نوشته شده توسط : نت ویر

ادامه تحصیل در اتریش

کشور اتریش در بین کشور های پرطرفدار قرار گرفته است از این رو ادامه تحصیل در اتریش یکی از انتخاب های پر طرفدار در بین دانشجویان ایرانی می باشد. ادامه تحصیل در اتریش به دلیل سیستم آموزشی قوی و همچنین هزینه های کم تحصیلی، بسیار رایج و پر طرفدار بوده و هدف بیشتر دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. دانشگاه های کشور اتریش نیز در بین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته اند. علاوه بر این ها این کشور از شرایط اجتماعی و تحصیلی بالایی برخوردار بوده و در این کشور برای دانشجویان بین المللی ارزش زیادی قائل می شوند. در ادامه تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف در اتریش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پروسه پذیرش دادن از طرف یک دانشگاه چطور انجام میشود؟

برای تحصیل در اتریش مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین ۴ هفته تا ۶ هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند. توجه داشته باشید که تغییر رشته تحصیلی فقط با داشتن ۵ سال بدون وقفه برگ معرفی به شهرداری (Meldezettel ) و ۵ سال بدون وقفه بیمه امکان پذیر می باشد.

ادامه تحصیل در اتریش

اتریش به دلایل گوناگونی مقصد بسیاری از دانشجویان برای تحصیل می باشد ، هزینه های دانشگاه های اتریش بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد به طور متوسط هزینه هر ترم تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین الملل بین ۳۸۰ تا ۷۵۰ یورو می باشد ، دانشگاه های اتریش جزء آن دسته از دانشگاه هایی می باشد که بدون مدرک زبان هم میتوان پذیرش دریافت نمود ، اتریش دارای هم دانشگاه های دولتی همانند دانشگاه ملی وین و هم دانشگاه های خصوصی همانند IBS می باشد ، دانشگاه های اتریش در تمامی مقاطع هم به زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی دروس را ارائه می نمایند ، یکی از مهترین شرایط تحصیل در اتریش و اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه های دولتی ایران می باشد چراکه به تازگی دانشگاه های آزاد ایران را قبول ندارد ،بنابراین دانشجویان دانشگاه سراسری می توان شانس خود را برای پذیرش از دانشگاه های اتریش امتحان نمایند .

هزینه تحصیل در اتریش

اتریش مهد موسیقی و معماری در دنیا بوده و دانشجویان فارغ التحصیل مخصوصا در این رشته ها دارای امتیاز بالایی در کل دنیا جهت ادامه تحصیل در اتریش و کار می باشند. و هزینه های تحصیل دانشگاه ها ی معماری و موسیقی در تمامی مقاطع و درتمام رشته ها تک نرخی و تقریبا رایگان می باشد.شهریه هر ترم ۳۸۰ یورو ( نصف شهریه دانشگاه آزاد در مقطع لیسانس و یک چهارم شهریه دانشگاه آزاد در مقطع فوق لیسانس) می باشد، که با شرایط معدلی مختلف بیشتر این مبلغ نیز به دانشجو مسترد می گردد

ادامه تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس

برای ادامه تحصیل در کشور اتریش در مقطع لیسانس و اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش در وهله ی اول شما می بایست مدرک دیپلم خود را به همراه قبولی در کنکور سراسری به همراه داشته باشید.کشور اتریش (Austria) با داشتن دولتی که سعی کرده اقتصاد آلمان را سرلوحه اقتصاد جامع خود و آسایش و رفاه کشورهایی نظیر سوئیس را سرلوحه کار خویش قرار دهد، از طرفی میتواند مقصدی مناسب برای افراد متقاضی ادامه تحصیل در اتریش و اروپا و از طرفی اقامتگاه مناسبی جهت بنا نهادن شرایط ادامه زندگی برای افراد با شرایط متفاوت می باشد.تحصیلات در کشور اتریش هنوز به صورت رایگان ( با هزینه بسیار ناچیز ) صورت میگیرد و این کشور با توجه به جمعیت بسیار کمی که دارا می باشد، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در این کشور را تسهیل نموده است. زبان اصلی کشور اتریش آلمانی است .افراد در مقطع کارشناسی در اتریش می توانند در انواع رشته ها تحصیل نمایند. طول مدت تحصیلات کارشناسی در اتریش ۴ سال است. این مقطع در اتریش شامل ۳۰ واحد می باشد. البته عده ای از افراد در برخی از رشته ها نیز می توانند این دوره را در ۳ سال نیز به پایان برسانند. شما می توانید بدون مدرک زبان نیز در این مقطع تحصیل کرده و یا مدرک زبان را از کالج های اتریش اخذ نمایید.

