به حوزه سئو هم وصل شود، نیاز اصلی این بازار خواهد بود.

مدیریت SEO هم یکی از همین پوزیشن‌های شغلی عالی است که می‌توانید از طریق آن درآمد دائمی و خوبی داشته باشید. در واقع مدیر SEO کسی است که با کمک جستجوی ارگانیک، ترافیک و خلاقیت خود درآمد بیشتری برای یک کسب و کار آنلاین ایجاد می‌کند.

 

اگر می‌خواهید به یک مدیر سئو تبدیل شوید، باید مهارت‌هایی که باعث موفق شدن شما می‌شوند را بشناسید و آن‌ها را یادبگیرید. برای این کار ما وظایف یک مدیر موفق سئو را بررسی خواهیم کرد. این وظایف در قالب نکات کوتاه اما جامع گفته خواهند شد ، چون در آینده قرار است جزئیات هر بخش را به طور مفصل بررسی کنیم.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

مدیر سئو به چه کسی گفته می‌شود؟

 

مدیران سئو با شرکت‌هایی کار می‌کنند که سعی دارند جایگاه خودشان را در بین صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشند. مدیر سئو وظیفه دارد که به این شرکت‌ها کمک کند کلمات کلیدی و استراتژی سئو مناسبی برای تطبیق‌پذیری با الگوریتم‌های گوگل را به کار بگیرند. در واقع قرار است این فرد باعث تسریع مراحل دیده شدن یک کسب و کار آنلاین توسط مشتری‌ها شود.

مدیران SEO همیشه با یک تیم دیجیتال مارکتینگ ارتباط دارند و از طریق آن‌ها می‌توانند محتوای آنلاین یک شرکت و استراتژی‌های بازاریابی را کنترل کنند. این همکاری مسلما به کسب رتبه بهتر و افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد.

 یکی از ویژگی‌های بارز این افراد، داشتن آگاهی و علم استفاده از ابزارهای تحلیل اطلاعات است. همچنین آن‌ها درک عمیقی از دستورالعمل‌های موتورهای جستجوی مختلف دارند و می‌دانند صفحات و اقدامات سئو سایت از چه فیتلرهایی رد می‌شوند.

مدیر SEO دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

 

مدیر SEO مسئولیت‌های متفاوتی در مورد فعالیت‌های آنلاین یک کسب و کار دارند. این فرد حتی روی دیجیتال مدیا هم تسلط دارد و مدام روی اقدامات آنلاین یک شرکت نظارت دارد تا در نهایت به ترافیک، فروش و به صورت کلی هدف تعیین شده دست پیدا کند. برای اینکه بیشتر با مسئولیت‌های مدیران بهینه‌سازی موتورهای جستجو آشنا شوید، ما برخی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کیورد ریسرچ

 

کلماتی که محتوای شما بر اساس آن‌ها بهینه می‌شوند، نقش مهمی در سئو و نمایش محتوا دارند. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید، باید از فرآیند کیورد ریسرچ استفاده کنید. کیورد ریسرچ کمک می‌کند شما بهترین موضوعات، عنوان‌ها و همچنین پاسخ‌ها را برای رقابت در نتایج جستجو انتخاب کنید.

خب با این اوصاف، طبیعی است اگر بگوییم کیورد ریسرچ یکی از مهمترین وظایف مدیر سئو است. یک مدیر حرفه‌ای سئو، به خوبی ابزارهای کیورد ریسرچ را می‌شناسد و همیشه روی نکات انتخاب کلمات کلیدی درست و موثر تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ چیست؟

آنالیز بازار

 

مدیران SEO متخصصان آنالیز بازار هستند و می‌دانند مشتریان دقیقا برای پیدا کردن جواب کدام سوال خود از موتور جستجو استفاده می‌کنند. آن‌ها همیشه راهی برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان خود پیدا کرده و یا حتی می‌سازند. آن‌ها از دانش و مهارت آنالیز بازار برای دستیابی به مشتریان آنلاین استفاده می‌کنند و در اصل پرتاب کننده کسب و کار شما به بالاترین نقطه فروش هستند. قدرت پیش‌بینی بازار و تجارت در یک صنعت خاص هم از دیگر ویژگی‌های فردی است که تحلیل بازار و شرایط را به خوبی انجام می‌دهد.

مدیریت محتوای سایت

 

یک مدیر SEO در ابتدایی‌ترین قدم‌های خود باید زمان زیادی را صرف کار روی سایت شرکت کند. این زمان صرف آپدیت محتواها و استفاده درست از کلمات کلیدی برای بدون نقص پیش رفتن استراتژی می‌شود. یک مدیر حرفه‌ای سئو برای آنالیز شرایط سایت و محتواهای ارائه شده زمان زیادی صرف می‌کند و مدام در حال انجام تحقیق روی وب‌سایت‌هایی است که عملکرد خوبی دارند. این کار باعث می‌شود یک الگوی مطمئن برای برنامه‌ریزی و اجرای تکنیک‌های مختلف داشته باشد.

مدیریت جامعه آماری آنلاین

 

برای اینکه تحلیل بازار به خوبی انجام شود، باید جامعه آنلاین کسب و کار خود را هم مورد بررسی قرار دهید. بیزنس‌هایی که تسلط کافی روی آمار جامعه آنلاین خود دارند و می‌توانند به خوبی آن را مدیریت کنند، اغلب دید مثبتی در بازدهی صرف منابع و همچنین نرخ بازگشت سرمایه خود می‌بینند.

در واقع جامعه آماری آنلاین همان مخاطبان و مشتریان شما هستند. هر چه ارتباط محکم‌تری و مداومی بین شما و مشتریان شما وجود داشته باشد، ترافیک بیشتری جذب کسب و کار شما خواهد شد. یک مدیر سئو موفق کسی است که به خوبی می‌داند چطور باید از طریق همین ارتباطات ترافیک آنلاین سایت را افزایش داد و باعث جهش نرخ فروش یک کسب و کار شد. تمام استراتژی‌های کلاه سفید سئو اگر به همراه خلاقیت و هوشمندی یک فرد یا تیم آگاه به کار گرفته شوند، می‌توانند شما را به عنوان مرجع صنعت مورد نظر معرفی کنند.

مدیریت پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ

 

مدیران سئو نظارت مستقیم روی دیجیتال مارکتینگ دارند پس باید زمان زیادی را صرف مدیریت پروژه‌های تیمی این بخش کنند. دیدگاه و پیش‌بینی‌های این فرد مسیر پروژه‌های مارکتینگ را مشخص می‌کند و از طریق همین مسیر استراتژی افزایش ترافیک ارگانیک و غیر ارگانیک سایت هم تعیین می‌شود.

” برای موفقیت در هر بیزنسی، باید مدیر هر بخش بینش حرفه‌ای و شفافی در فرآیند کار خود داشته باشد و بتواند این بینش را به اعضای تیم هم منتقل کند تا بازدهی عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.”

 



:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

 

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در مورد “خدمات سئو” صحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

• قیمت سئو سایت به صورت ساعتی


بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• هزینه سئو سایت به صورت ماهانه


آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

” با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

• هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای


شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

برای چه چیزی قرار است هزینه کنیم؟ اجزای اصلی خدمات سئو

 

عناصر مختلفی در فرآیند SEO وجود دارد. بعضی از افراد فکر می‌کنند سئو فقط انتخاب چند کلمه کلیدی است. اما اینطور نیست و اجزای به هم مرتبط زیادی در به نتیجه رسیدن این فرآیند دخیل هستند. اگر در فضای وب کسب و کار کوچکی دارید و تازه فعالیت خودتان را شروع کرده‌اید، باید آگاهانه برای هر مرحله هزینه صرف کنید. بود و نبود هر مرحله تاثیر زیادی در تعیین قیمت SEO وب‌سایت شما دارد. آگاهی شما کمک می‌کند که مطمئن باشید تمام جنبه‌های استراتژی SEO تحت پوشش قرار خواهد گرفت. چک لیست کلی خدمات سئو عبارتند از:

تحقیق در مورد نیاز مخاطب
تحقیق کلمات کلیدی مناسب
بهینه‌سازی ساختار و معماری سایت
تولید و بهینه‌سازی محتوا
لینک‌سازی و دیجیتال PR
آنالیز و گزارش عملکرد در گوگل

 


پیشنهاد ما: سئو داخلی چیست؟


در مورد خدمات سئو ارزان

همیشه کسب و کارهای کوچک و نوپا با دیدن قیمت‌های پائین بعضی از آژانس‌های خدمات سئو، وسوسه می‌شوند و با خوشحالی برای پرداخت هزینه SEO سایت خود اقدام می‌کنند. لطفا اگر در این گروه قرار دارید، مراقب باشید. سئوی ارزان قیمت تقریبا امکان پذیر نیست. SEO کار زمان‌بر و فشرده‌ای است. بنابراین اگر آژانس یا تیمی نرخ بسیار پایینی پیشنهاد می‌دهد، به احتمال خیلی زیاد خدمات بسیار ضعیف و غیر استانداردی برای شما در نظر گرفته است.

خدمات سئو ارزان به هیچ عنوان محتوای یونیک و باکیفیتی روی وب‌سایت شما آپلود نمی‌کند و حتی به جای رشد صفحه، باعث زمین خوردن کسب و کار شما هم می‌شود. مثلا بسیاری از این خدمات شامل سئو کلاه سیاه هستند. سئو کلاه سیاه شامل ترفندهایی است که الگوریتم گوگل را دور میزنند و خلاف قوانین فرآیند سئو را پیش می‌برند. قطعا رتبه شما با وجود این ترفندها به سرعت سقوط می‌کند. شاید هم به طور کلی از فهرست گوگل حذف شوید. در واقع تمام تلاش‌های شما با خدمات نامناسب از بین خواهد رفت و دچار ضرر مالی می‌شوید.

هرچقدر بیشتر در مورد خدمات، استراتژی‌ها و هدف سایت خود اطلاعات داشته باشید، موقع انتخاب و همکاری با آژانس‌های خدمات SEO، بازدهی بیشتری خواهید داشت. نگران پرداخت هزینه SEO به یک تیم متخصص نباشید. در صورتی که هدفگذاری و ارائه خدمات شما به کاربرها درست و استاندارد باشد، قطعا در فضای وب سود چندین برابری کسب می‌کنید. همین سود باعث می‌شود با شوق بیشتری روی رسد بیزنس خود در فضای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و موثر بهتر است از چک لیست زیر کمک بگیرید.

