کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگیهایی دارد؟
تمام کسانی که وارد صنعت SEO میشوند، میخواهند یک کمپین سئو موثر و کارآمد را اجرا کنند. کمپین SEO معمولا بخش مهمی از یک استراتژی بلند مدت بوده و شامل بخشهای متحرک بسیاری مثل کیورد ریسرچ، ممیزی محتوا، آنالیز سئو، سئو داخلی، لینک بیلدینگ و بسیاری از موارد دیگر است. هدف اصلی این کمپین هم بهبود رتبه صفحات و سایت در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو است.
بیش از 60 درصد بازاریابان کمپینهای موثر و قدرتمند سئو را ایجاد میکنند تا بتوانند به طور همزمان به چندین شاخص عملکرد کلیدی (KPI) مثل افزایش ترافیک، کمک به رتبهبندی سایت برای کلمات کلیدی مرتبط، بهبود نرخ تبدیل و موارد دیگر کمک کنند. بزرگترین جذابیت این کمپینها مقرون به صرفه بودن آنها است، چون همزمان چندین هدف بازاریابی را پوشش میدهند.
ویژگیهای یک کمپین سئو تاثیرگذار
برای اینکه بتوانید استراتژی موثری را در کمپین خود داشته باشید، حتما مواردی که در ادامه بررسی میکنیم را در این مسیر استفاده کنید.
سلامت وبسایت:
حتما چک کنید که سایت و دامنه شما درگیر مشکلات مختلفی مثل broken linkها و تصاویر بدون alt نباشند. شناخت این مشکلات کمک میکند تا هدف یا اولویت کمپین سئو خود را مشخص کنید.
کیورد ریسرچ:
مبحث کیورد ریسرچ نکات بسیار حساس و زیادی دارد و توصیه میکنیم برای دریافت این نکات حتما مقاله “کیورد ریسرچ چیست؟” را مطالعه کنید. ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در صفحات خاص بسیار حیاتی است.
تولید محتوای با کیفیت:
بعد از این که کلمات کلیدی قدرتمند و مناسب خود را انتخاب کردید، باید محتوای قانعکنندهای تولید کنید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. فقط از طریق چنین محتوایی میتوانید ترافیک سایت خود را بیشتر کنید. یادتان باشد که محتوای شما باید کاملا با کلمات کلیدی انتخابی شما تطابق داشته باشد تا مخاطب به مشتری بالقوه شما تبدیل شود.
سئو داخلی:
فرآیند سئو داخلی برای بهینهسازی عناصر داخلی صفحات وب است و باعث میشود که کاربرهای شما راحتتر به محتوا دسترسی پیدا کنند. در واقع سئو داخلی مسیر کرول کردن موتورهای جستجو را میسازد. این بخش از سئو بسیار حیاتی است، به همین دلیل توصیه میکنیم چک لیست سئو داخلی را با دقت بررسی کنید. عناصر مهم سئو داخلی عبارتند از:
- تگهای عنوان
- توضیحات متا
- تگهای H1
- چگالی کلمات کلیدی
لینکسازی هدفمند:
بکلینک اعتبار سایت را نشان میدهد و در حالت ایدهآل وجود بکلینکهای زیاد، باعث افزایش رتبه صفحات شما میشود. به عنوان یک متخصص سئو، مهمترین و کارآمدترین نکتهای شاید بتوانیم به شما بگوییم این است که
” کیفیت بکلینکها بسیار مهمتر از کمیت آنها است. کیفیت را فدای کمیت نکنید.”
لینکهای اسپم برای سایت شما به احتمال خیلی زیاد مشکلساز میشوند، بنابراین از پناه ببرید از شر این نوع لینکهای رانده شده به لینکهای تعاملی و باکیفیت تا نتیجه قابل قبولی در محیط رقابتی بگیرید.
تعامل در سوشال مدیا:
اشتراکگذاری محتوا از طریق صفحات سوشال مدیا میتواند باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه صفحات شما شود. اغلب این پلتفرمها ابزارهای آنالیز و ثبت گزارش عملکرد صفحات خود را دارند که با کمک آنها میتوانید تعامل مخاطبان خود را با محتواهای خود بسنجید.
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0