ویزای تحصیل در اتریش

دانش آموزان از هر کشوری به جز منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا به منظور ورود به اتریش نیاز به ویزا به منظور مطالعه در اتریش دارد. با این حال، اگر شما مایل به ماندن در اتریش برای بیش از شش ماه هستید، شما نیاز به اجازه اقامت دارید. شما باید درخواست خود را برای با الصاق فایل اطلاعات ارسال کنید و برای نتیجه صبر کنید تا قبل از آمدن به اتریش اجازه اقامت شما تایید شود.

ادامه تحصیل در اتریش در مقطع فوق لیسانس

تحصیلات کارشناسی ارشد در اتریش به این صورت امکان پذیر است که افرادی که در کشور خود موفق به اخذ قبولی از دانشگاه های دولتی شده اند می توانند با صلاحدید دانشگاه مورد نظر بدون آزمون و به صورت پیوسته در اتریش ادامه تحصیل دهند.

ادامه تحصیل در اتریش برای مدرک دکتری

طول دوره های دکترای اتریش ۳ تا ۵ سال است. زبان تحصیل در این مقطع آلمانی است بنابراین شما می بایست دوره های زبان آلمانی را در کشور خود و یا در اتریش گذرانده باشید. ادامه تحصیل در مقطع دکترا در اتریش بسیار ارزان می باشد و شهریه های آن به صورتی است که رایگان تلقی می شود. نمره ی زبان شما باید ۵ یا ۶ باشد تا بتوانید موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش شوید. در زمان تحصیل دکترا در کشور اتریش شما اجازه کار در حدود ۲۰ ساعت در هفته را دارید. یکی دیگر از الزامات تحصیل دکترا در کشور اتریش دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر است. این دوره در اتریش همانند کشور های دیگر بیشتر شامل دوره های تحقیقاتی و پروژه ای می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس : تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس، هر سال افراد زیادی حدود ۱۲۰ هزار نفر به دلیل شرایط عالی تحصیل در کشور کانادا از اکثر کشور ها برای ادامه تحصیل در کانادا مجوز تحصیلی کانادا را دریافت می کنند .دانشگاه های کشووجود دانشمندان با استعداد و محققان پرتلاش در کانادا محیطی بی همتا برای کار و تحصیل ایجاد کرده است. ادامه تحصیل در کانادا در امور کامپیوتری و فناوری اطلاعات ، ارتباطات از راه دور ، حمل ونقل شهری ، هوافضا ، میکروالکترونیک ، دستگاه های پزشکی ، نرم افزارهای پیشرفته ، انرژی های برق آبی وهسته ایی ، لیزر ، بیوتکنولوژی ، صنایع غذایی ، ادامه تحصیل در کانادا فرصتی بی نظیر است و بدست آوردن آن در گرو اخذ پذیرش از دانشگاه در رشته مورد علاقه و دریافت ویزا دانشجویی است.ر کانادا از جمله دانشگاههایی است که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی مهاجرت را داردو تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس از مزایای بسیاری برخوردار است. کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و در مقایسه با دیگر کشورها جمعیت کمی دارد و از جمله مهاجرپذیرترین کشورهااست. به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی دراین دانشگاه ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشند.

تحصیل در مدارس کشور کانادا

تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان کشور کانادا در بهترین مدارس خصوصی و دولتی کانادا میسر است و کشور کانادا برای از بین بردن دغدغه خانواده ها در رشد و تربیت دانش آموزان در محیطی بیگانه، شرایط ویژه ای را نظیر محیا کردن خوابگاه های دانشجویی با امکانات پیشرفته، تهیه غذای اسلامی و حلال، فراهم کردن بستر نظارت مستمر اولیای دانش آموز بر روند تحصیلی و زندگی در کانادا و بسیاری دیگر از امکانات را جهت تسهیل و بهبود بخشیدن زندگی در حین ادامه تحصیل در کانادا بوجود آورده است. هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا در دوره دبیرستان و دانشگاه در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزا دلار کانادا است که این هزینه شامل هزینه مدرسه، خوابگاه، غذا، بیمه و …. می باشد.

تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس

افرادی هم بدون دریافت مجوز تحصیلی در این کشور مشغول به تحصیل می شوند که لازم ب ذکر است این دسته از افراد فقط شش ماه می توانند در این کشور تحصیل کنند و از ان پس برای تحصیل باید مجوز تحصیلی را کسب کنید.خیلی ها تصور می کنند که مجوز تحصیلی همان ویزای تحصیلی است در صورتی که مجوز تحصیلی اجازه یادامه تحصیل در کانادا با نام استادی پرمیت (Study Permit) می باشد که با ویزای تحصیلی متفاوت می باشدکالج ها در کانادا دو نوع مدرک ارائه می دهند یا مدرکcertificates و یا مدرک دیپلم. تفاوت این مدرک ها در این است که مدرک دیپلم یک سال به طول می انجامد که اگر دیپلم برای کارشناسی صادر شود در حد دیپلم ایران است.جهت اخذ مدرک دیپلم در کانادا و ادامه تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس دانش اموزان باید ۱۲سال تحصیلی را به اجبار بگذرانند تا موفق به اخذ دیپلم شوند. معدل دوره ی دبیرستان فرد جهت اخذ پذیرش دانشجو لازم است.

شرایط تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در کانادا

پس از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در ایران شما می توانید بطور مستقیم وارد دانشگاه های کانادا شوید و تحصیل خود را در دانشگاه های کانادا شروع نمایید البته لازم است بدانید بعد از ورود به ۱۸ سالگی و برای تحصیل در کشور کانادا و کشور های انگلیسی زبان در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری  شما نیاز به مدرک زبان آیلتس ( ILETS)، تافل (TOFEL) یا معادل آن ها نیاز خواهید داشت و این باور نسبت به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان بدون مدرک زبان کاملا اشتباه است.افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا به همراه بورسیه را دارند به این نکته توجه داشته باشند که اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی مستلزم آگاهی از نکات ریز و حساسیست که چنانچه رعایت نگردد پذیرش ناموفق خواهد بود و همچنین بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه باید برای دریافت ویزا از آن کشور اقدام کرد که قطعاً مرحله دریافت ویزا از پذیرش دانشگاه دشوارتر و حساس تر می باشد و باید با دقت و آگاهی کامل نسبت به قوانین روز کشور مذکور اقدام نمایید.

تحصیل در مقطع دکترای کشور کانادا

در تمامی کشورها دوره دکترا دوره ای ۴-۵ ساله است اما بدلیل نظام آموزشی قوی حاکم در کانادا طول دوره دکترا ۲٫۵-۳ سال است. کسانی که چه در کانادا و یا هر کشور دیگری در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره اقدام کنند. مدرک زبان مورد نیاز برای دوره دکترا IELTS 6.5 است.بردن همراه (همسر) و فرزندان زیر ۱۸ سال در این دوره میسر است و فرزندان می توانند به راحتی از سیستم آموزشی پیشرفته کانادا استفاده کرده و به تحصیل بپردازند.

در نظر داشته باشید تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس و فوق لیسانس با نمره آیلتس آکادمیک (Overall Score Band) 6.5 امکانپذیر می باشد اما خبر خوب این است که ادامه تحصیل در کانادا در  مقطع لیسانس و فوق لیسانس با نمره آیلتس آکادمیک (Overall Score Band) 6 که با عنوان پذیرش مشروط یا (Conditional) نیز شناخته می شود امکان پذیر است که در قسمت پایین شرایط و نجوه پذیرش مشروط خدمتتان شرح داده خواهد شد و اما تحصیل در مقطع دکترا در  دانشگاه های کانادا نیازمند آیلتس آکادمیک (Overall Score Band) 7 می باشد جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس بگیرید.