  1. اولین چیزی که بررسی می‌کنید میزان تقاضا برای keyword مد نظر شما است. اصطلاحا به این میزان تقاضا Search demand گفته می‌شود. این میزان بر اساس حجم جستجوهای ماهانه این کلمه است. برای سنجیدن حجم جستجو هم از یک Search volume کمک می‌گیریم. پیدا کردن حجم جستجو با کمک یکی از ابزارهای کیورد ریسرچ امکان پذیر است. ابزارهای مفید این کار عبارتند از:
  • Google Search Console
  • Ahrefs Keyword explorer
  • Semrush

البته توجه داشته باشید که آمارها برای همه کیوردها هم به خوبی کار نمی‌کند. مثلا شما اگر بخواهید مایل به کیلومتر را تبدیل کنید و عبارت  “Km to Mile” را سرچ کنید، با ماشین حساب خود گوگل مواجه می‌شوید. مسلما کاربران ترجیح می‌دهند که از خود این ماشین حساب استفاده کنند. آمار کلیک عبارت Km to Mile خیلی هم بالا خواهد بود. اما در واقع برای صفحات دیگر هیچ بازدهی نخواهد داشت. پس نباید صرفا روی فاکتور میزان تقاضا تمرکز کنید و باید فاکتورهای دیگری را هم در نظر بگیرید.

 

2. پتانسیل ترافیک موضوعات را بررسی کنید. پتانسیل ترافیک موضوعات، کل ترافیک سرچی را نشان می‌دهد که keyword انتخابی شما پتانسیل بهینه‌‌سازی برای چند کلمه‌ی دیگر را دارد. هر چه پتانسیل بهینه‌سازی برای کلمات بیشتری داشته باشد، شانس دریافت ترافیک ارگانیک و قرارگیری در رتبه‌های بالای گوگل هم دارد.

در واقع همین ویژگی است که باعث می‌شود پتانسیل ترافیک خیلی بیشتر و مطمئن‌تر از حجم جستجو است. برای تعیین این پتانسیل باید ببینید رتبه‌های برتر گوگل برای کیورد انتخابی شما چه میزان ترافیک دریافت می‌کنند.

البته این فاکتور هم به تنهایی قابل استناد نیست. مثلا ممکن است حجم جستجوی یک عبارت کلیدی 150 سرچ در ماه باشد اما پتانسیل ترافیک آن کمتر از 100 باشد. همین مسئله باعث می‌شود تصمیم‌گیری برای استفاده از این عبارت در دیجیتال مارکتینگ دشوار شود. پس برای هدفمندتر شدن فرآیند بهتر است یک فاکتور دیگر را هم لحاظ کنیم.

3. پتانسیل بیزنسی عبارت یا موضوع مورد نظر را ارزیابی کنید. پتانسیل تجاری کلمات کلیدی نشان‌دهنده ارزش یک کلمه یا عبارت برای کسب و کار شما است. این ارزش کاملا به جایگاه و مدل کسب و کار شما محدود می‌شود. بنابراین یک راه ساده برای انجام ارزیابی این پتانسیل، امتیازدهی 1 الی 3 به کلمات کلیدی است که در فرآیند کیورد ریسرچ آن‌ها را بدست آورده‌اید. هر چه عدد بالاتر باشد، موضوع برای بیزنس شما اهمیت بیشتری دارد.

انواع کلمات کلیدی در سئو

صحبت‌های زیادی در مورد کلمات کلیدی SEO وجود دارد. اما سوال اصلی اینجا است که چطور باید بفهمیم چه نوع Keyword‌هایی را باید انتخاب کنیم؟ از چه کلماتی برای بهره‌وری حداکثری سئو خود استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که برای هدف قرار دادن مخاطبان در هر مرحله از فرآیند باید از کلمه‌های  کلیدی مختلفی استفاده کنید. به این ترتیب شما به طیف وسیع‌تری از افراد دسترسی خواهید داشت و شانس بیشتری برای جذب مشتری دریافت می‌کنید. فقط کافی است بدانید چند نوع کلمه کلیدی وجود دارد و هرکدام در چه بخشی از محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این بخش خیلی خلاصه در مورد هر کلمه کلیدی صحبت خواهیم کرد.

 

  1. Short-tail keyword

همانطور که از نام آن پیدا است، کلمه کلیدی Short-tail، عبارت کوتاهی است که از حداکثر 3 کلمه تشکیل می‌شود. گاهی به این کلمات، کلمات head هم گفته می‌شود.

کلمات Short-tail حجم زیادی از آمار سرچ را دارند و به همان اندازه هم رقابتی هستند.

کاربران در سرچ‌های اولیه خود از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم هست که تعیین هدف دقیق برای موتورهای جستجو با کمک این نوع کلمات بسیار دشوارتر است.

به عنوان مثال شما در مورد “هندوانه” سرچ می‌کنید. موتور جستجو همزمان هم به دنبال مطالبی در مورد ویتامین‌ها و خواص سلامتی می‌گردد، هم ارزش غذایی و هم دستور تهیه نوشیدنی‌هایی که با این میوه تهیه می‌شوند.

” کلمات کلیدی Short-tail در تطبیق هدف جستجو به خوبی عمل نمی‌کنند.”


پینشهاد مطالعه:تاثیر عنوان مقالات در سئو + آموزش نوشتن عنوان حرفه ای برای مقالات


  1. Long-tail keyword

کلمات کلیدی Long-tail  حداقل از 3 کلمه تشکیل می‌شوند و معمولا خیلی خاص‌تر از کلمات Short-tail هستند.

کمتر از Short-tailها در آمار جستجو جای دارند. اما نگران نباشید. این عبارا بسیار کمتر هم رقابتی هستند و ضعف آماری از این طریق جبران می‌شود.

مهمترین ویژگی این کلمات این است که می‌توانید با کمک آن‌ها به راحتی و با دقت بیشتری هدف جستجو را مشخص کنید. مثلا عبارت ” انواع ویتامین‌های موجود در هندوانه” را در گوگل سرچ کنید. گوگل صفحاتی را به شما نمایش می‌دهد که دقیقا در مورد این عبارت توضیح داده‌اند.

“کاربرانی که از کلمات کلیدی Long-tail استفاده می‌کنند، هدف واضحی دارند و می‌توانند مشتری قطعی محصول یا خدمات شما باشند.”

  1. Short-term fresh keyword

وقتی می‌خواهید از کلمات کلیدی Short-term fresh استفاده کنیدف باید روی موضوعی تمرکز کنید که اخیرا تبلیغ شده است. مثلا عبارت ” فیلم قهرمان” را سرچ کنید. زمانی که به عنوان محتوا نویس در مورد این عبارت بنویسید، می‌توانید یک فیلم جدیدتر با موضوعی نزدیک به قهرمان را معرفی کنید.

حجم سرچ کاربران در زمان انتشار یک فیلم به اوج خودش می‌رسد اما بعد از مدتی این
آمار به شدت کاهش می‌یابد.

“از این نوع کلمات در تولید محتواهایی که به آخرین اخبار روز مربوط هستند استفاده کنید.”

  1. Long-term evergreen keyword

کلمات کلیدی Long-term evergreen ، به کلماتی گفته می‌شود که همیشه با موضوع شما مرتبط هستند.

آمار جستجوی این کلمات ممکن است گهگاهی نوسان داشته باشد، اما تغییرات شدید و شوکآوری در نتیجه ایجاد نمی‌شود.

مطمئن باشید که تا چند سال کاربران زیادی از طریق این کلمات به محتوا و صفحه شما دسترسی پیدا می‌کنند.

Evergreenها را باید از بین عبارات و کلماتی انتخاب کنید که عمر طولانی در ذهن مخاطب داشته باشند.

با گذشت زمان بازدیدهای محتواهایی که این نوع کلمه کلیدی را در خود گنجانده‌اند، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

” از کلمات کلیدی Long-term evergreen بیشتر در محتواهای آموزشی استفاده می‌شود.”

تولید مطالب آموزشی و انتشار آن‌ها اعتبار شما را افزایش می‌دهد. پس قطعا جایگاه بالاتری هم در SERP کسب می‌کنید و کاربران وفادار بیشتری به جمع مخاطبان شما می‌پیوندند.

  1. Product defining keyword

این نوع کلمه کلیدی، مناسب توضیحات محصول است.

Product defining فقط یک کلمه ساده نیست، بلکه یک ابزار مهم برای تحقیق و برنامه‌ریزی کلمات کلیدی LSI است.

کسانی که کلمه کلیدی تعریف کننده محصول را سرچ می‌کنند، به دنبال یک محتوا و محصول خاص هستند. پس شما می‌توانید دقیقا همان منبعی باشید که آن‌ها نیاز دارند.

کسانی که یک محصول خاص را سرچ می‌کنند، فقط یک قدم تا انجام مرحله‌ی پرداخت فاصله دارند. پس بدون معطلی جزئیات مورد نیاز آن‌ها درباره محصول را در اختیارشان قرار دهید.

  1. Customer defining keyword

یک کارکتر خیالی  برای مشتری خود بسازید و از دید او به محتوا و موضوع نگاه کنید.

آمار مخاطبان خود را داشته باشید: بیشتر زن هستند یا مرد؟ چه رده سنی دارند؟ اهل کجا هستند؟ چه شغلی دارند؟

هر چقدر جزئیات شما در مورد مشتری بیشتر باشد، می‌توانید راحت‌تر به هدف خود برسید.

مخاطب هدف خود ر خیلی واضح خطاب کنید و روی نقطه ضعف آن‌ها تمرکز داشته باشید. در این صورت کلمه کلیدی را انتخاب کنید و تفاوت نتیجه را ببینید.

  1. Goo-targeting keyword

با استفاده از این نوع کلمه کلیدی شما می‌توانید مخاطب‌های محله، شهر، استان یا حتی کشور خاصی را هدف قرار دهید.

بیزنس‌های محلی باید به طور ویژه‌ای از این مدل کلمه کلیدی استفاده کنند تا مشتریان جذب خدمات یا محصولات آن‌ها شوند.

مثلا آدرس محل کار خودتان علی رغم اینکه در بخش دیگری از وب‌سایت قرار داده‌اید، در محتوا نیز درج کنید. این کار تفاوت بسیار زیادی را ایجاد می‌کند.

کلمات کلیدی جغرافیایی در بخش سئو محلی بسیار کاربرد دارد. سئو محلی هم بحث گسترده‌ای دارد که بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

  1. LSI keyword

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است. کلمات کلیدی LSI کلمات موضوعی هستند که ارتباط نزدیکی هم با کلمه کلیدی اصلی شما دارند.

مثلا کلید واژه اصلی شما سیب‌زمینی است. کلمات LSI آن می‌تواند سیب‌زمینی شیرین، کوکو سیب‌زمینی، ارزش غذایی سیب‌زمینی و غیره باشد.

قبل از انتخاب کلمه LSI باید در مورد کلمه کلیدی اصلی تصمیم نهایی را گرفته باشید.

این نوع عبارات و کلمات به شما کمک می‌کنند محتوای گسترده‌ای را به بخش‌های کوچکتر و دقیق‌تر تقسیم کنید.

محتوایی که شامل کلمات LSI باشد، برای مخاطبانی که از کلمات متفاوتی برای سرچ یک موضوع استفاده کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

” وبلاگ نویسان باید تمرکز ویژه‌ای روی این کلمات داشته باشند.”

پیشنهاد ما به شماکلمات کلیدی آدمخوار

 



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟| چگونه بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؟

 

تا امروز در تمامی آموزش‌ها و مقالاتی که با شما به اشتراک گذاشتیم بارها در مورد اهمیت و جایگاه کلمات کلیدی صحبت کرده‌ایم. اما بالاخره زمان آن رسیده که در مورد کیورد ریسرچ به طور اختصاصی بحث کنیم. در واقع خیلی ضروری است که در مورد مهمترین بخش فرآیند سئو به اندازه کافی بدانیم. بنابراین در این بخش ما نکات بسیار مهم در انتخاب کلمه کلیدی و ارزش واقعی آن را بررسی خواهیم کرد.

کلمه کلیدی چیست؟

 

کلمه کلیدی در سئو سایت فقط یک کلمه نیست و ممکن است تعدادی از کلماتی را که کنار هم قرار گرفته‌اند را به عنوان یک Keyword در نظر بگیریم. این کلمات راهنمای موتورهای جستجو هستند و محتوای صفحه وب‌سایت شما را به کاربران نشان می‌دهند.

کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که افراد در صفحه سرچ موتورهای جستجو آن‌ها را تایپ می‌کنند تا چیزی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید بهترین برند نسکافه را بشناسید، در گوگل عبارتی مثل ” بهترین برند نسکافه” را جستجو می‌کنید. شاید هم عبارت “بهترین برند نسکافه ایرانی” را جستجو کنید.

کلمات کلیدی در SEO بسیار مهم هستند، چون تمام پایه و اساس سئو را تعیین می‌کنند.

هدف اصلی سئو این است که صفحات شما را برای کلمات کلیدی تعیین شده بهینه‌سازی کند. کلمات تعیین شده شانس بدست آوردن ترافیک و مشتریان بیشتری دارند.”

در واقع اگر سئو شما با کیوردهای مناسب انجام نشود، تلاش‌های شما در این فرآیند کاملا بی‌نتیجه خواهد بود. مثالی که در تصویر زیر می‌بینید، یک نمونه از آمار جستجوی عبارت کلیدی ” کسب و کار خانگی” است که تفاوت میزان جستجو و میزان کلیک را به خوبی نشان می‌دهد.

 

کیورد ریسرچ چیست؟

 

فرآیند پیدا کردن و آنالیز عبارات یا کلیدواژه‌ها در سئو را کیورد ریسرچ می‌نامند. فرآیندی که کارشناس سئو برای پیدا کردن بهترین، موثرترین و ساده‌ترین کلمات کلیدی طی می‌کند، باعث می‌شود هدف محتوا مشخص شود و موتورهای جستجو سریعتر نیاز مخاطب را شناسایی کنند. بنابراین کاربران بیشتری صفحه وب‌سایت شما را می‌بینند و ترافیک وب‌سایت افزایش پیدا می‌کند.

چرا کیورد ریسرچ اهمیت دارد؟

 

” SEO بدون کلمه کلیدی مناسب، امکان پذیر نیست.”

کیورد ریسرچ دید دقیقی از نیاز مخاطب به شما می‌دهد. به زبان ساده‌تر شما با تحقیق در مورد keyword مناسب محتوای خود، به سوالات و درخواست‌هایی که مخاطب از گوگل دار پاسخ می‌دهید. همین فعالیت کوچک می‌تواند به موفق شدن قطعی استراتژی سئو شما کمک کند و اهرم رشد استراتژی بازاریابی بیزنس شما باشد. پس باید به عنوان بخش تاثیرگذار سئو وب‌سایت خود به آن نگاه کنید.

کاربران در سرچ آنلاین خود، از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر کلمات انتخابی محتوای شما شفاف، درست و مناسب باشند، ترافیک بیشتری بدست می‌آورید. توجه داشته باشید که محتوایی که روی وب‌سایت شما به اشتراک گذاشته می‌شود باید بر اساس نیاز و سوال کاربر هدف تهیه شده باشد. این پروسه هم با تحقیق در مورد کلمه کلیدی شروع می‌شود.


بیشتر بدانید:تبلیغات گوکل چیست و چگونه با google ads نتیجه بگیریم؟


مزایای کیورد ریسرچ برای سئو

 

ما زمانی مطمئن می‌شویم یک اقدام به اندازه کافی اهمیت دارد که مزایای آن را بدانیم. به همین دلیل در ادامه به بررسی مزایای تحقیق کلمه کلیدی خواهیم پرداخت.

رشد ترافیک

بارها تکرار کرده‌ایم که وقتی بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب می‌کنید، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنید. بنابراین کاربران بیشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند.

جذب مشتری

اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر افراد به دنبال آن هستند، می‌توانید نیاز آن‌ها را برطرف کنید و از طریق استراتژی سفر مشتری، کاربران را از مرحله آگاهی تا نقطه خرید همراهی کنید. اگر کلمات و عبارات کلیدی درستی انتخاب کنید، قبل از رقبای خود می‌توانید کاربران را جذب کرده و به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.

رابطه کلمات کلیدی و موضوعات

کیورد ریسرچ به شما نشان می‌دهد که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند ( با فرض اینکه از ابزار استاندارد و مناسب سئو در این فرآیند استفاده می‌کنید) و چقدر این موضوعات بین مخاطبان شما محبوبیت دارند. در واقع رابطه‌ی بین موضوع و کلمه کلیدی کاملا دو طرفه است. زمانی که شما موضوع مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، برای تولید محتوا سوالات و نیاز مخاطب را هم در نظر می‌گیرید. مراحل پیدا کردن کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند تا موضوع دقیق‌تری هم انتخاب کنید و ایده‌های جدیدی برای تولید محتوای بعدی خود داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

 

ما بارها در مورد سئو و اهمیت آن برای تجارت الکترونیک صحبت کرده‌ایم. حتی نحوه عملکرد الگوریتم‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم اما برای اینکه مخاطبان ما بتوانند اطلاعات دقیق‌تری از علم سئو داشته باشند، همیشه سعی کردیم که خیلی جزئی‌تر مطالب را بررسی کنیم. این بار نوبت به CTR یا همان نرخ کلیک رسیده است.

برای شروع، بدانید که موتورهای جستجو اعتبار ویژه‌ای برای صفحات وبی که CTR بالایی دارند در نظر می‌گیرند. چرا؟ چون در شرایطی که پرداختی با کمک کلیک انجام شود، هر چی تعداد کلیک‌ها بیشتر باشند، موتورهای جستجو هم درآمد بیشتری خواهند داشت. نرخ کلیک‌های سایت برای کسی که درخواست را تبلیغ داده‌اند هم بسیار مهم است.

کاربران زمانی از گوگل استفاده می‌کنند که سوالی برایشان پیش آمده باشد و نیاز دارند تا پاسخ خود را خیلی سریع پیدا کنند. یعنی کاربر به خوبی میداند که چه می‌خواهد.

حالا تصور کنید که یک آگهی جستجوی پولی و مرتبط با موضوع سرچ مخاطب ایجاد کرده‌اید و کاربر آن را می‌بیند. خب قطعا روی آن کلیک خواهد کرد و پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند. ما قرار است این بخش از سئو و فرآیند جذب ترافیک برای وب‌سایت را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: سئو چیست

نرخ کلیک چیست؟

 

CTR مخفف عبارت Click-Through Rate است و معیاری است که با آن می‌توانیم با کمک آن نسبت کاربرانی که روی لینک کلیک می‌کنند به تعداد کل افرادی که لینک را دیده‌اند را اندازه‌گیری کنیم. در سئو از این نرخ برای آنالیز اینکه چند نفر روی صفحه یا لینک در SERP کلیک می‌کنیم.

مثلا اگر تبلیغ PPC شما 2000 بازدید و 2 کلیک داشته باشد، یعنی CTR شما 1.0% است. این عدد نشان می‌دهد که مخاطبان چقدر آگهی شما را با موضوع سرچ خود مرتبط می‌دانند.

” CTR بالا، یعنی کاربران تبلیغ شما را با موضوع سرچ  خود بسیار مرتبط می‌دانند.”

“CTR پایین، تبلیغ شما از نظر کاربران ارتباط زیادی با موضوع ندارد.”

هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به سایت شما جذب شوند و اقدام دلخواه شما را انجام دهند ( مثلا خرید کنند، فرم اطلاعات یا تماس پر کنند و یا حتی یک فایل یا برگه مشخص را دانلود کنند). پس CTR اولین قدم برای بهبود ارتباط تبلیغ شما و انجام اقدام دلخواه است.

منظور از CTR خوب، چیست؟

 

نرخ کلیک خوب، برای هر کسب و کار و سیستمی متفاوت است. این نرخ به عواملی مثل

  • حوزه کاری شما
  • کلمات کلیدی پیشنهادی و بهینه شده شما
  • کمپین‌های فردی و PPC

بستگی دارد.

نرخ کلیک دو رقمی برای کلماتی مانند نام برند، چیز غیر معمولی نیست. خیلی از افراد ممکن است با سرچ کردن نام برند و محصول شما، به صفحات شما دسترسی پیدا کنند.

از طرف دیگر، اینکه این نرخ برای کلمات کلیدی گسترده و غیر برند کمتر از 1% باشد هم نگران کننده نیست.

بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ

نحوه محاسبه نرخ کلیک

 

محاسبه نرخ کلیک بسیار فرمول ساده‌ای دارد.