پذیرش مشروط (Conditional)

پذیرش مشروط بدین معنی می باشد در صورتی متقاضی بنا به هر دلیلی موفق به اخذ نمره حداقل ۶٫۵ در مقطع لیسانس و فوق نشود و نمره ۶ داشته باشد می توان برایش پذیرش مشروط تحصیلی در دانشگاه های کانادا گرفت ولی بشرط انکه پس از اخذ پذیرش تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در کانادا و ورود به کانادا دوره زبان پیش نیاز را در دانشگاه بگذراند و برای مقطع دکترا تیز با نمره ۶٫۵ می توان پذیرش تحصیلی دانشگاه را گرفت که متقاضی  برای تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس پس از ورود به کانادا باید دوره پیش نیاز زبان را در دانشگاه بگذراند.جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس بگیرید.

برای ادامه تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس در دانشگاه های کانادا می بایست معدل مدرک دیپلم حداقل۱۴ باشد. البته اگر فرد قصد تحصیل در دانشگاه های ممتاز کشور کانادا در بعضی از رشته های خاص را داشته باشد باید معدل دیپلم وی بالای۱۵ باشد.دانشگاه های کشور کانادا از جمله دانشگاههایی است که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی مهاجرت را دارد. کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و در مقایسه با دیگر کشورها جمعیت کمی دارد و از جمله مهاجرپذیرترین کشورهااست. به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی دراین دانشگاه ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری با توجه به رشته، شهر، ایالت، نوع دانشگاه و… متفاوت است و  تمامی هزینه های متقاضی به دلار کانادا است . لازم به ذکر است که به دانشجویانی که معدل درسی بالایی دارند کمک هزینه تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس تعلق می گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 1447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چاقی یکی از معضلاتی است که بسیاری از مردم جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند. چاقی بیش از حد نه تنها ظاهر ناخوشایندی به افراد می دهد، بلکه باعث بروز بیماری هایی همچون بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲، آپنه خواب (قطع تنفس هنگام خواب)، افزایش فشار خون، افزایش کلسترول خون و یا ترکیبی از این مشکلات می شود. این روزها، روش های جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط وجود دارد که عمل اسلیو معده یکی از بهترین، سریع ترین و بی خطرترین آنهاست.

اسلیو معده

اطلاعات بیشتر در مورد <br>


<PostHitBlock><br>
:: بازدید از این مطلب : 1340
</PostHitBlock>
<PostRateBlock6>
<PostRatePicUrl:/weblog/theme-desiner/01/56/image/30.png>
<PostRatePicSize:20>
<div style=

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

فواید  ارتودنسی دندان  بسیار است و در عین حال این درمان ممکن است عوارضی نیز ممکن است داشته باشد.

در این مقاله به فواید ارتودنسی و همچنین عوارض ارتودنسی می پردازیم.

فواید ارتودنسی

دندان های روی هم افتاده شما بعد از ارتودنسی در موقعیت مطلوب و درست درسر جای اصلی خود داخل فک قرارمی  گیرند.

در نتیجه نیرویی که پس از گاز زدن و جویدن غذا به روی ریشه ها وارد می شود یکسان و متوازن است.

این درحالی است که در دندان های روی هم قرار گرفته و فاصله دار که هنوز ارتودنسی نشده اند پخش نیرو در همه جهات یکسان نیست.

زیرا به بعضی از دندان ها و ریشه آنها  بیش از حد فشار وارد می شود.

همچنین به برخی از دندان ها اصلا نیرویی وارد نمی شود.

همین امر خود باعث ضعیفی و آسیب پذیری دندان ها است.

تمیز کردن دندان ها پس از ارتودنسی آسانتر است

از دیگر فواید ارتودنسی دندان این است که پس از انجام عمل  ارتودنسی  و  خارج کردن کامل دستگاه ارتودنسی از دهان دندان ها در سر جای اصلی خود در فک قرار می گیرند.

همین امر تمیز کردن دندان ها را راحت تر کرده و در نتیجه باعث افزایش طول عمر در دندان ها می شود .

پس از ارتودنسی مشکلات گوارشی برطرف می شود .

در حالت طبیعی در دندان های منظم هر دندان بالا  با  دو دندان پایین در تماس است .

در حالت غیر عادی که دندان ها روی هم افتاده و یا فاصله دار هستند هر  دندان بالا  با دو دندان پایین در تماس نیست.