 

کافی است تعداد کلیک‌های مخاطب را تقسیم بر تعداد کل بازدیدها کنید و عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید. نتیجه این محاسبات درصد کلیک صفحه یا تبلیغ شما خواهد بود.

محاسبه دستی این عدد در دنیای الگوریتمی امروز جایی ندارد، چون سیستم‌ها و ابزارهایی وجود دارند که CTR یک صفحه یا لینک را به صورت خودکار محاسبه می‌کنند.

محاسبه CTR صفحه نتایج سرچ برای یک صفحه خاص بدین صورت است که سئو باید داده‌های مورد نیاز خود را Google Search Console دریافت کند و بر اساس آن‌ها درصد کلیک را محاسبه کند.

برای اندازه‌گیری عملکرد یک تبلیغ  برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی هم می‌توانید اطلاعات مورد نظر را از داشبورد Google Ads دریافت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

  Content Scraping

Content Scraping زمانی اتفاق می‌افتد که یک کاربر RSS feed شما را دریافت کرده و آن را مجدد در وب‌سایت خود منتشر می‌کند. این روش، مخصوص اسپم بلاگ‌هایی است که به سرعت ایجاد می‌شوند و هدف آن‌ها رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص است. گوگل چنین محتوایی را قطعا جریمه می‌کند، پس نباید از آن به عنوان یک راهکار مطمئن برای رشد صفحه استفاده کرد. توجه داشته باشید که هیچ مانعی برای قرار دادن یک محتوا در دو مکان وجود ندارد. البته برای این کار لازم است تا از یک تگ متعارف برای اعتبار دادن به محتوای اصلی استفاده کنید تا درگیر کپی رایت نشوید.

Doorway Pages

صفحه درگاه، صفحه‌ای است که شما را به صفحه‌ی دیگری هدایت می‌کند. Doorway Page یک صفحه جعلی است که کاربر هرگز آن را نمی‌بیند. این صفحه فقط برای Crawlerهای موتورهای جستجو ایجاد می‌شود تا آن‌ها را فریب دهد و رتبه سایت بالا برود.

آی فریم‌های نامرئی

یک آی فریم مثل پنجره‌ای به سمت یک وب‌سایت دیگر است. صفحه‌ای که به مخاطب نشان داده می‌شود، در واقع در سایتی که باز کرده است نمایش داده نمی‌شود و از جای دیگری به این صفحه منتقل شده است. این روش از SEO کلاه سیاه اغلب برای زمانی که کاربر قصد دانلود یک نرم‌افزار را دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: مقاله سئو شده چیست؟

 

خرید لینک

وجود یک لینک باکیفیت و مرتبط می‌تواند ترافیک سالم و هدفمندی به دامنه شما هدایت شود و در عین حال به الگوریتم‌های گوگل هم نشان دهد که شما یک منبع قابل اعتماد هستید.

حتی یک بک‌لینک خوب می‌تواند به گوگل کمک کند سایت شما را به خوبی ترسیم کند و تمام قسمت‌های سایت را درک کند. در این شرایط، تمام فعالیت‌های شما به سریعترین شکل ممکن بازبینی می‌شوند و شانس کسب رتبه اول به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اما خرید لینک کاملا برخلاف دستورالعمل‌های گوگل وب‌مستر است و طبق گفته‌های خود گوگل، کاربردی و مورد تایید نخواهند بود. ممکن است درگیر پنالتی خودکار و یا حتی دستی شوید که متاسفانه روی صفحات خاص و یا بدتر از آن روی کل سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

“گوگل لینک‌هایی که خریداری می‌شوند را به راحتی از لینک‌های ساده تشخیص می‌دهد.

بیشتر بدانید: ریدایرکت چیست؟

 

لینک پنهان

 

برخی افراد تصور می‌کنند که اگر لینکی را در متن سایت خود مخفی کنند یا رنگ آن را به همان رنگ پس‌زمینه تغییر دهند، گوگ متوجه وجود آن لینک نمی‌شود. اما خبر بد این است که گوگل نه تنها متوجه وجود چنین لینکی می‌شود، بلکه شما را به خاطر تلاش برای دور زدن سیستم الگوریتمی آن هم جریمه می‌کند.

چه دلیلی دارد که بخواهید لینکی را پنهان کنید؟ اگر لینک به سایت و صفحه شما نامربوط است که خب وجود تعدادی لینک نامربوط به هر طریقی باعث می‌شود شما مجدد از غافله رقابت جا بمانید. به این ترتیب ترافیک کمتری هم از سمت مخاطبان خود دریافت می‌کنید و کم کم ارتباطات خود را هم از دست می‌دهید.

اگر هم لینک به صفحه شما مربوط است، چرا باید پنهان شود؟ از آن در جای مناسب و در بهترین شکل استفاده کنید تا اعتبار صفحات شما بیشتر شود.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

آیا تکنیک‌های سئو کلاه سیاه هنوز هم کاربردی هستند؟

پاسخ به این سوال هم ساده و هم پیچیده است. بهتر است بگوییم بستگی دارد، اما در اکثر موارد، نه. سئو کلاه سیاه بیشتر از اینکه به شما کمک کند، آسیب می‌رساند.

همیشه یادتان باشد که الگوریتم‌های گوگل بسیار قدرتمند هستند و ابزارهای داخلی آن کمک می‌کنند تا خیلی سریع مواردی مثل محتوای بی‌کیفیت، اسپم کلمات کلیدی و اسپم لینک‌ها شناسایی شوند. احتمال اینکه بعد از استفاده از این تکنیک‌ها جریمه شوید خیلی خیلی بالا است.

این ترفندها بیشتر زمانی کاربرد دارند که می‌خواهید برای مدت کوتاهی صفحه شما رشد موقت داشته باشد. در واقع انگار با این کار برای پیاده کردن استراتژی جدید زمان می‌خرید. اما ریسک چنین فعالیتی بسیار زیاد است. چون گوگل دیر یا زود، ماهیت اقدامات شما را تشخیص می‌دهد و در صورت نقض قوانین، محدودیت‌ها و جریمه‌های خودکار یا دستی روی وب‌سایت شما اعمال می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو کلاه سیاه چیست؟ نبایدهای سئو Black hat seo که باید بدانید!

 

تا الآن در مورد کارهایی که باعث رشد و رتبه گرفتن وب‌سایت ما می‌شدند صحبت کرده‌ایم. در بین استراتژی‌های سئو، بعضی مفید و کارآمد هستند، بعضی دیگر هم تاثیر مخرب روی سایت ما دارند. تکنیک‌های مفید را با عنوان سئو کلاه سفید معرفی کردیم و مفصل در مورد آن صحبت کردیم. نقطه مقابل بهینه‌سازی کلاه سفید، سئو کلاه سیاه است که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم.

سئو کلاه سیاه چیست؟

 

سئو کلاه سیاه تاکتیک‌هایی هستند که برای نقض قوانین موتورهای جستجو استفاده می‌شوند. هدف این تاکتیک‌ها ایجاد تغییر در رتبه‌بندی صفحات است. تکنیک‌های SEO کلاه سیاه الگوریتم‌های موتورهای جستجو را دور می‌زنند تا صفحات وب‌سایت در SERP رتبه بالاتری کسب کنند.

موتورهای جستجو، مانند گوگل و Bing به خوبی تشخیص می‌دهند که چه روشی با شرایط آن‌ها متناقض است. حتی نسبت به نتایج و جریمه‌های نقض قوانین هم بسیار جدی و شفاف هستند. استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه به جریمه شدن وب‌سایت شما از طریق الگوریتم یا گزارش دستی منجر می‌شود. پس طبیعی است که رتبه‌ی شما کاهش پیدا کند و ترافیک ارگانیک زیادی را از دست بدهید.

مقایسه سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

 

همانطور که گفتیم سئو کلاه سیاه بر خلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو است و روش درستی برای کسب رتبه نیست. در مقابل آن هم سئو کلاه سفید قرار دارد که خب شامل تمام تکنیک‌هایی می‌شود که مطابق با الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های گوگل هستند. در این نوع سئو، تمرکز اصلی روی ایجاد محتوای باکیفیت و تجربه کاربری (UX) مناسب است.

در این بخش قرار است توضیح دهیم که تکنیک‌های SEO کلاه سیاه شامل چه مواردی می‌شوند. با دانستن این موارد می‌توانید به سرعت تشخیص دهید که کدام بخش برای استراتژی شما مشکل‌ساز خواهد شد.

معرفی تکنیک‌ها SEO کلاه سیاه

 

پیاده کردن تکنیک‌هایی که در این بخش بررسی می‌کنیم، باعث سقوط رتبه شما در گوگل می‌شود و باید از انجام آن‌ها خودداری کنید. ما صرفا این نکات را بررسی می‌کنیم تا عملکردهای مثبت و منفی سئو خود را بهتر بشناسید و بدانید چرا نمودار رشد شما متوقف شده است.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

 

. Keyword Stuffing

Keyword Stuffing راهی برای بالا بردن رتبه صفحه با استفاده از پرکردن همه کلمات کلیدی در محتوا است. محتوا نویس در این شرایط صرفا کلمات کلیدی انتخابی را در متن می‌گنجاند. اهمیتی به خوانا بودن متن نمی‌دهد. هیچ مخاطبی نمی‌تواند این نوع محتوا را بخواند. پس گوگل هم آن را تائید نمی‌کند. گوگل به طور کلی طرفدار ارتباط و تعامل با کاربر است. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط یا تعداد زیادی از کلمات کلیدی، احتمال جریمه شدن را افزایش می‌دهد.

 به طور کلی محتوای بد و نامناسب

 

محتوای بد ارزشی برای بازدیدکنندگان ندارد و فقط سابقه‌ی سئو وب‌سایت شما را خراب می‌کند. منظور از محتوای بد، محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر است. در گذشته گوگل نمی‌توانست این مورد را تشخیص دهد، اما در حال حاضر الگوریتم آن به راحتی محتوای بی‌کیفیت و کپی شده را تشخیص می‌دهد و بر اساس همین فاکتور رتبه‌ی صفحه شما را کاهش خواهد داد.

. Comment Spam

اگر وبلاگی دارید که آپشن نظرات آن فعال است، قطعا با کامنت اسپم‌ها درگیر شده‌اید. معمولا این کامنت‌ها با لینک‌های اسپم و به صورت خودکار ایجاد می‌شوند. این مدل کامنت حتی به چشم گوگل هم نمی‌آید، پس اصلا منطقی نیست که از چنین روشی استفاده کنید. به جای این روش از سئو کلاه سیاه، سعی کنید نظرات واقعی از کاربران حقیقی دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مقاله سئو شده چیست؟

 Cloaking

 Cloaking یک تاکتیک زیرکانه SEO کلاه سیاه است. با این روش به کاربر محتوایی نمایش داده می‌شود که موتور جستجو آن را با توضیحات و ویژگی‌های متفاوتی تشخیص داده و تائید کرده است. مثلا ممکن است مخاطب تصویری را مشاهده کند که در پشت پرده‌ی آن تعداد زیادی کد مخفی وجود داشته باشد. شاید از کلمات کلیدی استفاده شود که هیچ ارتباط واضحی با تصویر ندارند اما گوگل بی‌ربط بودن آن‌ها را نمی‌تواند تشخیص دهد. این بدترین روش دریافت ترافیک است، پس اصلا زمان خودتان را برای انجام این کار صرف نکنید.

  Redirecting

منظور از ریدایرکتینگ، ریدایرکت‌های معمولی 301 نیست. وقتی از Redirecting در سئو کلاه سیاه حرف می‌زنیم، در واقع به بخشی اشاره می‌کنیم که موتور جستجو یک مجموعه از محتوا را می‌بیند و شما ناگهانی کاربران را به صفحه کاملا متفاوتی هدایت می‌کنید. در اغلب موارد هم این صفحه هیچ ربطی به موضوع سرچ کاربران شما ندارد و عملا شما وقت مخاطب را تلف کرده‌اید. پس طبیعی است که گوگل اعتبار و ارزش صفحه شما را کاهش دهد.

بیشتر بدانید: ریدایرکت چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

الاینر پلاستیک شفافی می باشد در عصر ارتودنسی مدرن ، جایگزین براکت های فلزی و سیم ارتودنسی شده و مسیر جدیدی را در دنیای ارتودنسی برای زیبا جویانی که علاقه به استفاده از براکت های فلزی یا سرامیکی ندارند باز کرده است پلاک شفاف پلاستیکی بی رنگ که شباهتی به قالب های دندانی دارند که اصولا به صورت سری چند عددی برای مراجعه کننده طراحی و ساخته میشود ، در این مقاله به صفر تا صد چگونگی طراحی و ساخت الاینر دندان میپردازیم .

در قدم اول پاسخ این سوال را خواهیم داد این روش ارتودنسی مناسب چه کسانی است ؟ در پاسخ به این سوال باید خدمتتان عرض کنیم اکثر افرادی که دارای نامرتبی دندانی هستند می توانند به جای استفاده از سیم و براکت های فلزی از این پلاک های شفاف استفاده کنند.

بیشتر بدانید : اصطلاحات ارتودنسی

 

سیم ارتودنسی (آرچ وایر)

این مورد یکی از رایج‌ترین اصطلاحات ارتودنسی است که بیشتر کار را انجام می‌دهد. این سیم است که براکت‌ها و باندها را به هم متصل می‌کند و باعث اعمال فشار روی دندان‌ها می‌شود و آن‌ها را تراز می‌کند. برخی از سیم‌های قوسی برای تراز کردن دندان‌ها انعطاف‌پذیر هستند، در حالی که برخی دیگر برای شکل‌دادن به دندان‌ها سفت‌تر هستند.

باندینگ غیرمستقیم

باندینگ غیرمستقیم سریعترین راه برای نصب براکت است. به این صورت که، یک قالب از دندان‌های بیمار گرفته می‌شود و براکت‌ها روی یک مدل گچی قرار می‌گیرند، سپس مدل را برداشته و به یکباره به دهان بیمار منتقل می‌کنند. مزیت این روش این است که بیمار درد کمتری را تحمل می‌کند و زمان کمتری لازم است که روی صندلی بنشیند و دهانش را باز نگه‌دارد.

“اما در نظر داشته باشید که با این روش ممکن است طول درمان افزایش یابد و دفعات بیشتری برای مراجعه به متخصص لازم شود.”

گسترش‌دهنده کام

یکی دیگر از اصطلاحات ارتودنسی که ممکن است به گوشتان بخورد، گشترش‌دهنده کام است. گسترش‌دهنده‌های کام بیشتر در کودکان در حال رشدی که فک بالای باریک و دندان‌های شلوغ استفاده می‌شود. با افزایش دور کام، محیط قوس افزایش می‌یابد و فضای بیشتری برای دندان‌ها فراهم می‌شود؛ در نتیجه می‌توان عرض لبخند را افزایش داد. این مورد از ابزارهای ارتودنسی به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و در سقف دهان، نزدیک دندان‌های عقبی نصب می‌شوند.

الاستیک

در حین اینکه بریس‌ها در حرکت دندان‌ها کارآمد هستند، اما گاهی اوقات برای بستن فضاها یا رفع مشکلات بایت نیاز به یک نیروی کمکی دارند. نوارهای الاستیک کش‌هایی هستند که به براکت‌های بریس‌ها متصل می‌شوند. آن‌ها از یک فک به فک دیگر یا بین دندان‌های جلو و عقب در همان فک متصل می‌شوند. کاربرد این ابزار در حرکت دادن تکی یا گروهی از دندان‌ها و اعمال فشار به آن‌ها در جهتی خاص کاربرد دارد.

دستگاه ارتودنسی ثابت

از دیگر اصطلاحات ارتودنسی که بسیار هم رایج است، می‌توان دستگاه ارتودنسی ثابت را نام برد. دستگاه ثابت را می‌توان به تمام وسایلی که در دهان تا پایان دوره درمان قرار دارند، مانند نوارها و براکت‌هایی که با چسب دندانی به دندان‌ها متصل شده و با سیم نازکی متصل می‌شوند، در نظر گرفت. دستگاه‌های ثابت بسته به میزان پیچیدگی درمان موردنیاز به طور متوسط ​​بین 18 ماه تا دو سال در دهان باقی می‌مانند.

دستگاه ارتودنسی متحرک

 برخلاف دستگاه‌های ارتودنسی ثابت، این نوع دستگاه‌ها در طول درمان قابل‌جابه‌جایی بوده و بیمار در هنگام غذا خوردن یا ورزش کردن می‌تواند آن‌ها را خارج کند. به این دستگاه‌های ارتودنسی متحرک الاینر شفاف گفته می‌شود که به دلیل نامرئی بودن دوره درمان بسیار راحت‌تری را برای بیمار رقم می‌زنند.



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

9 تکنیک حرفه‌ای سئو کلاه سفید

 

دانستن اینکه چه تکنیک‌هایی برای سئو وب‌سایت جواب می‌دهند و چطور از آن‌ها استفاده کنیم که نتیجه‌بخش باشند، نیاز اصلی هر کسب و کار دیجیتالی است.

1. تولید محتوای با کیفیت اولویت اول باشد.

 

محتوا فرمانروای سئو است. هیچ بخشی قوی‌تر از محتوای با کیفیتت ظاهر نمی‌شود و مخاطب را پاگیر نمی‌کند. تاریخچه سئو ثابت کرده است، اهمیت وجود محتوای با کیفیت هر روز بیشتر از دیروز می‌شود. نوشتن یک محتوای خوب و مرتبط کار ساده‌ای نیست، چون گوگل محتوای سایت شما را بر اساس طیف وسیعی از سیگنال‌های مختلف ارزیابی می‌کند. مهمترین سیگنال‌های گوگل عبارتند از:
• طول محتوا
• موضوع محتوا
• چگالی کلمات کلیدی
• لینک‌ها
• عمر یا سن محتوا

بهترین نوع محتوا از نظر الگوریتم White hat SEO ، محتوایی است که طول مفید، موضوع و مطلب مرتبط و همچنین منبع معتبری داشته باشد. اگر می‌خواهید خیلی سریع محتوایی که نوشتید را تجزیه و تحلیل کنید. از ابزار Surfer استفاده کنید.


بیشتر بدانید: اصطلاحات تخصصی سئو


2. برطرف کردن نیاز کاربر

 

گوگل وسواس زیادی روی مطابقت محتوا با نیاز کاربران دارد. اصطلاح ” User intent” یا نیت کاربر، ماموریت اصلی گوگل است. سئو کلاه سفید روی این ماموریت تاکید زیادی دارد. آپدیت‌هایی که کاربران موقع سرچ کردن خود انجام می‌دهند، تاثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل دارد. پس فقط با در نظر گرفتن اینکه مخاطب یا کاربر با چه دلیلی و با چه کلمات و عباراتی محتوای شما را سرچ می‌کند، می‌توانید ترافیک زیادی را دریافت کنید.

هر کاری که انجام می‌دهید، از تولید محتوا گرفته تا طراحی سایت و آپلود تصاویر، باید بر اساس سلیقه و هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجو به شما دسترسی پیدا می‌کنند.”

3. روی موبایل بیشتر متمرکز شوید

 

اگر تا الآن وب‌سایت خود را برای تطابق با مرورگرهای موبایل آپدیت نکرده‌اید، خیلی از مسیر رشد فاصله دارید. گوگل در سال 2016 برای اولین بار و به صورت علنی اعلام کرد که توجه ویژه‌ای به سرچ‌های موبایل دارد. گوگل از تگ سازگار با موبایل رونمایی کرد و نشان داد که دیگر امکان خواندن محتواها روی موبایل برای کاربران فراهم است. اگر وب‌سایت شما از این غافله جا مانده، نگران نباشید. ایجاد یک وب‌سایت سازگار با موبایل کار خیلی سختی نیست.

گوگل برنامه آموزشی سازگار با موبایل خود را منتشر کرده که می‌توانید با کمک آن بررسی کنید وب‌سایت شما جریمه نشده باشد و بفهمید در کدام قسمت باید تغییرات ایجاد کنید. شاید بگویید طراحی سایت چه ارتباطی با سئو کلاه سفید دارد؟ در واقع این تکنیک یک روش جانبی برای این است که مطمئن شویم وب‌سایت ما با استانداردهای گوگل و الگوریتم اصلی آن مطابقت دارد. از این بابت باید آن را جدی بگیریم.