در نتیجه غذا ها خوب آسیاب نمی شوند و به خوبی با بزاق دهان ترکیب نمی گردنند.

یکی از فواید ارتودنسی این است که می تواند با ایجاد هماهنگی بین دندان های بالا و پایین  عملکرد  آسیا کردن و جویدن را ارتقا ببخشد .

ارتودنسی  می تواند تماس های دندان ها را به وضعیت عادی و مناسب  تبدیل کند.

همچنین نظم دندان ها را به حالت عادی برگرداند.

در نتیجه آن عمل جویدن به درستی صورت گرفته و به تبع مشکلات گوارشی نیز برطرف می شود .

ارتودنسی  می تواند مشکلات عضلانی را در سیستم جونده درمان  کند .

یکی دیگر از فواید ارتودنسی دندان این است که علاوه بر  برطرف کردن مشکلات گوارشی و هضم غذا می تواند مشکلات عضلانی را در سیستم جونده را نیز درمان کند .

اگر شخصی بدلیل کوچک بودن فک مشکلاتی داشته باشد.

یا با داشتن عادات نامناسب و غلط همیشه با دندان های یک سمت غذا بجود.

این فرد در اثر مرور زمان عضلات یک سمت از صورت او بزرگتر از سمت دیگر می شود .

همچنین صورت و چانه او نامتقارن و نا موزون می شود.

به همین دلیل چون صورت همیشه در روابط اجتماعی  مرکز توجه قرار دارد بایستی نسبت به رفع این موضوع اقدام لازم را به عمل آید .

تغییر موقعیت استخوان ها و هماهنگ کردن اجزاء صورت

همچنین فواید ارتودنسی در کودکان در حال رشد نیز بسیار است.

زیرا یکی از فواید ارتودنسی برطرف کردن نا هماهنگی فکی و اسکلتی است.

درمان ارتودنسی این کار را با تغییر موقعیت استخوان فک انجام می دهد .

عوارض ارتودنسی

همانطور که فواید ارتودنسی دندان بسیار است ، این درمان مانند هر درمان دیگری نیز داری عوارضی است.

عوارض جانبی درمان ارتودنسی در ابتدا مربوط می شود به بهداشت شخصی فرد.

اگر شخصی بطور کامل بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت نکند به زودی او دچار پوسیدگی دندان می شود .

زیرا رعایت بهداشت در دندان های ارتودنسی شده به دقت و زمان بیشتری نسبت به قبل از انجام ارتودنسی دارد.

از عوارض جانبی دیگر ی که احتمال دارد در درمان ارتودنسی صورت بگیرد انتخاب نا مناسب پزشک شما است.

درمان ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی (ارتودنتیست) صورت بگیرد.

این درحالی است که بعضی از دندانپزشکان اقدام به درمان ارتودنسی با هزینه پایین تر می کنند .

از دیگر عوارض ارتودنسی این است که اگر درمان ارتودنسی به صورت غیر علمی و به صورت اشتباه انجام شود ممکن است ایجاد عارضه کند .

از دیگر عوارض ارتودنسی می توان به برگشت احتمالی درمان ارتودنسی اشاره کرد.

اگر بیمار دستورات لازم را پس از خارج کردن دستگاه ارتودنسی از دهان رعایت کند.

همچنین پلاک های متحرک نگهدارنده را پس از درمان ارتودنسی ثابت نیز بطور منظم استفاده کند این مشکل هم بطور کامل برطرف می شود .



:: بازدید از این مطلب : 1528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

منبع تغذیه در خانه هوشمند : تا حدود چند دهه ی پیش، تنها کارشناسان تکنولوژی می توانستند خانه هوشمندداشته باشند و نصب تجهیزات لازم در خانه های موجود، هزینه ی بالایی می طلبید. برای این کار، کل سیم کشی ساختمان باید نوسازی می شد و ساختار ساختمان باید تغییر می کرد. امروزه، خرید محصولات هوشمند کاری بی دردسر و برای همگان امکان پذیر است. ورود تامین کنندگان چند ملیتی تجهیزات اینترنت اشیاء، بازار را دگرگون کرد. حالا دیگر مشتریان می توانند تجهیزات هوشمند مورد نظر خود را از یک طیف تنوع گسترده انتخاب کنند که نصب و کار با آن ها خیلی خیلی راحت است. به علاوه، قیمت وسایل هوشمند نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است. چه چیزی باعث این کاهش قیمت شده است؟