4. قرارگیری در لیست بیزنس محلی

 

گوگل بارها الگوریتم سرچ محلی خود را آپدیت کرده است تا کاربران خیلی سریعتر به هدف سرچ خود دست پیدا کنند. وقتی کاربران به دنبال خدماتی مانند سرویس‌های خانگی، رستوران‌ها یا مراکز تفریحی هستند، دوست ندارند با نتایجی روبرو شوند که کیلومترها دورتر از موقعیت فعلی آن‌ها است. به عنوان مثال آمار جهانی یک سال گذشته نشان داده که 82 درصد از خریداران گوشی‌های هوشمند، موقع سرچ گزینه‌ی “near me” را انتخاب کرده‌اند.
زمانی که در لیست سرچ‌های محلی قرار می‌گیرید، فرصت‌های تجاری بیشتری کسب می‌کنید. این مورد موفقیت را دست یافتنی‌تر می‌کند.

شما بزرگترین ماهی یک استخر کوچک هستید، پس مخاطب شما را سریعتر صید می‌کند.”


پیشنهاد مطالعه: روش‌های بهبود سئو محلی (Local SEO)


5. تجربه کاربری (UX) اولویت شما باشد.

 

یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید که باعث شده است تا ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت‌ها جذب شود، برآورده کردن خواسته‌های کاربر و ارتقا UX است. یادتان باشد که سیگنال‌های گوگل به سرعت سایت‌هایی که تجربیات بد کاربری دارند را از رده خارج می‌کنند. لازم نیست حتما متخصص سئو باشید تا درک کنید که اگر کاربر فورا یک سایت را ترک کند، یعنی نتیجه دلخواه را دریافت نکرده ، پس برای گوگل هم ارزشمند نخواهد بود.

6. بهترین کلمات و عبارات کلیدی را پیدا کنید

 

اگر صحبت‌های یک کارشناس سئو در سال 2009 را با یک کارشناس در سال 2022 در مورد کلمات کلیدی مقایسه کنید، تفاوت بسیار می‌بینید. در واقع در این سال‌ها معنای استفاده صحیح از کلمات کلیدی تغییر کرده است. تکنیک‌های تحقیق در مورد کلمه کلیدی که ما امروزه استفاده می‌کنیم بسیار متفاوت است. کلمات کلیدی زمانی به عنوان ابزار اصلی برای جلب توجه الگوریتم‌های اولیه گوگل بودند.

در گذشته یک مجموعه از کلمات کلیدی انتخاب می‌شد و در هر بخشی از محتوا که ممکن بود، گنجانده می‌شدند. اما روند کار امروز اینطور نیست. گوگل دیگر کلمات کلیدی ساده را نمی‌پسندد. در عوض مجموعه‌ای کامل از سیگنال‌ها را در اطراف عبارات خاص تعبیه می‌کند تا ارزش و اعتبار محتوا را برای کاربر به درستی مشخص کند.

7. روی بازاریابی محتوا تمرکز کنید

 

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل، بازاریابی محتوا است. سعی کنید به اعتبار، طول عمر و اقتدار محتوای خود اضافه کنید. این استراتژی سئو کلاه سفید، راهکار خوبی برای وبلاگ‌نویسان است و یکی از ترفندهایی است که اغلب افراد مبتدی در حوزه سئو از آن غافل می‌شوند.

شما با این تکنیک قطعات پازل محتوا را کنار هم قرار می‌دهید و محیطی دلنشین برای مخاطب به وجود می‌آورید. محتوای شما جذاب می‌شود و کاربر به مشتری بالقوه وب‌سایت و خدمات شما تبدیل خواهد شد. برای این کار از طریق سوشال مدیا، لینک دادن صفحات دیگر به محتوای شما، انتشار در سایت‌های معتبر یا تحویل مستقیم محتوا با ایمیل به کاربر امکان پذیر است.

8. از Schema Markup استفاده کنید

 

گوگل الگوریتم بسیار قدرتمندی دارد که به عوامل زیادی متکی است. اما یادتان باشد که هر سیستمی خطا هم دارد. یعنی مثل هر کد دیگری ممکن است در درک بعضی اطلاعات خاص و یا حتی محتواهای عادی و واضح هم دچار مشکل شود. نحوه ارائه محتوا بسیار مهم است. Schema Markup روشی برای ساختاردهی داده‌ها در وب‌سایت شما است. با این روش گوگل سرنخ‌های بیشتری در مورد اینکه چه اطلاعاتی ارائه می‌شود و چرا این اطلاعات باید منتشر شوند پیدا می‌کند. این روش فراتر از متا تگ‌های ساده و تگ‌های عنوان است. به عنوان مثال Schema به شما کمک می‌کند تا به Google بگویید پستی که آپلود کردید، در مورد جزئیات دستور پخت یک غذای خاص است و کاربران سریعتر آن را شناسایی کنند.

9. کیفیت لینک‌سازی را ارتقا دهید

 

لینک‌سازی یکی از شکننده‌ترین و حساس‌ترین فرآیندها در جعبه ابزار SEO کلاه سفید است. تا به حال بارها از اهمیت لینک‌ها گفته‌ایم و می‌دانیم که اگر یک وب‌سایت لینک مناسب نداشته باشد هیچ ارزشی برای گوگل ندارد. متاسفانه همین تاکید باعث شده است برخی از کارشناسان ناشی سئو، در امر لینک‌سازی افراط کنند و اصطلاحا از آن ور بوم بیوفتند.
تعهد به دریافت لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های واقعی و مرتبط با سایت شما است که لینک‌سازی را در پکیج تکنیک‌ها سئو کلاه سفید قرار می‌دهد.”
لینک‌های مناسب، روند رشد صفحه شما را تسریع می‌کنند. بیشتر این لینک‌ها از محتواها یا منابعی که برای سایت‌های دیگر را مخاطبان آن‌ها ایجاد می‌کنید به سمت وب‌سایت شما می‌آیند.

سئو کلاه سفید تضمین رشد آینده‌ی وب‌سایت شما است

مهمترین دلیلی که برای استفاده از SEO کلاه‌سفید وجود دارد، این است که تنها استراتژی ایمن برای آینده‌ی وب‌سایت ما است و روند کار را کند نمی‌کند. متاسفانه بقیه تکنیک‌های کلاه سیاه فقط و فقط باعث عقبگرد تلاش‌های شما در بلند مدت می‌شوند و هیچ اطمینانی وجود ندارد که گوگل از تخلفات آن‌ها چشم‌پوشی می‌کند یا نه. ما در تیم امین محتوا با ارائه تمامی خدمات سئو کلاه سفید به طور حرفه‌ای در کنار شما خواهیم بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چرا SEO کلاه سفید اهمیت دارد؟

 

ما دو نوع تکنیک سئو داریم که با کمک آن‌ها می‌توانیم رتبه‌ی صفحات وب‌سایت خودمان را تغییر دهیم. این دو تکنیک همانطور که گفتیم عبارتند از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید. در گذشته تکنیک‌های کلاه سیاه منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شدند. یعنی اگر دانش و مهارت کافی برای استفاده از این تکنیک‌ها داشتید، خیلی سریع رتبه‌ی شما ارتقا پیدا می‌کرد. سئو کلاه سفید اما سرعت رشد کمتری داشت و استانداردهای مخفی زیادی برای افزایش سرعت این نوع سئو در نظر گرفته شده بود. اخیرا موجی از فناوری و آپدیت در موتورهای جستجو ایجاد شده که شفافیت عملکرد و الگوریتم آن‌ها را بیشتر کرده است. به همین دلیل بهینه‌سازی به روش کلاه سفید خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. تقریبا واضح است که موتورهای جستجو به دنبال چیزی هستند و کدام استراتژی‌ها مطابق با استانداردهای سئو است.

 

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ما را به استفاده از استراتژی‌های بهینه‌سازی کلاه سفید تشویق می‌کنند. اما یادتان باشد که پیروی از قوانین تنها لازمه‌ی رشد وب‌سایت شما نیست. داشتن تداوم و استراتژی انعطاف‌پذیر برگ برنده‌ی سئو وب‌سایت شما است.

نکات و تکنیک‌هایی در سئو کلاه سفید وجود دارد ک برای برخی وب‌سایت‌ها موثرتر و برای برخی اثرگذاری کمتری دارند. ما در ادامه به بررسی 4 استراتژی و تکنیک SEO کلاه سفید می‌پردازیم که رشد صفحات شما را تضمین می‌کنند.

4 تکنیک حرفه‌ای سئو کلاه سفید

 

دانستن اینکه چه تکنیک‌هایی برای سئو وب‌سایت جواب می‌دهند و چطور از آن‌ها استفاده کنیم که نتیجه‌بخش باشند، نیاز اصلی هر کسب و کار دیجیتالی است.

1. تولید محتوای با کیفیت اولویت اول باشد.

 

محتوا فرمانروای سئو است. هیچ بخشی قوی‌تر از محتوای با کیفیتت ظاهر نمی‌شود و مخاطب را پاگیر نمی‌کند. تاریخچه سئو ثابت کرده است، اهمیت وجود محتوای با کیفیت هر روز بیشتر از دیروز می‌شود. نوشتن یک محتوای خوب و مرتبط کار ساده‌ای نیست، چون گوگل محتوای سایت شما را بر اساس طیف وسیعی از سیگنال‌های مختلف ارزیابی می‌کند. مهمترین سیگنال‌های گوگل عبارتند از:
• طول محتوا
• موضوع محتوا
• چگالی کلمات کلیدی
• لینک‌ها
• عمر یا سن محتوا

بهترین نوع محتوا از نظر الگوریتم White hat SEO ، محتوایی است که طول مفید، موضوع و مطلب مرتبط و همچنین منبع معتبری داشته باشد. اگر می‌خواهید خیلی سریع محتوایی که نوشتید را تجزیه و تحلیل کنید. از ابزار Surfer استفاده کنید.


بیشتر بدانید: اصطلاحات تخصصی سئو


2. برطرف کردن نیاز کاربر

 

گوگل وسواس زیادی روی مطابقت محتوا با نیاز کاربران دارد. اصطلاح ” User intent” یا نیت کاربر، ماموریت اصلی گوگل است. سئو کلاه سفید روی این ماموریت تاکید زیادی دارد. آپدیت‌هایی که کاربران موقع سرچ کردن خود انجام می‌دهند، تاثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل دارد. پس فقط با در نظر گرفتن اینکه مخاطب یا کاربر با چه دلیلی و با چه کلمات و عباراتی محتوای شما را سرچ می‌کند، می‌توانید ترافیک زیادی را دریافت کنید.

” هر کاری که انجام می‌دهید، از تولید محتوا گرفته تا طراحی سایت و آپلود تصاویر، باید بر اساس سلیقه و هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجو به شما دسترسی پیدا می‌کنند.”