وسایل هوشمند و تامین انرژی آن ها

برای فراهم کردن رفاهی که مردم به دنبال آن هستند، تجهیزات خانه هوشمند باید با یکدیگر تبادل اطلاعات به موقع داشته باشند. اطلاعات به وسیله ی چندین سنسور جمع آوری می شوند که ۲۴ ساعته و هر هفت روز هفته فعال هستند و مسلما نیاز به تامین نیرو از منابع مطمئن دارند. چند گزینه برای تامین نیروی تجهیزات هوشمند وجود دارد که بسته به کاربرد آن وسیله انتخاب می شوند:

  • باتری
  • استخراج انرژی از محیط
  • گذرگاه جریان مستقیم یا اتصال به شبکه برق

هر یک از این گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند که در اینجا به جزئیات آن ها نمی پردازیم.

بیشتر وسایل هوشمند با باتری کار می کنند، زیرا باتری بیشترین انعطاف پذیری را دارد و نیازی به اتصال مستقیم به برق نیست. با این وجود، همه ی باتری ها عمر محدودی دارند و بعد از مدتی باید آن ها را عوض کرد. با توجه به تعداد زیاد وسایل در خانه، تعویض باتری همه ی وسایل کاری وقت گیر خواهد بود. وسایلی که از انرژی محیطی استفاده و آن را به برق تبدیل می کنند، جایگزین امیدوار کننده تری هستند. اما به دست آوردن برق از انرژی محیطی (انرژی باد، خورشید، آب و غیره) هنوز فناوری نوپایی است و تا زمانی که به یک منبع انرژی عملی و مطمئن تبدیل شود، به آزمون و خطاهای زیاد و فرصت طولانی نیاز است.

 

انرژی در تجهیزات خانه هوشمند

ملزومات منابع انرژی در تجهیزات خانه هوشمند

برای نصب و راه اندازی منبع تغذیه در خانه های هوشمند به موارد بسیار ویژه ای نیاز است. به غیر از به صرفه بودن، منبع تغذیه در خانه هوشمند باید بسیار فشرده باشد؛ در غیر این صورت، نمی توان آن را در وسایل هوشمند جای داد و با آن ها ادغام کرد. علاوه بر این، منبع تغذیه در خانه هوشمند باید در برابر تغییرات مکرر شرایط بار الکتریکی مقاوم باشد چرا که همه وسایل هوشمند به طور دائم بین حالت های فعال و آماده به کار در تغییرند. با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات هوشمند اغلب در حالت استند بای (آماده به کار) قرار دارند، میزان مصرف انرژی در این حالت باید کمترین مقدار ممکن باشد. منبع تامین انرژی در خانه هوشمند باید برای مصارف انبوه و استفاده در صنعت و مصارف تجاری و خانگی تاییدیه داشته باشد.

کوچک و به خوبی محافظت شده

سایز سنسورهای مدرن و ماژول های بی سیم بسیار فشرده و کوچک است و به همین دلیل، منبع تامین انرژی مدرن محسوب می شوند. تا همین چند سال پیش، سایز متوسط یک منبع انرژی ۵ واتی ۲.۵ سانتی متر در ۵ سانتی متر بود. امروزه همان منبع انرژی در اندازه های ۲.۵ × ۲.۵ سانتی متر یافت می شود. بنابراین، منبع های تغذیه مدرن به راحتی در وسایل هوشمند فوق العاده کوچک نیز جای می گیرند. به عبارت ساده تر، امروزه، منبع تغذیه در خود سنسور هوشمند تعبیه می شود اما سایز این سنسورها نه تنها بزرگتر نشده، بلکه شاهد کوچک تر شدن اندازه ی آن ها هستیم.