3. روی موبایل بیشتر متمرکز شوید

 

اگر تا الآن وب‌سایت خود را برای تطابق با مرورگرهای موبایل آپدیت نکرده‌اید، خیلی از مسیر رشد فاصله دارید. گوگل در سال 2016 برای اولین بار و به صورت علنی اعلام کرد که توجه ویژه‌ای به سرچ‌های موبایل دارد. گوگل از تگ سازگار با موبایل رونمایی کرد و نشان داد که دیگر امکان خواندن محتواها روی موبایل برای کاربران فراهم است. اگر وب‌سایت شما از این غافله جا مانده، نگران نباشید. ایجاد یک وب‌سایت سازگار با موبایل کار خیلی سختی نیست.

گوگل برنامه آموزشی سازگار با موبایل خود را منتشر کرده که می‌توانید با کمک آن بررسی کنید وب‌سایت شما جریمه نشده باشد و بفهمید در کدام قسمت باید تغییرات ایجاد کنید. شاید بگویید طراحی سایت چه ارتباطی با سئو کلاه سفید دارد؟ در واقع این تکنیک یک روش جانبی برای این است که مطمئن شویم وب‌سایت ما با استانداردهای گوگل و الگوریتم اصلی آن مطابقت دارد. از این بابت باید آن را جدی بگیریم.

4. قرارگیری در لیست بیزنس محلی

 

گوگل بارها الگوریتم سرچ محلی خود را آپدیت کرده است تا کاربران خیلی سریعتر به هدف سرچ خود دست پیدا کنند. وقتی کاربران به دنبال خدماتی مانند سرویس‌های خانگی، رستوران‌ها یا مراکز تفریحی هستند، دوست ندارند با نتایجی روبرو شوند که کیلومترها دورتر از موقعیت فعلی آن‌ها است. به عنوان مثال آمار جهانی یک سال گذشته نشان داده که 82 درصد از خریداران گوشی‌های هوشمند، موقع سرچ گزینه‌ی “near me” را انتخاب کرده‌اند.
زمانی که در لیست سرچ‌های محلی قرار می‌گیرید، فرصت‌های تجاری بیشتری کسب می‌کنید. این مورد موفقیت را دست یافتنی‌تر می‌کند.

” شما بزرگترین ماهی یک استخر کوچک هستید، پس مخاطب شما را سریعتر صید می‌کند.”


پیشنهاد مطالعه: روش‌های بهبود سئو محلی (Local SEO)


 



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو کلاه سفید چیست؟| معرفی تکنیک‌های موثر white hat seo

 

سال 2022، سال پر تلاطمی برای سئو بوده است. خیلی از آپدیت‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در مدت زمان کوتاهی اعمال شدند و صاحبان وب‌سایت‌ها را دچار چالش کردند. درست زمانی که همه با این چالش‌ها سر و کله می‌زدند، کسانی که از سئو کلاه سفید برای رشد صفحات خود استفاده کرده بودند، آرامش خاطر بیشتری داشتند و بدون استرس تغییرات ایجاد شده را روی وب‌سایت اعمال می‌کردند. هدف تیم امین محتوا ایجاد امنیت ذهنی و کاری برای کاربران و سئو آموزان است. پس طبیعی است که بخواهیم در مورد SEO کلاه سفید و تکنیک‌های کاربردی و مفید آن صحبت کنیم.

سئو کلاه سفید چیست؟

 

White hat SEO (سئو کلاه سفید) اصطلاحی است که در مورد تکنیک‌های استاندارد قانونی و مورد پسند موتورهای جستجو گفته می‌شود. اگر اقدامات شما الگوریتم رتبه‌بندی موتورهای جستجو را فریب ندهند، سیستم رتبه‌بندی را تضعیف نکند و یا اینکه اپراتورها را گیج نکند، احتمالا در دسته اقدامات بهینه‌سازی کلاه سفید قرار می‌گیرند.
شاید جالب باشد که بدانید در گذشته خیلی کم از این نوع سئو استقبال می‌شد و اغلب افراد ترفندهایی برای دور زدن و سریع رشد کردن صفحات خود را به کار می‌برند. اما چه چیزی در آپدیت‌های جدید تغییر کرده است که تا این اندازه صاحبان سایت و کارشناسان را به تکاپو انداخته است؟

مقایسه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

 

اصطلاح کلاه سیاه را با اقتباس از فیلم‌ها و رمان‌های جاسوسی انتخاب کرده‌اند. اصولا شخص کلاه سیاه فردی است که نیت مخربی دارد و با طمع زیادی می‌خواهد دنیا را تسخیر کند. شاید بگویید این تعریف برای سئو کمی افراطی است اما واقعیت این است که تشابه معنای زیادی در این تعریف وجود دارد.

سئو کلاه سیاه، شامل تمامی تکنیک‌هایی است که افراد برای دور زدن الگوریتم‌های گوگل و حتی هک کردن سایت رقیب آن‌ها را به کار می‌برند. این افراد از ابزارها و ترفندهایی مثل Keyword stuffing یا مزرعه لینک برای افزایش سریع رتبه سایت استفاده می‌کنند. تکنیک‌های کلاه سیاه در حال حاضر خیلی زود توسط انواع مختلفی از الگوریتم‌های گوگل شناسایی می‌شوند و اصولا سایت‌هایی که از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند، افت رتبه پیدا می‌کنند.

یعنی اگر بخواهیم خیلی صادقانه در این مورد صحبت کنیم، باید بگوییم که حتی ممکن است سایت به طور کلی از صفحه رقابت SERP حذف شود و درگیر انواع مختلفی از پنالتی شود. قبلا به طور مفصل در مورد پنالتی‌های گوگل صحبت کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها می‌توانید مقاله “پنالتی گوگل چیست؟” را مطالعه کنید.

نقطه مقابل سئو کلاه سفید، همانطور که در ابتدا هم گفتیم، سئو کلاه سفید است. در واقع این نوع سئو باعث می‌شود شما یک سایت با ارزش بالا داشته باشید و به طور متمرکز روی نیازهای بازدیدکنندگان و مخاطبان خود سرمایه‌گذاری کنید. این تکنیک‌ها بر اساس تحلیل‌های درست و دقیق از عملکرد رقبا و الگوریتم‌های گوگل تعیین و اجرا می‌شوند. تمرکز اصلی سایت در این شرایط، فقط و فقط مفید بودن محتوا و محصول برای مخاطب است.

حالا تصور کنید شما محتواهای ارزشمند و درست به مخاطب ارائه داده‌اید. قطعا مخاطب هم برای زحمت و توجه شما ارزش قائل می‌شود و زمان بیشتری را صرف بررسی صفحات و مطالب سایت شما می‌کند. همین مورد باعث می‌شود نرخ پرش سایت کاهش پیدا کند و بتوانید با قدرت بیشتری در رقابت نتایج جستجوی گوگل بدرخشید.

از همه چیز مهمتر، نرخ کلیک و افزایش ارگانیک ترافیک سایت است. زمانی که شما به درستی رتبه‌بندی سایت با کلمات کلیدی را انجام دهید، می‌توانید به راحتی هم ارتباط موثری با مخاطب برقرار کنید و محصول و خدمات خود را به فروش برسانید.

” لینک‌سازی کلاه سفید، پروسه‌ی طولانی‌تری نسبت به ورژن کلاه‌سیاه دارد. به همین دلیل هم بسیاری از افراد به دنبال میانبر زدن هستند. ولی یادتان باشد نمی‌شود در سئو، ره صد ساله را یک شبه طی کرد. اثرات مخرب تکنیک‌های زودبازده سئو، خیلی بیشتر از منافع و سود آن‌ها است.”

 



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله قصد داریم به معرفی ارتودنسی نیم فک دندان پرداخته و شما را بیشتر با آن آشنا سازیم. همانطور که می دانید امروزه ارتودنسی دندان در کنار دیگر روش های درمانی مانند ایمپلنت، لمینت، از جمله درمان های معروف دندانپزشکی جهت تشخیص و درمان ناهنجاری های دندان و اجزای مرتبط با آن می باشد. در واقع ارتودنسی الاینر یکی از چندین شاخه‌ تخصصی در رشته دندانپزشکی است که به طور اختصاصی با تشخیص و درمان ناهم ردیفی دندان‌ ها و بی ‌نظمی اجزای ناحیه فک سروکار دارد. ارتودنسی نیم فک یکی از مدل های ارتودنسی دندان می باشد که جهت درمان یک فک بکار برده می شود. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

بیشتر بدانید: اصطلاحات ارتودنسی

انواع ارتودنسی نامرئی

انواع مختلفی از ارتودنسی نامرئی وجود دارد. بسته به عواملی مانند نوع مشکلی که باید درمان شود، متخصص ارتودنسی بهترین روش را توصیه می‌کند. بنابراین برای اینکه بفهمید کدام نوع ارتودنسی زیبایی برای نیازهای شما مناسب‌تر است، بهتر است با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. انواع مختلف این نوع ارتودنسی موجود را می‌توان به دو گروه ارتودنسی ثابت نامرئی و ارتودنسی متحرک نامرئی تقسیم کرد.

ارتودنسی ثابت نامرئی: در بین دستگاه‌های ثابت، رایج ترین انواع آن عبارتند از: براکت سرامیکی، براکت نامرئی و بریس لینگوال یا پشت دندانی (که براکت‌ها در پشت دندان‌ها قرار دارند) .

ارتودنسی متحرک نامرئی: الاینرهای شفاف جایگزین کاربردی‌تری برای دستگاه‌های ارتودنسی ثابت هستند و علاوه بر قابل جابجایی بودن، مزایای بی شماری را نیز دارا هستند.

ارتودنسی ثابت نامرئی با براکت‌ نامرئی

براکت نامرئی علیرغم بودن در دسته دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی، شبیه به براکت فلزی سنتی است؛ با این تفاوت که براکت نامرئی از سرامیک یا پلاستیک شفاف ساخته شده است. رنگ‌های آن شبیه مینای طبیعی دندان و شفاف بوده و تقریبا نامرئی هستند. این براکت‌ها به سختی قابل‌دیدن از فاصله بسیار نزدیک هستند. حتی با وجود اینکه این دستگاه‌ها در روش ارتودنسی ثابت و نامرئی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند دستگاه‌های فلزی سنتی نیاز به پیگیری های مکرر با مراجعه ماهانه به دندانپزشک برای تنظیم قوس دارند.

ارتودنسی ثابت نامرئی با براکت لینگوال یا پشت دندانی

بریس‌های لینگوال تنها نوع بریس‌های فلزی نامرئی هستند. آن‌ها را می‌توان در دسته دستگاه‌های این مدل از ارتودنسی طبقه‌بندی کرد، زیرا در پشت دندان قرار می‌گیرند و از بیرون نامحسوس (نامرئی) هستند.

“این نوع دستگاه نیز برای تنظیم نیاز به پیگیری ماهانه حضوری با متخصص ارتودنسی دارد.”

ارتودنسی متحرک نامرئی با الاینرهای شفاف

انقلاب واقعی در این ارتودنسی بیش از 20 سال پیش با الاینرهای شفاف رخ داد. الاینر یک دستگاه متحرک متشکل از دو آتل شفاف است که کاملا با دندان‌های بیمار سازگار و متناسب است. این الاینرها برای حرکت تدریجی دندان‌ها تا زمان قرارگیری آن‌ها به نحوه درست، فشار وارد می‌کنند.

به لطف این الاینرهای شفاف، بیمار می‌تواند با مسواک زدن دندان‌های خود، بدون اینکه دستگاه از دسترسی به هیچ ناحیه‌ای جلوگیری کند، بهداشت دهان و دندان بهتری داشته باشد.

“الاینرهای شفاف بسیار بادوام هستند و بسیار بعید است که بشکنند مگر اینکه به درستی از آن‌ها مراقبت نشود.”



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چگونه وب‌سایت‌های دیگر را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنیم؟

پس از فعال کردن سرچ کنسول و اتصال اولین وب‌سایت خود، می‌توانید آدرس‌های دیگری را برای ردیابی اضافه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که به سمت چپ بالا بروید و روی URL سایت خود کلیک کنید و سپس در بخش اضافه کردن سایت، سایتی را که تمایل دارید اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست

تفاوت بین Google Search Console و Google Analytics

 

به ظاهر ممکن است به نظر برسد که این دو ابزار اطلاعات یکسانی را ارائه می‌دهند، اما اینطور نیست:

گوگل آنالیتیکس، کاربران شما را به تفصیل تجزیه و تحلیل می‌کند، یعنی آنچه را که پس از ورود کاربر به سایت اتفاق می افتد، بررسی می‌کند.

از سوی دیگر، گوگل سرچ کنسول، بیشتر بر روی اتفاقات قبلی، روی بدافزارها، خطاها و کلمات کلیدی تمرکز دارد.

 “به این دلایل، ترکیب این دو ابزار می‌تواند برای تجزیه و تحلیل سایت شما بسیار مفید باشد.”

چه کسی باید از گوگل سرچ کنسول استفاده کند؟

 

ابزار سئوی سرچ کنسول برای هر کسی که وب‌سایت دارد، خواه حرفه‌ای یا غیرمتخصص طراحی شده است. به طور خاص، گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری برای موارد زیر است:

  • دولوپرها؛ برای حل مشکلات نشانه‌گذاری و کد در سایت و تجزیه و تحلیل داده‌های موردعلاقه.
  • متخصصان بازاریابی و کارشناسان سئو؛ این ابزار برای یافتن داده‌های ارزشمند نه تنها در مورد عملکرد وب‌سایت بلکه به طور کلی در مورد استراتژی‌های بازاریابی ضروری است. در این موارد، ادغام این ابزار سئو با سایر ابزارهای ارزشمند گوگل، یعنی Google Analytics، Google Trends و Google Ads بسیار مهم است.
  • مدیران وب‌سایت؛ به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از عملکرد صحیح سایت اطمینان حاصل کرده و هرگونه خطای سرور، بارگذاری و مشکلات امنیتی را رفع کنند.
  • صاحبان مشاغل؛ که برای آن‌ها توصیه می شود از اصول بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو آگاهی داشته باشند.

آیا Google Search Console خود را فعال کرده‌اید؟ اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، همین حالا دست به کار شوید. اگر انجام ندهید افسوس خواهید خورد!

آیا تنها گوگل سرچ کنسول برای تحلیل سئو کافی است؟

 

خیر! در نظر بگیرید که شما برای یک تحلیل خوب سئو باید سیلی از داده‌ها را به طور نامحدود عمیق کنید. اما این مطلب فقط راهنمایی برای شروع شماست. شروع کردن در مسیری درست!

بیشتر بخوانیدرفع ارورهای سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول ابزار قدرتمندی است و نمی‌توان آن را با ابزار دیگری جایگزین کرد و در هر تجزیه و تحلیل، مطالعه این ابزار الزامی است اما برای تحلیل سئوی جامع و درست کافی نیست!”

نتیجه‌گیری

به پایان مقاله گوگل سرچ کنسول رسیدیم و اکنون شما میزان کارایی و اهمیت آن را متوجه شده‌اید. باید بگوییم که اگر بخواهیم ابزاری مفید و موثر برای بهبود نمایه‌سازی سایت شما معرفی کنیم، بدون شک پیشنهاد ما سرچ کنسول است.

با توجه به تمام خوبی‌ها و کارایی‌هایی که در آن وجود دارد، قطعا استفاده از این ابزار ضروری به وقتی که برای آن می‌گذارید می‌ارزد. این ابزار چراغی پرنور در شب برای کسانی است که درگیر سئو هستند.

استفاده از این ابزار سخت نیست و شما به راحتی می‌توانید با کمی تمرین، بررسی گزارش‌ها و انجام تغییرات لازم بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌هایی که پلتفرم به شما ارائه می‌دهد، این کار را انجام دهید. یا می‌توانید انجام این کار را به شخصی متخصص موکول کنید. انتخاب باشماست!

بیشتر بخوانید: متخصص سئو کیست



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

گوگل سرچ کنسول(search console) چیست؟

 

 

هدف از ارائه این مطلب، بررسی صفر تا صد ابزار گوگل سرچ کنسول است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک موتور جستجو، به عنوان مثال گوگل، یک وب‌سایت را کنکاش می‌کند؟ در اینجا، سرچ کنسول پلتفرمی است که داده‌های مربوط به نحوه تفسیر و ارزیابی وب‌سایت ما توسط گوگل را جمع‌آوری کرده و به ما نشان می دهد.

در این راهنما، ما در مورد اینکه Google Search Console چیست یاد خواهیم گرفت، ویژگی‌های آن را بررسی خواهیم کرد، و نحوه پیکربندی و نحوه استفاده از آن را خواهیم دید. فقط قبل از بررسی این بخش توصیه می‌کنیم که حتما مقاله سئو چیست را بررسی کنید تا بتوانید دیدگاه درست و دقیقی نسبت به عملکرد گوگل سرچ کنسول داشته باشید.

تعریف گوگل سرچ کنسول

 

یکی از بهترین ابزارهای سئو موجود، گوگل سرچ کنسول است. با این وجود، بسیار نادیده گرفته می‌شود و خیلی از افراد متوجه کارایی و اهمیت آن نیستند. سرچ کنسول (که قبلا به عنوان ابزار وب مستر شناخته می‌شد) مجموعه‌ای از ابزارهایی است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را سازگار با گوگل نگه دارید. اما کاربردهای آن به این مورد محدود نیست و کارهای زیادی انجام می‌دهد.

Google Search Console کاملا رایگان است و هر وب سایتی، صرف نظر از پلتفرمی که روی آن ساخته شده است، می‌تواند از آن استفاده کند. و برای بهترین استفاده از آن، باید آن را به درستی تنظیم کنید، معنی و کاربرد فاکتورهای موجود در آن را درک کنید و بدانید که چگونه از آن‌ها استفاده کنید.

نه‌تنها می‌تواند به شما در تشخیص مشکلات فنی سئو کمک کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام صفحات محبوب‌ترین هستند. به علاوه با استفاده از آن شما می‌توانید رتبه صفحات خود را ببینید و ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.

سرچ کنسول این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • اطمینان یافتن از اینکه گوگل می‌تواند وب‌سایت شما را پیدا کرده و بخزد.
  • مشاهده اینکه کدام سایت‌ها به وب‌سایت شما لینک دارند.
  • برطرف کردن هرگونه مشکل نمایه‌سازی و درخواست از Google برای ایندکس مجدد محتوای ایندکس نشده یا محتوای به‌روز شده.
  • کسب اطلاعات مهمی در مورد ترافیکی که از جستجوی Google به وب‌سایت شما می‌آید، مانند تعداد دفعات مشاهده سایت در جستجوی Google، میانگین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو، تعداد کلیک‌ها برروی صفحه و ….
  • دریافت هشدارهایی از Google در صورت مواجهه با هرزنامه یا سایر مشکلات در سایت.
  • بررسی و حل مشکلات مربوط به قابلیت استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه.

چگونه گوگل سرچ کنسول را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی رایگان گوگل سرچ کنسول، باید به صفحه رسمی Google Search Console  متصل شوید و روی Start Now کلیک کنید، دکمه ای که به شما امکان می دهد مراحل ورود به اولین وب سایت خود را در کنسول شروع کنید.

پس از آن باید با جیمیل وارد شوید و آدرس وب سایت را وارد کنید. اکنون باید سایت را تأیید کنید و 4 راه برای انجام آن دارید:

  • می توانید یک رشته کد را در وب سایت وارد کنید.
  • می توانید یک فایل HTML را در سایت آپلود کنید.
  • می توانید از طریق Google Analytics اقدام کنید.
  • می توانید از Google Tag Manager استفاده کنید.

چگونه وب‌سایت‌های دیگر را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنیم؟

پس از فعال کردن سرچ کنسول و اتصال اولین وب‌سایت خود، می‌توانید آدرس‌های دیگری را برای ردیابی اضافه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که به سمت چپ بالا بروید و روی URL سایت خود کلیک کنید و سپس در بخش اضافه کردن سایت، سایتی را که تمایل دارید اضافه کنید.

تفاوت بین Google Search Console و Google Analytics

 

به ظاهر ممکن است به نظر برسد که این دو ابزار اطلاعات یکسانی را ارائه می‌دهند، اما اینطور نیست:

گوگل آنالیتیکس، کاربران شما را به تفصیل تجزیه و تحلیل می‌کند، یعنی آنچه را که پس از ورود کاربر به سایت اتفاق می افتد، بررسی می‌کند.

از سوی دیگر، گوگل سرچ کنسول، بیشتر بر روی اتفاقات قبلی، روی بدافزارها، خطاها و کلمات کلیدی تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: سرچ کنسول چیست



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()