البته که منبع تغذیه در خانه هوشمند باید ایمن تر و قابل اعتمادتر از نسل های پیشین خود باشد. به همین دلیل، این منبع ها باید در برابر مدارهای کوتاه و ولتاژهای اضافه مقاوم و محافظت شده باشند و همچنین باید برای مناطق مسکونی، استانداردهای سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) را رعایت کنند. برای تولید منبع تغذیه با قیمت پایین تولیدکنندگان، فیلترهای سازگاری الکترومغناطیسی را از آن ها حذف کردند. در نهایت، این فیلترها درون وسایل هوشمند تعبیه می شوند که نه تنها اندازه ی آن ها را کمی بزرگ کرده، بلکه باعث افزایش قیمت آن ها نیز شده است.

قابلیت انعطاف پذیری در برابر نوسانات شرایط بار الکتریکی

منبع تغذیه متعلق به خانه هوشمند در معرض تغییرات مکرر شرایط بار الکتریکی قرار دارد. به عنوان مثال، یک ماژول GSM (سیستم جهانی برای ارتباط موبایلی) تعبیه شده در سنسور درب و پنجره برای ارسال یک SMS به ساکنین خانه در هنگام بروز خطر، به ۲ آمپر نیاز دارد. در حالت آماده به کار، این میزان به یک و نیم آمپر کاهش می یابد. یعنی منبع تغذیه در خانه هوشمند باید توانایی اداره و مدیریت کردن تغییرات ناگهانی بار الکتریکی را داشته باشد و در این میان، منجر به شدت ولتاژ نشود. در این شرایط، رفتار گذرا و لحظه ای نیز حائز اهمیت است. بیشتر ورقه های آماری جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC)، حالت کنترل را تنها در نوسان بار الکتریکی از ۵۰% تا ۷۵% مشخص می کنند. این برگه های اطلاعاتی برای خانه هوشمند مناسب نیستند زیرا در آن، نوسانات صفر تا ۲۵% محاسبه می شوند. در شرایط ایده آل، زمان همپا شدن با نوسانات بار الکتریکی (میکرو ثانیه) µs 500 یا حتی کمتر است.

وسایل سنسوری معمولی در حالت متناوب کار می کنند و بر همین اساس در بیشتر مواقع، در حالت ذخیره انرژی یا حالت خواب قرار دارند. با توجه به محبوبیت فزاینده ی خانه هوشمند، وسایل مجهز به اینترنت اشیاء و تعداد بی شمار منبع های تغذیه که برای تامین انرژی این وسایل مورد نیاز هستند، میزان برقی که وسایل هوشمند در حالت استند بای مصرف می کنند هنوز زیاد است. ترجیحا منبع تغذیه باید مصرف برق در حالت آماده به کار را تا ۵۰۰ میلی وات کاهش دهد.

 

شرکت های هوشمند سازی خانه

حرف آخر

در آخر باید گفت که تکنولوژی خانه هوشمند درمورد منبع تغذیه با چالش هایی روبرو است. تنها آن شرکت های هوشمند سازی خانه موفق و ماندگار خواهند بود که در هنگام طراحی، حواسشان به برگه های اطلاعاتی مبدل ها باشد. در غیر این صورت، ماژول ها انتظارات سازندگان و مشتری ها را برآروده نخواهد کرد.

محصولات خانه هوشمند اویو با بیشترین نوسانات بار الکتریکی هم سازگار هستند و در تناسب کامل با برق شهری و صنعتی طراحی شده اند. مانند بیشتر تجهیزات خانه هوشمند، منبع تغذیه محصولات هوشمند اویو در خود آن ها تعبیه و بر روی کارآمدی آن ها در بلند مدت تمرکز شده است. مصرف بسیار کم انرژی در حالت آماده به کار یکی از مشخصات محصولات اویو است که برای سیستم های ذخیره ی انرژی گزینه ی ایده آلی محسوب می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 1466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر شما بدنبال هزینه درمان ارتودنسی هستید بهتر است  بدانید که گزینه های مختلفی بر قیمت قطعی هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است .

 بهترین راه برای محاسبه هزینه ارتودنسی دریافت نوبت آنلاین  مشاوره حضوری است. که از این طریق شما از ۵% تخفیف که فقط برای دریافت نوبت آنلاین می باشد  نیز بهره مند می شوید.

آیا هزینه ارتودنسی را می توان قسطی پرداخت کرد ؟

بطور معمول متخصص ارتودنسی شما هزینه ارتودنسی را تقسیم به سه می کند یک قسمت از آنرا در ابتدا و دو قسمت باقی مانده را در اقساط ۱۸  الی ۲۴ ماهه و یا در طول درمان  دریافت می کند . در هر صورت نگران هزینه ارتودنسی نباشید. در این کلینیک تا حد ممکن شرایط را برای شما آسان می کنیم

تاثیر ابزار و مواد کاربردی در تعرفه ارتودنسی چه قدر است ؟

ابزارها و وسایل ارتودنسی دندان وارداتی هستند و قیمت آنها با ارز محاسبه می شوند با این حال متخصص ارتودنسی شما تعرفه ارتودنسی را با توجه به نوسانات ارز در طول مدت درمان محاسبه می کند و هزینه قطعی را به شما می گوید .

هزینه نهایی ارتودنسی دندان به انتظارات بیمار بستگی دارد .

بعضی مواقع خواسته بیمار تنها مرتب کردن دندان ها است هزینه ارتودنسی در این شخص با شخص دیگری که به تغییر فرم کلی صورت خود می اندیشد کاملا متفاوت است .

بطور کلی درمانهایی که فقط نیاز به حرکت دادن دندان ها دارد از هزینه کمتری نسبت به هزینه تغییر  موقعیت استخوانها و یا جراحی برخور دار است .

تعیین قیمت و هزینه ارتودنسی بسته به مشکل شما فقط مختص به خودتان می باشد . شما می توانید با مراجعه حضوری که در جلسه اول رایگان می باشد از قیمت قطعی و مدت زمان صرف وقت و نوع ارتودنسی دندان خود بهترین درمان را داشته باشید .

تاثیر نوع دستگاه به کار برده شده در هزینه ارتودنسی

پس از تشخیص متخصص ارتودنسی و انتخاب نوع دستگاه اعم از ثابت یا متحرک بیمارانی که به دستگاه متحرک نیاز دارند هزینه درمان کمتری را تقبل خواهند کرد .

بیمارانی که نیاز به ارتودنسی ثابت برای هر دو فک دارند باید هزینه بیشتری بپردازند مخصوصا اگر بخواهند از ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان استفاده کنند .

تعرفه درمان ارتودنسی در هر یک از موارد خاص و انتخاب مورد بسته به تشخیص متخصص ارتودنسی شما از هزینه های متفاوتی برخوردار است .

ارتودنسی دیمون ،ارتودنسی اینویزیلاین ،  ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان ، ارتودنسی لینگوال، از جمله انواع ارتودنسی هستند که هر کدام هزینه های بیشتری دارند  .

ناهنجاری فکی

ناهنجاری فکی و مداخله  درمانی ارتودنتیست برای اصلاح نا هنجاری به همراه ارتودنسی دندان ها  تعرفه بالاتری دارد .

شدت ناهنجاری

شدت ناهنجاری و مدت زمان صرف وقت و نیاز به کشیدن دندان و یا نیاز به جراحی فک و تغییر موقعیت استخوان ها از عوامل تاثیر گذار به روی هزینه درمان می باشد .

از عوامل دیگری که تعیین کننده هزینه ارتودنسی است مکان و رتبه علمی  درمان کننده شما می باشد .

بسیاری از دندانپزشکان در مطب خود ارتودنسی را با هزینه پایین تری انجام  می دهند در حالی که ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی که ۳ الی ۴ سال بیشتر از یک دندانپزشک ادامه تحصیل داده و دارای بورد تخصصی است صورت بگیرد .

همچنین نحوه درمان و سن بیمار نیز از عوامل تاثیر گذار به روی هزینه ارتودنسی است .

نتیجه گیری

گزینه های مختلفی بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است.  نوع دستگاه ارتودنسی، ابزار ها و مواد مورد استفاده، تخصص پزشک و … در کل توصیه ما به شما این است که در صورت امکان با دریافت نوبت آنلاین  حضورا با دکتر مشاوره کنید. همچنین از مزایای این روش که ۵ درصد تخفیف فقط برای دریافت نوبت های آنلاین می باشد نیز بهره مند شود.

در صورتی هم که مانند بسیاری از مراجعین دکتر درویش پور که از شهرستان و یا راه دور مراجعه می کنند امکان مشاوره حضوری را ندارید با ارسال عکس خود از طریق فرم سوال وب سایت از هزینه ارتودنسی اطلاع پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()